Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

MikaTela

Trådstartare
Då är vi strax uppe i 2000 inlägg i första och dags att ge oss in i en ny.
Länk till första tråden:
http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016.1344979/

Jag tror jag hittade senaste listan:

Juni
10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
24/6 - inverterad, första barnet, 33 år
27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, 28 år, Skånes Fagerhult
29/6 Minusgraader, första barnet, 26år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
8/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
12/7 - Reykur, första barnet, 28 år, Gävle
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år, utanför Göteborg.
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
27/7 - Alindra2000, andra barnet, 32 år, Stockholm
29/7 - Carand, andra barnet pojke, 30 år Linköping
30/7 - ninsan, första barnet, 32 år,Vallentuna
31/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele

Augusti
1/8 lytesout95, första barnet, 39, Västernorrland
5/8 SaraMara, första barnet, 34, Göteborg
8/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 25 år Göteborg
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg
 
Fick igår bekräftat av grannens mor att grannarna också väntar barn nu i sommar, dom ska ha i augusti.
Vi bor lite utanför byn med få grannar så därför är det roligt att det kommer en jämnårig i huset bredvid.
Även skönt att vi bor på samma sida av en 70 väg inför framtiden om de små vill leka.
 
Uppdaterar mitt datum då det var fel.

Juni
10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
24/6 - inverterad, första barnet, 33 år
27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, 28 år, Skånes Fagerhult
29/6 Minusgraader, första barnet, 26år

Juli
5/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
12/7 - Reykur, första barnet, 28 år, Gävle
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år, utanför Göteborg.
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
27/7 - Alindra2000, andra barnet, 32 år, Stockholm
29/7 - Carand, andra barnet pojke, 30 år Linköping
30/7 - ninsan, första barnet, 32 år,Vallentuna
31/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele

Augusti
1/8 lytesout95, första barnet, 39, Västernorrland
5/8 SaraMara, första barnet, 34, Göteborg
8/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 25 år Göteborg
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg
 
Alltså, det här med fosterrörelser... Innan man börjat känna rörelser så kan man ju inte göra så mycket om något håller på att gå fel, men efter att man börjat känna rörelser ska man ju känna dem varje dag, och jag känner att ansvaret känns mycket tyngre nu i vecka 31, att jag måste hålla koll och åka in till förlossningen om nåt är som det inte brukar. Det känns som att det hänger mycket mer på mig om något går fel nu, och det känns jobbigt emellanåt. Häromdagen var en väldigt lugn dag i magen, och genast börjar tankarna snurra. Nästa dag var det som vanligt igen. Men ändå... tänk om nåt är på väg att gå galet och man inte åker in i tid? :(
 
Juni
10/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
19/6 - Kecipeyniri, första barnet, pojke, 31 år
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
24/6 - inverterad, första barnet, 34 år
27/6 - Bubble första barnet 29 år, Luleå
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
28/6 - MikaTela, första barnet, 28 år, Skånes Fagerhult
29/6 Minusgraader, första barnet, 26år

Juli
5/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
12/7 - Reykur, första barnet, 28 år, Gävle
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år, utanför Göteborg.
18/7 - iloveyou, första barnet, 26 år
27/7 - Alindra2000, andra barnet, 32 år, Stockholm
29/7 - Carand, andra barnet pojke, 30 år Linköping
30/7 - ninsan, första barnet, 32 år,Vallentuna
31/7 - Julisen, första barnet, 26 år, Lycksele

Augusti
1/8 lytesout95, första barnet, 39, Västernorrland
5/8 SaraMara, första barnet, 34, Göteborg
8/8 Lilleknodd, första barnet, 27 år Södermanland
9/8 Ferrari, tredje barnet, pojke, 25 år Göteborg
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Ändrar i listan då jag nu är ett år äldre. :)
 
Fick igår bekräftat av grannens mor att grannarna också väntar barn nu i sommar, dom ska ha i augusti.
Vi bor lite utanför byn med få grannar så därför är det roligt att det kommer en jämnårig i huset bredvid.
Även skönt att vi bor på samma sida av en 70 väg inför framtiden om de små vill leka.

Härligt att ha lite vänner och bekanta som också väntar barn. Mina vänner som ska få eller precis fått barn bor så långt ifrån oss :( så är lite orolig att jag kommer känna mig ensam. Hoppas på en fin föräldrargrupp annars får jag efterlysa lite sällskap på facebook eller något :angel: känner inte en kotte här i närheten som är gravid!
 
Alltså, det här med fosterrörelser... Innan man börjat känna rörelser så kan man ju inte göra så mycket om något håller på att gå fel, men efter att man börjat känna rörelser ska man ju känna dem varje dag, och jag känner att ansvaret känns mycket tyngre nu i vecka 31, att jag måste hålla koll och åka in till förlossningen om nåt är som det inte brukar. Det känns som att det hänger mycket mer på mig om något går fel nu, och det känns jobbigt emellanåt. Häromdagen var en väldigt lugn dag i magen, och genast börjar tankarna snurra. Nästa dag var det som vanligt igen. Men ändå... tänk om nåt är på väg att gå galet och man inte åker in i tid? :(

Men oj, jag har känt precis samma oro för just detta denna vecka (också 31). Lilleman är väldigt aktiv och brukar svara när jag puffar lite. Igår reagerade han inte på alls samma vis tyckte jag, lite "svagare" sparkar och rörelser. Så jag kände ju honom, men höll på att gå av i mitten av oro! :cry: maken lugnade mig, han både såg och kände rörelser - men jag tycker det är skitsvårt att veta var gränsen ska gå. Jag är halvnojig av mig i naturen och kan ju inte åka in varje gång jag känner oro, då får vi bosätta oss på sjukhuset. Men huh vilken ångest att dra den gränsen :(:crazy:
 
Härligt att ha lite vänner och bekanta som också väntar barn. Mina vänner som ska få eller precis fått barn bor så långt ifrån oss :( så är lite orolig att jag kommer känna mig ensam. Hoppas på en fin föräldrargrupp annars får jag efterlysa lite sällskap på facebook eller något :angel: känner inte en kotte här i närheten som är gravid!

Samma här. Jag känner några som har fått barn i höst eller vår, men de bor en bit bort. Nu har jag inte ett enormt stort socialt behov, men det vore kul med nån att gå promenader med i sommar.
 
Men oj, jag har känt precis samma oro för just detta denna vecka (också 31). Lilleman är väldigt aktiv och brukar svara när jag puffar lite. Igår reagerade han inte på alls samma vis tyckte jag, lite "svagare" sparkar och rörelser. Så jag kände ju honom, men höll på att gå av i mitten av oro! :cry: maken lugnade mig, han både såg och kände rörelser - men jag tycker det är skitsvårt att veta var gränsen ska gå. Jag är halvnojig av mig i naturen och kan ju inte åka in varje gång jag känner oro, då får vi bosätta oss på sjukhuset. Men huh vilken ångest att dra den gränsen :(:crazy:

Speciellt som BM trycker på att alla ändrade vanor hos bebisen ska tas på allvar. Hur vet man att det är en ändring och inte bara en extra lugn och trött dag? Jag är ganska lugn av mig, men det här har verkligen satt sig i huvudet. Det är många som har förlorat sina bebisar både här på Buke och IRL, en del ganska sent i graviditeten, och det är svårt att slå bort de där tankarna när de kommer.

Men jag tänker att ringa kan man ju alltid göra? Så får förlossningsmänniskorna hjälpa till att ta beslutet och partner och en själv slipper ta det själva.
 
Härligt att ha lite vänner och bekanta som också väntar barn. Mina vänner som ska få eller precis fått barn bor så långt ifrån oss :( så är lite orolig att jag kommer känna mig ensam. Hoppas på en fin föräldrargrupp annars får jag efterlysa lite sällskap på facebook eller något :angel: känner inte en kotte här i närheten som är gravid!

Jag har turen att ha mina bästa vänner som fick barn nu i mars så våra kommer vara nära varandra i ålder sen har jag en till nära vän som fick i november.
Dom bor "nära" (har 2 mil ca till dom).
Sen har jag en kompis längre bort som är beräknad 1 vecka innan mig.

Men sen ska det bli intressant och se på Föräldrakursen vad fler gravida det finns i bygden ;)
 
Alltså, det här med fosterrörelser... Innan man börjat känna rörelser så kan man ju inte göra så mycket om något håller på att gå fel, men efter att man börjat känna rörelser ska man ju känna dem varje dag, och jag känner att ansvaret känns mycket tyngre nu i vecka 31, att jag måste hålla koll och åka in till förlossningen om nåt är som det inte brukar. Det känns som att det hänger mycket mer på mig om något går fel nu, och det känns jobbigt emellanåt. Häromdagen var en väldigt lugn dag i magen, och genast börjar tankarna snurra. Nästa dag var det som vanligt igen. Men ändå... tänk om nåt är på väg att gå galet och man inte åker in i tid? :(

Det där med känna rörelser tycker jag är jättesvårt då jag inte känner knodden så tydligt. Men det har jag inte gjort nån gång.
Dock så såg vi både på RUL att det var en livlig krabat och bm säger det varje gång vi ska hitta hjärtljuden.
Så min lilla krabat har antingen väldigt mjuka sparkar eller så gör mitt extrafett att jag känner det mindre.
 
Bjuder på en bild v 29+3 idag
12974434_10153420015482026_5897278411586428155_n.jpg
 
Det där med känna rörelser tycker jag är jättesvårt då jag inte känner knodden så tydligt. Men det har jag inte gjort nån gång.
Dock så såg vi både på RUL att det var en livlig krabat och bm säger det varje gång vi ska hitta hjärtljuden.
Så min lilla krabat har antingen väldigt mjuka sparkar eller så gör mitt extrafett att jag känner det mindre.

Sen beror det lite på var sparkarna träffar. Jag både kan se min mage röra sig och känna de flesta yviga rörelserna men i överlag så känns grabben mindre än sina storasyskon. Mer en flytande känsla. Medan syskonen tog i så det gjorde ont.

Nu väger jag förvisso mer än jag gjorde i 40+0 med de andra två (70 resp 69 kg inne på förlossningen, nu 72) så det extra lager med fett jag har denna gången kan ju vara en bidragande faktor.
 
Alltså, det här med fosterrörelser... Innan man börjat känna rörelser så kan man ju inte göra så mycket om något håller på att gå fel, men efter att man börjat känna rörelser ska man ju känna dem varje dag, och jag känner att ansvaret känns mycket tyngre nu i vecka 31, att jag måste hålla koll och åka in till förlossningen om nåt är som det inte brukar. Det känns som att det hänger mycket mer på mig om något går fel nu, och det känns jobbigt emellanåt. Häromdagen var en väldigt lugn dag i magen, och genast börjar tankarna snurra. Nästa dag var det som vanligt igen. Men ändå... tänk om nåt är på väg att gå galet och man inte åker in i tid? :(
Håller med! Vissa (de flesta) dagar är det full fart i magen men sen kommer det någon dag då och då när det är betydligt lugnare. Jag känner fortfarande hur han/hon bökar runt därinne men det är svagare sparkar och buffar ibland och då blir man ju orolig på en gång! Dagen efter brukar det vara som vanligt igen så det är väl bara lugnare dagar ibland. Men tänk om det skulle vara nått fel och man inte åker in i tid..skitsvårt det där!
 
Jag kom på att jag har ju uppenbarligen en stor livmoder ;) kanske är så att grabben inte känns lika hårdhänt för att han har mer space att simma runt i ^^.
 
Jag är så less på att vara mätt hela tiden! Låt mig åtminstone dricka ett glas vatten utan att vilja spy!!
Nu har dessutom liten hittat revbenen att sparka i, svårare att andas också.
Bara 7 v kvar, men dom får hemskt gärna gå snabbt, inser ju att det lär bli ännu mindre plats framöver :down:
Urinprov visade lite äggvita, men lågt blodtryck, dessutom fått ont i njurarna. Undrar ju om det är uvi, barnmorskan sa inget om det, så får väl se.

Blir också så orolig när jag inte kommer ihåg om jag märkt av att bebis rört sig, tack och lov så brukar det dröja ett litet tag och sen bli fullt liv därinne :love:
 
Måste höra om detta är något ni andra råkar utför, alla kvinnor som jag pratar med som vet att jag är gravid eller får reda på det ska berätta om sina förlossningar :wtf: i början var det mest att visa bilder på sina barn/barnbarn men nu är det förlossningar som gäller. Inte från dom som står mig närmast, men alla bekanta, jobbarkompisar och igår även min sambos släktingar. Igår när vi var på kalas hos en släkting till sambon bestod hela kvällen i stort sett av förlossningssnack.
Verkar vara ett sätt för kvinnor att bonda :cautious: jag hoppas så innerligt att jag själv inte blir sån när jag fött barn :nailbiting:
 
Det där med känna rörelser tycker jag är jättesvårt då jag inte känner knodden så tydligt. Men det har jag inte gjort nån gång.
Dock så såg vi både på RUL att det var en livlig krabat och bm säger det varje gång vi ska hitta hjärtljuden.
Så min lilla krabat har antingen väldigt mjuka sparkar eller så gör mitt extrafett att jag känner det mindre.

Ja, just det där att det är så olika för alla... det gör ju det hela knepigare. Som jag förstår det är det mönstret som är viktigt. Alltså: om du brukar känna pyttelite tre gånger om dagen så ska det fortsätta kännas så. Känner du jättemycket fyra gånger om dagen ska det fortsätta vara så. Men hur tusan vet man om det är som vanligt eller inte? Mycket lurigt.
 
Måste höra om detta är något ni andra råkar utför, alla kvinnor som jag pratar med som vet att jag är gravid eller får reda på det ska berätta om sina förlossningar :wtf: i början var det mest att visa bilder på sina barn/barnbarn men nu är det förlossningar som gäller. Inte från dom som står mig närmast, men alla bekanta, jobbarkompisar och igår även min sambos släktingar. Igår när vi var på kalas hos en släkting till sambon bestod hela kvällen i stort sett av förlossningssnack.
Verkar vara ett sätt för kvinnor att bonda :cautious: jag hoppas så innerligt att jag själv inte blir sån när jag fött barn :nailbiting:

Jag har varit förskonad från det. En del har börjat och sen liksom kommit av sig och sagt "oj, men det här vill ju inte du höra nu!" och liknande. Men jag räknar med att det kommer framöver. :meh:
 
Har haft foglossning från hel-etet sen 6-tiden. Gör så ont att jag bara vill lägga mig ner och gråta. Varför ska denna graviditet göra så ont för? Inser att jag blivit bortskämd med tidigare graviditeter....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 329
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 678
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp