Bukefalos 28 år!

Bildtråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd.

*ähum* Jag kanske ska förtydliga att "vila från galoppen" inte innebär att jag inte galopperar hästen, men det förstod ni säkert! :p

Jag menade givetvis att hon inte tränas för löp längre :D
 
Sv: Bildtråd.

Fick precis denna bild av vår snälla före detta praktikant Jodie! :banana: Blev så stolt över min fina Missil att jag bara var tvungen att dela med mig!
Tack Jodie!

PICT0239.jpg
 
Sv: Bildtråd.

Jag hänger på och lägger ut en bild på min 3 åring som har startat regelbundet i vinter men helt klart visar en högre kapacitet som ridhäst.
VDB12.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bildtråd.

Han har verkliggen blivit snygg Annika.... =) Jag e ricktigt sugen på att damma av dressyr hjälmen o släpa med Missil på lektigion jag med...
 
Sv: Bildtråd.

Jag ska trimma till honom lite nu och sen går han ut till försäljning. Det är bara att damma av de gamla grejerna! Det är bra mycket roligare att rida ett dressyrpass än en travtur på parkeringen...(du förstår vad jag menar)
 
Sv: Bildtråd.

Annika Källse skrev:
Jag hänger på och lägger ut en bild på min 3 åring som har startat regelbundet i vinter men helt klart visar en högre kapacitet som ridhäst.
VDB12.jpg

Den känner man ju till.:angel:
 
Sv: Bildtråd.

Han utmärkte sig på lite fel sätt sist... Det är en riktigt fin häst men tyvärr knyter det sig lite för ofta. Jag har bara varit uppe i ridhuset med honom 4 gånger än men han har redan blivit mycket mer ridbar och avkopplad. När jag kommer hem från min semester så ska jag hoppa in honom också.
 
Sv: Bildtråd.

Lånar

I träning
Jgersro-Galopp047.jpg


Ur träning
7wq67.jpg


Dock var det två månader sedan nya bilder kommer
 
Sv: Bildtråd.

Megs skrev:
vill att min pojke ska bli sådära fin också.
han är i lite åter-inskolning till ridhäst nu efter att inte varit riden på ett tag, han gick löp 2002-2004
just nu måste han äta upp sig lite o sätta muskler...
men visst e han söt:love:

http://i70.photobucket.com/albums/i97/alexanderstaycalm/alex10.jpg

http://i70.photobucket.com/albums/i97/alexanderstaycalm/alex7.jpg

Jo den är söt men hur har den blivit så eländigt tunn?? Har den varit riktigt sjuk?
 
Sv: Bildtråd.

Verkligen jättesnygg är han!!!

Vad för stam?

Jag har problemet att hålla mitt fullblod i rätt hull han blir lätt lite överviktig....Men jag tror att din buse kommer att bli jättefin
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bildtråd.

Tiggertjejen o Minimi-

jag har bara haft hästen i 2 veckor, han kom hem till mig den 22 mars:love:

förra ägaren tröttnade samt tog ett jobb där han var ute o reste hela tiden så i stort sett åkte kraken ut på fältet och fick klara sig själv i jag-vet-inte-hur-många-månader.... snutte pojken!!!:love:

har honom som sagt äntligen hemma o håller som bäst på att tjocka-upp honom o sätta igång honom igen men hoppet om att han kan vara en riktig snygging till sommaren finns!!!!!:banana:
 
Sv: Bildtråd.

Megs skrev:
Tiggertjejen o Minimi-

jag har bara haft hästen i 2 veckor, han kom hem till mig den 22 mars:love:

förra ägaren tröttnade samt tog ett jobb där han var ute o reste hela tiden så i stort sett åkte kraken ut på fältet och fick klara sig själv i jag-vet-inte-hur-många-månader.... snutte pojken!!!:love:

har honom som sagt äntligen hemma o håller som bäst på att tjocka-upp honom o sätta igång honom igen men hoppet om att han kan vara en riktig snygging till sommaren finns!!!!!:banana:


Stackars häst! "Ute på fältet". Var det lösdrift? Och knappt nån mat kan han ha fått?
Vilken tur han har att du finns :smirk: :bow:
Lycka till! Han blir jättesnygg! Glöm inte att ge honom det kraftfoder han behöver och låt inte folk som är rädda för det ge fel råd.
 
Sv: Bildtråd.

annika, vem är det?

kan du inte fixa ett 165 mörkbrunt STO till mig ;)
gärna med vitt i ansiktet.. :love:

min har ju "tyvärr" sagt till matte att hon vill äta mat i uppsala resten av livet :angel:

edit: kan det va barr kanske...?
 
Sv: Bildtråd.

minimi skrev:
Stackars häst! "Ute på fältet". Var det lösdrift? Och knappt nån mat kan han ha fått?
Vilken tur han har att du finns :smirk: :bow:
Lycka till! Han blir jättesnygg! Glöm inte att ge honom det kraftfoder han behöver och låt inte folk som är rädda för det ge fel råd.

i stort sett ja... en stor hage bara där han gått o fått klara sig bäst han ville...
kom till mig med bara två slitna skor på o på de andra två fossingarna barfota men forfarande sömmen kvar o helt flikade!!!
kunde räkna revbenen på typ en km avstånd! han hade lite små skav o små itchi kli fäckar :cry: (jag vet inte riktigt vet vad de är men de är nästan borta nu efter lite anti-itch o ett bad i rent vatten)

...men bortom detta såg jag bara dom fina ögonen o att det fortfarande finns hopp:love: tog honom på studs utan tvekan!!!

han får bra kraft foder o massa hö och han är redan efter bara några veckor en mycket gladare o positivare häst :banana: även om det är långt att gå än
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
584
Senast: Lady_S
·
Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 536
Senast: Blåabär
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 401
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 649
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp