Bildtråd på våra distansare!

Sv: Bildtråd på våra distansare!

Nej det var vi inte, så den du såg råkade nog bara ha samma färg, jag gissar att det var ett sto? Vi tävlade bara i skåne förra säsongen, i år var första gången vi begav oss till Halland, längre än så har vi inte varit.
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

Härligt!
Det beror på vad för slags täcke det är. Både 145 och 135 passar. Är du i täckes-skänkar-tagen? :D

Hm, har ett svettäcke i 155, aldrig använt då det stod 135 på lappen och jag köpte det på utförsäljning för 60 kr typ så jag orkade inte ta tag i det. Väldigt fint är det! Ser ut som ett tält på Luen. Har frågat på ridskolan om de har användning för det, men om de inte vill ha det så kan du få det och se om det passar herr Valle! :)

kl

VM!

Låt mig presentera: Karaka, taggad till tusen... hm... innan förbesiktningen.


Förbesiktningen avklarad och det är jag som går där bakom, väldigt proffessionell med papper och så.


Och så dags att kleta på siffra: 124 dagen till ära.


Starten gick...


...och det hårda groomjobbet började på en gång, bära vatten!


För vissa slutade tävlingen snabbare än för andra... Bara några få minuter efter start så trillade en kille av och bröt benet, vad jag förstod.


Första vet checken igenom. Här ser man tydligt var jag brast i mitt groomande. En fläta hade gått upp...


Men det var bara till att göra om, göra rätt. Sen höll dom resten av loppet, ända till morgondagen! Och lite elektrolyter på det smakar gott!


fortsättning följer...
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

And off we go!


Sverige, våra rivaler för dagen, men i hemlighet höll jag en tumme!


Tufft att vara både make och groom. Det började regna så då fick Stephen springa istället, till sin stora förtjusning.


Ja, ovädret satte igång, och det åskade som bara den. Tävlingen fick avbrytas, men de som var ute på sista slingan fick fortsätta. Naomi var på ingång, och galopperar jämnsides med ett annat ekipage. Precis på mållinjen så går någon ut precis framför hästarna ( har jag fått berättat efteråt, då jag var så fokuserad) vilket får dem att försöka bromsa. Lera, halt, och en häst som försöker sätta sig på bakbenen för att bromsa resulterar i att bakbenen glider in under honom och han trillar. Jag minns att jag tänkte "Nu är det kört, han har brytit benen. Hoppas att han klarar sig." Av med sadel och på med täcke och så fick vi dra och lyfta upp honom eftersom han knappt fick fäste.


Men tro det eller ej, hästkraken var helskinande när han väl kom upp, och gick igenom slutbesiktningen. Lite stel dagen efter, men vem fan var inte det? Vi hamnade tillslut på en 27-plats, vilket kändes fantastiskt. Laget försvann dock tidigt då de andra blev uteslutna.
Här är han dagen efter, fina killen.


Och i transporten innan hemfärd. Eller snarare Frankrike-färd, vilket har varit och kommer att vara hans hem fram till EM, och sen vetifasen vart han ska. Någongång ska han hem till Sydafrika igen iallafall. Det är bestämt.


Japp, det var det mest exalterande jag hade att bidra med då det är helt dött nu på hemmafronten. Men snart är det ju EM, så då blir det iallafall lite mer groomande. Fetnajs!
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

Ohhh! Vad är det där för släp???? Ser ju helt underbart ut att kunna ha hästen sådär!
Då kan man ju använda släpet som box nästan, med gott samvete!
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

Jättehärliga bilder! Vilken upplevelse att få vara med om vm :)

Typiskt att det blev fel täcke. Även om jag älskar täcken och har en tendens att samla på mig för många så blir det nog för stort för Valle, så det är HELT OK om ridskolan får det :D tack för omtanken iaf!

Tråkigt att du flyttar nu men du kanske kommer och kollar på Dacke?
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

Jag vet! Tyckte också att den var trevlig! Den är egentligen en trehästars, om jag minns rätt, där de ska stå snett. Vet dock inte riktigt hur det funkar med uppbindning och så.

Majorn: Ja, de har ju iallafall någon med den täckstorleken på skolan, men frågan är om de känner behov av ett svettäcke. Annars får jag väl hitta någon annan att slänga det på, eller sy om!

Japp, tänkte vara funkis till och med! Ska bli kul att se det från den sidan! :)
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

Kul med så fina bilder! Men du måste va en snabb jäkel med kameran som lyckas fota omkullridningen :eek: Ser otäckt ut, men det brukar det ju göra förstås.
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

Det var inte jag som tog fotot, jag är den med gula skor till höger om hästen! :) Bilden fick vi skickad till oss senare!
Alla de andra fotona är tagna av min eminente far. :)
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

*kl*
Jag är själv inte distansryttare,
men läser ändå tråden med spänning
eftersom distans är den gren jag är mest intresserad av.

Jag hoppas att tråden inte dör ut utan blir mer aktiv,
för det är det är riktigt kul att se era härliga bilder! :)
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

Hjälper till att hålla liv här.

Fjällnoraritten (kanske?) för tre år sedan:

032+copy+copy.jpg


Bjuder på denna rysligt vackra bild på mig :meh: :D från Vasaritten 2010.

Fiasbilder+021.jpg
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

Kan avslöja att på Vasaritten var det så fruktansvärt varmt och kvavt att jag nästan längtade efter döden redan efter någon mil. :p

Annars är det ju rätt härligt med distans, så länge vädret är bra. :D
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

De håller hur fint som helst. På distanstävling har jag gjort dem ganska lösa, som synes, medan jag flätar ordentligt hårt och prydligt om det är dressyr eller hoppning som gäller. :)
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

Tyckte de såg fina ut, håller själv på och flätar manen på min lilla fröken emellanåt (för att hon inte ska ha sönder den mot träd, hagkompis och liknande), men det ser inte riktigt lika snyggt ut, och håller det en dag så har det skett ett mirakel. Men det kanske ger sig med lite mer träning... :)
 
Sv: Bildtråd på våra distansare!

Majorn: Ja, de har ju iallafall någon med den täckstorleken på skolan, men frågan är om de känner behov av ett svettäcke. Annars får jag väl hitta någon annan att slänga det på, eller sy om!

Japp, tänkte vara funkis till och med! Ska bli kul att se det från den sidan! :)

LITE sent svar :D
Ta med täcket till Dacke om du inte blivit av med det! Ett gratis täcke tackar man väl inte nej till.
Kul med funktionär!

Blä, drömde precis om Dackeritten, att jag glömt mina kläder, pulsmätare, träns, mat, vatten, NIKLAS och missade starten. Fick rida i converse, jeans, syrrans stickade tröja och den nya groomen vägrade ha vatten i bilen så han tyckte att Valle och jag skulle dricka bara i grinden :arghh:
Till råga på allt var Valle inte sig själv. Han hade för liten trav så han kunde inte hålla jämnt tempo med arabernas trav :arghh:
MARDRÖM! Måste nog gå och packa redan nu så att jag kan lugna ner mig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 715
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 971
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 060
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 698
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp