Bukefalos 28 år!

*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

(Bortsett från att stången verkar så starkt - jag antar att det är det du menar med gräsligt. )
Så tycker jag att det är något väldigt behagligt över dig och din hållning. Ryggraden i bra balans utan spänning :)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Precis vad jag tänkte! Det om sitsen alltså! Speciellt på andra bilden så förutom den sänkta blicken så ser det så himla "med" ut på något sätt. I balans och i kontroll.

/Camilla
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Ja - jag som är sits bög :D blev rikitgt imponerad.

Killar ( snälla låt mig inte göra bort mig nu :o) verkar ofta ha lättare att få till det där, de har inte så stora kurvor i sin ryggrad att hålla reda på.
"Fubbigt" alltså :mad:

Men sug i dig Mnementh :)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

526092365BjbOpM_ph.jpg


För korta stigläder och stången faller igenom men ja, ja...
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

En kille får samma bedömmning som tjejerna.
Bakom hand, häst som inte går till bettet. Vänder på fel framben, fel höjd på tygelhänderna.
Men visst är ridning för killar, det vet man sen årtusenden.
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Och så gick det med det icke kommenterandet som skulle råda i tråden. :smirk:

Inte för att det stör mig, men det är så typiskt för buke folk att totalt ignorera när trådskaparen skriver nåt sånt.
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

jag håller med dig .. *suck* det är så typiskt HÄSTFOLK! :P Alla kan ju inte vara på samma nivå, och för just den som rider, kanske det är bra ridet! Vem vet?
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Både till dig och spider och ev andra.

Missade inte kommentera ( kom väl ihåg, inte kritisera) och ville därför berömma.
Om jag skrev att hela bilden gav ett så behagligt intryck så hade jag framsått som lite korkad, därför skrev jag som jag skrev.

Förlåt :cry: Jag ville berömma för jag tyckte han satt så himla självklart och fint - så jag blev Jätteglad :love: :love: :love:
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Nejk nu missuppfattade du mig!

Det var kritiken hon inte ville ha med, som jag fattade det iaf.

Beröm har väl ingen nåt emot.
Vill man ha kritik på bilderna så ber man ju om det. Mer så jag menade. Denna tråden var inte tänkt som det.

Men som sagt trevliga kommentarer lär ju knappast någon ha nåt emot.
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Jag har inte kommenterat någon, det var Redhorsefarm som kommenterade mnementh för samma fel som tjejer brukar få, om jag fattade det rätt, fast h*n svarade på mitt inlägg, som jag ser nu inte visar någon bild...
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Hur var det nu igen man lägger in en blid i inlägget och inte bara en länk?
/T
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Mulledressyr004.jpg


Han gapar över bettet (rakt bett, han trivs bäst på tredelat, men det hade jag glömt hemma efter att ha putsat) och är inte i helt korrekt form, men han är på rätt väg. Han galopperar utan att rusa, han har börjat ta stöd i bettet, vilket han inte har gjort innan utan vart konstant bakom hand. Han är avslappnad och hänger inte på bogarna. Detta var ett ridpass jag var MKT nöjd med! Jag vet om att vi inte är experter, men vi försöker!
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Du har möjligtvis ingen större bild att lägga ut, som visar lite mer av omgivningen?:devil:
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

De var ju värt ett försök :p

Ja beröm är mer än tillåtet :D
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Er önskan................ är ingen lag.
Om man tänker på hur andra ekipage dissekeras och bedömms av barockare så är det väl lite magstarkt att begära att samma sak inte ska ske mot barockare???
För det ska väl inte komma fram en enda bild där ekipaget i något momet är det mista sämre än OS ryttare. Med den enorma kunskapen och dom fantastiska tränarna alla har så borde all dålig ridning vara borta.
Det bör bara inte komma fram någon bild som det går att hitta fel i.
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Gamla bilder på mig och min travare (rids numera inte mkt. p.g.a skador) finns på nedanstående adresser, om de inte poppar upp automatiskt nu??? Hästen är nog 15 år när korten togs om jag inte minns fel. Blev ridhäst på heltid (eller halvtid, konvalescent på halvtid också =)) när hon var runt tio år.

Skritt
http://hem.passagen.se/kanpon/emma0406-65.JPG

Skrittöppna
http://hem.passagen.se/kanpon/emma0406-63.JPG

Trav
http://hem.passagen.se/kanpon/emma0406-64.JPG

Den här bilden som jag tyckte var väldigt flashig och fin när den togs är jag inte alls lika förtjust i längre, hästen är helt och hållet "bakom" mig och mina hjälper.
http://hem.passagen.se/kanpon/emma0406-66.JPG

De färskaste bilderna på mig och min fredriksborgardam (5år) finns på:
www.angelfire.com/hi/hille/strand05.html

Väldigt "oakademiska" men ändå =0)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Får se om jag lyckas nu...

detail


Jag och min gammelgubbe i somras. Han var en riktigt segpropp det här passet men det är inte så ofta vi fastnar på bild.

/T

Nä det gick inte.... gjorde som heylan sa
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I stället för föreläsningar på förmiddagen och söka jobb och kolla information och kurser hemma, på em... så sitter jag nu i...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: IngelaH
·
Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 936
Senast: BernT
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 642
Senast: Palermo
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter de bilder som publicerades igår där flera hästar på en dressyrtävling hade blåa tungor som visar på syrebrist vill nu Svenska...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp