Bildtråd skruttarna #6!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

*kl*

Så många fina barn och alla växer dem och blir stora. Måste betyda att även mina två troll börjar bi stora.

Lite bilder.

Elivia visar att hon minsann kan hoppa upp på hästen helt SJÄLV!
DSC_0687.jpg


Båda barnen finklädda inför sommaravslutningen på dagis (var ju ett tag sen i och för sig:-))
DSC_0746.jpg


DSC_0768.jpg


Elivia på djurparken, är en kamel i bakgrunden om någon undrar...
DSC_0931.jpg
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

*kl*
Här kommer en ridbildbomb på småtrollen.

Alde och Fnatte. Nu börjar han att runda ryggen så pass när hon rider att vi måste stoppa om sadeln. Han är plötsligt inte svankig längre.
alde-1.jpg



Idun har kommit på hur man gör när man rider lätt.
Här får hon instruktion i hur man kan boxas under tiden:
iduninstr.jpg



Travar, rider lätt och boxas:
idun.jpg



Travar, rider lätt och är flygplan:
idunflygplan.jpg



Hoppar av själv. Man får INTE hjälpa till ....
idunhopparav.jpg
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Han är helt ljuvlig. :love:
Nu börjar han dessuto att fungera mycket bättre i ridningen än vad han har gjort innan. Han är inriden väldigt sent i sitt liv och utan att fått lära sig att gå fram för skänkeln, och dessutom gått en massa med halsförlängara (kräksmiley) så förut gick han knappt fram alls, och ville bara knäppa av alternativt bita fast i bettet. Vi köpte honom billigt på grund av ryggproblem som gjorde honom "obotligt" halt. Både ryggproblemen och hältan är sedan länge ett minne blott och jag är så glad över denna fina lilla ponny.
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

En riktig solskenshistoria alltså :laugh: Han ser ut att passa dina barn väldigt bra och han ser så nöjd och tillfreds ut.
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Vilka duktiga tjejer och duktig ponny! Härligt att höra sådana solskenshistorier, det blir man glad över!
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

KL

Plötsligt händer det! Efter att bara fått bilder på nacke och rumpa i ett år bad jag Milton idag att titta in i kameran - och det gjorde han! :eek::love:

2011-07-29_159318208.jpg
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Wow, båda två (alla tre? :D) är jätteduktiga! Det måste vara underbart för tjejerna att han en sån trygg och fin kompis! :)
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Nejdå, det lät inte alls fel, jag förstod precis hur du menade. :)

+ eyz och Armani_ : Jag ska hälsa tjejerna att ni tycker att de är duktiga, så blir de glada.
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Så duktiga de är! Jag längtar tills My kan börja rida lite mer "på riktigt", tänk vad underbart när man kan rida ut en sväng tillsammans! :laugh:

kl

Jag är alldeles för dålig på att fota nuförtiden, och hinner inte fixa något alls med några bilder, men här kommer några bilder iaf, alla från i juli.

Vi börjar med Maja lillplutt som nu närmar sig 11 månader

Kladdigt ska det vara när man äter!


Roar sig lite


Alltid lika glad


Nybadad


Fröken rumphasare


Att sitta under stolar är en favoritsysselsättning
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

och så storasyster My, nu 2,5 år

En sjuk och ynklig My efter sjukhusbesök då hon hade väldigt hög feber


Att bada i diskohon är fortfarande poppis (och speciellt om Maja gjort det först)


I myshörnan


en till


bus bland kuddar
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

och så några på tjejerna tillsammans

Mys med mamma i soffan




Förstår inte alls varför det blir så mycket att städa jämt...






//Julia
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

*kl*

Tog en sväng förbi Slottskogen en dag

270084_10150242840087130_608077129_7883101_7560236_n.jpg


183954_10150242840317130_608077129_7883106_5433005_n.jpg


Snålskjuts i de jobbigaste backarna
185507_10150242840192130_608077129_7883103_1105387_n.jpg


Vädret var inte det roligaste, men Iggy var lika glad för det. Han fick träffa sin älskade moster :)

281495_10150242840472130_608077129_7883111_4703918_n.jpg
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Vilken härlig jacka Iggy har på översta bilden! Förresten, tycker han om att åka vagn numera? Skönt!
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Det är en regnjacka :) Vagnåkandet funkar bättre nu efter tips från er på träffen om att vända honom framåt. Det går inte jättebra alla gånger då han hellre står upp :grin: Nu har den sablans skit-vagnen gått sönder dessutom så vi är på jakt efter en ny. Vet dock inte om vi ska satsa på en ren sittvagn nu? Smidigare kanske? Vill helst ha en trehjulig vagn då jag oftast har tre hundar i ena handen. Tycker trehjuliga är mest lättstyrda.
 
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Ja, hon blir 11 månader 9 augusti... Det är verkligen helt sjukt vad tiden går fort! Jag har svårt att förstå att My blivit så stor som hon blivit också...hon blir liksom 3 år nästa gång hon fyller år! Helt galet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 055
Senast: mackan
·
Övr. Hund Hej! Jag är ny på det här forumet (har dock varit inne och läst i trådar tidigare, tycker ni brukar ha vettiga tankar!) men skulle...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 553
Senast: Llinnsa
·
  • Låst
Gravid - 1år Då är vi strax uppe i 2000 inlägg i första och dags att ge oss in i en ny. Länk till första tråden...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
122 774
Relationer Så var det dags för mig att starta min första tråd. :) Först så vill jag säga att jag vet att detta kanske låter som ett lyxproblem/...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
19 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp