Bukefalos 28 år!

Bildtråd 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010

Ja, jag vet. Höfterna hänger inte riktigt med.. Har lite ryggproblem som inte ger med sig.
Det blir ännu värre när vi rider i så pass mycket snö, då gungar hela hästen fram och tillbaka dessutom. Han måste ju ta i som tusan för att få upp benen, så det ser ut som om jag är ute med en kamel ibland :p Fast utan passgången.
Men jag har blivit bättre! I början när vi gjorde sidepass eller skänkelvikning hängde inte kroppen med alls, det låste sig i höfterna och axlarna trillade åt andra hållet så stackars häst kom helt i obalans. Nuförtiden sitter jag i varje fall nästan rakt!

Raderat++++++++++++++
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2010

O vad roligt, en till som har varmblod i western, :laugh: Du har inga ridbilder eller så? Blev rätt så nyfiken!

inga när jag rider western, tyvärr, men massa när jag rider "vanligt". Men jag har några till bilder från en annan gång jag tränade på bron med lite bättre bilder, om du vill se? Vi är ganska mycket nybörjare på western men vi tycker det är fantastiskt roligt :D Jag gör mycket NH och tränar en del trail. Min häst, Ticka, har blivit westernriden i 4 år hos en tidigare ägare så hon tycker det är jätteroligt att fiska upp de gamla westerntankarna hon har i huvudet. :D Är det någon som vet om man måste ha westernsadel om man vill ut och tävla lite trail-tävlingar på hobbynivå? Vi har verkligen fått mersmak för detta nu:D Jag har en bomlös på henne, men letar dressyrsadel :) Kan ju tillägga att jag har henne även som projektarbete, vi skall rida en trailbana!
 
Sv: Bildtråd 2010

Ja visa bilder du:laugh: Så du blandar ridstil? Det är inte bara western eller missförstod jag dig.
 
Sv: Bildtråd 2010

Ja visa bilder du:laugh: Så du blandar ridstil? Det är inte bara western eller missförstod jag dig.

Japps, vi blandar lite, Har tävlat lite dressyr+ 2 clear rounder i hoppning under 2009, men hoppningen har vi lagt på hyllan just nu då jag bara har en bomlös som jag rider i. Men hon är en fantastisk dressyrhäst som ALDRIG vill sluja jobba, hon riktigt släpar benen efter sig när vi är på väg ut ur paddocken för hon vill bara träna träna och träna :D nog om det, här kommer lite bilder:
Bilderna är från i tisdags, första gången som hon såg/gick på bron!

30322520.jpg


30322523.jpg



30322525.jpg


30322512.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010

Aaah okej =) Haha det där tyckte hon var roligt, det märks på min pojke med.. han tyckte verkligen om trail!
 
Sv: Bildtråd 2010

ok, kul! det är verkligen något nytt som händer för dom. Det är väldigt bra träning, jag märker det redan. Har tränat trail lite till och från sedan september, men har verklien tagit tag i det nu under januari. Jag har fått en helt annan kontakt med henne, hon nästan kommer travande i hagen nu och följer mig överallt, sist jag var ute och gick med henne höll jag knappt i grimskaftet, hon bara gick efter mig:D
 
Sv: Bildtråd 2010

Åh, så underbart:love: Så ska det vara!

Ja jag har ju bara testat trail en gång (som syns på filmen) men efterden gången tycker jag att han har blivit mer lyhörd och han är mycket lättare att förflytta i ridningen, han lyssnar mer på mina skänklar.
 
Sv: Bildtråd 2010

Åh, så underbart:love: Så ska det vara!

Ja jag har ju bara testat trail en gång (som syns på filmen) men efterden gången tycker jag att han har blivit mer lyhörd och han är mycket lättare att förflytta i ridningen, han lyssnar mer på mina skänklar.

känner mig dum...men jag kan inte hitta filmen...!?!
 
Sv: Bildtråd 2010

Hah.. duger..men hoppas på mer trailträningar! Ska på kurs den 6:e så då ska jag tjata lite ^^

Du kan väl visa bilder/filmer när du rider din häst, spelar ingen roll om det inte är western.

Du håller inte till i ridtravartråden va?
 
Sv: Bildtråd 2010

Jo, lite. Har lagt ut lite bilder där med samt gjort några inlägg, men jag har inte följt den överdrivet noga :P ok, här kommer lite bilder:

hittade en NH/Trailbild från i somras:D
29253575.jpg


25133854.jpg


27046002.jpg


30247034.jpg


fler bilder finns i albumet :)
 
Sv: Bildtråd 2010

Är det någon som vet om man måste ha westernsadel om man vill ut och tävla lite trail-tävlingar på hobbynivå? Vi har verkligen fått mersmak för detta nu:D Jag har en bomlös på henne, men letar dressyrsadel.

Ställde denna frågan tidigare i tråden, ingen som vet?

MVH Lisa
 
Sv: Bildtråd 2010

Är det någon som vet om man måste ha westernsadel om man vill ut och tävla lite trail-tävlingar på hobbynivå? Vi har verkligen fått mersmak för detta nu:D Jag har en bomlös på henne, men letar dressyrsadel.

Ställde denna frågan tidigare i tråden, ingen som vet?

MVH Lisa

På E-nivå (prova på) finns inga krav på viss utrustning.
 
Sv: Bildtråd 2010

Är det vanliga lastpallar du använder? Ser att det är några ... plattor (?) ovanpå dem, för att de ska hålla eller? Vad är det för plattor/material? :p
 
Sv: Bildtråd 2010

Är det vanliga lastpallar du använder? Ser att det är några ... plattor (?) ovanpå dem, för att de ska hålla eller? Vad är det för plattor/material? :p

Här kommer en ritning på hur jag gjort, hoppas du förstår. Självklart har vi skruvat fast playwooden i lastpallarna, de 2 övre lastpallarna jar jag skruvat fast i playwooden så att den är fixerad. Bron kanske ser mörk ut på bilderna men det är för att jag har lagt massa sand på den för att hon inte skall halka. Jag har använt mig av engångslastpallar, de är mindre och lättare att bära :) jag har använt mig av hela och oanvända!

30335950.jpg
 
Sv: Bildtråd 2010

Haha vad gullig hon är:laugh: Jag vill se mer dressyr.. jobb.. haha jag vill se hur hästen din går.. :laugh: Nyfiken i en strut det är jag det. Men du skrev nått om nå album.. Kanske ska kika där!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
950
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 238
Senast: Karro-Lina
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
509
Senast: Alexandra_W
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Tungband
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp