Bukefalos 28 år!

Bildtråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd.

Jag red honom i några jobb åt John Ricketts, dessutom har jag ridit hans bror (Be My Son) i flera år. Alla som var involverade i Hisan trodde att han skulle vara riktigt bra i antingen hinderlöp eller banhoppning. Vi verkar inte ha haft helt fel!
 
Sv: Bildtråd.

Hejsan.
Vet ni vart man kan få tag i billiga fullblod som inte kan gå på banan längre ?
Är så sugen på att köpa och skola om en :)
Men dock har jag inte mkt pengar,max 15.000 till hösten ev.
tacksam för svar
 
Sv: Bildtråd.

_DiseL skrev:
Hejsan.
Vet ni vart man kan få tag i billiga fullblod som inte kan gå på banan längre ?
Är så sugen på att köpa och skola om en :)
Men dock har jag inte mkt pengar,max 15.000 till hösten ev.
tacksam för svar
Gå in på www.tabygalopp.se och kolla längst ner i hästbörsen.
 
Sv: Bildtråd.

_DiseL skrev:
Hejsan.
Vet ni vart man kan få tag i billiga fullblod som inte kan gå på banan längre ?
Är så sugen på att köpa och skola om en :)
Men dock har jag inte mkt pengar,max 15.000 till hösten ev.
tacksam för svar

Om du letar runt i forumet (längst ner på sidan kan du ange tidsintervall för trådar) så kommer du att hitta flera trådar om detta ämne. I dessa talas det om hur man skall gå till väga för att köpa fullblod från banan, vad dessa kostar och hur du bör gå till väga under omskolningen.
 
Sv: Bildtråd.

oups, skulle ha med att det är om den startat i år vill säga.... :crazy:
 
Sv: Bildtråd.

Det går att hitta fullblod billigt (från 10 000kr) men då är de ofta skadade och behöver vila. Jag säljer inga "hela" hästar för mindre än 25 000 kr.

Om du har en begränsad ekonomi så tänk bara på att du ska ha råd med oväntade veterinärkostnader och att fullblod ofta är dyra att fodra då de kräver mycket mat.

Det finns många fullblodsannonser på bukefalos annonssidor, annars kan du prova att annonsera själv i bland annat Täby programmet alt besöka stallbacken. Många gånger står det hästar till salu i stallarna trots att det inte finns ute på annons.
 
Sv: Bildtråd.

Om du bara menar att du har ont om pengar för inköpspriset så får du vänta tills en sån häst dyker upp (håll koll på annonser på annonsdirekt, blocket, hästnet, hästannonser.se mfl ställen), men om du menar att du även i övrigt kanske inte har så gott om pengar så rekommenderar jag dig att fundera på en annan ras än ett fullblod.

Ett fullblod är (iaf enligt mitt försäkringsbolag) den dyraste rasen att försäkra och de kräver mkt foder (oftast) framförallt en lång tid efter det att de tas av banan för de tenderar att rasa i vikt. De kan även kräva extra hovvård = dyrare, de skadar sig ofta pga tunn hud och de är lite klantiga och klarar sig inte lika bra i hage och skog o mark som kraftigare hästar. Min häst får minst ett sår (stora som små) per dag ute på sommarbete.

Så tänk dig för en eller två gånger till om det verkligen är ett fullblod du vill ha, för de kräver ganska mkt både i arbete och pengar.
 
Sv: Bildtråd.

flashlight skrev:
Verkar vara en fin ridhäst du har fått. Men hon var visserligen tunn när hon kom men hade mycket galoppmuskler ändå. Vilket är naturligt förstås.

Nja inte speciellt mkt muskler mer än på benen. På ryggen hade hon INGET alls, ryggraden stod ut och höftbenen putade ut som på en kossa. Det var hemskt att se och jag tycker det är synd att jag inte fick ngn bra bild som visar detta. Halsen såg även den för bedrövlig ut. När jag fick hem henne trodde folk att hon var en vanvårdad häst, så illa såg hon ut. :crazy:

På denna bild har jag haft henne ett par månader och här har det ändå börjat ta sig lite tack vare bete och mycket (bra) kraftfoder samt påbörjad träning.
http://www.freewebs.com/tania_horses/ds_DSC02438.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bildtråd.

Annika Källse skrev:
Det finns många fullblodsannonser på bukefalos annonssidor

Ursäkta är jag helt förvirrad eller? :confused: VAR hittar jag dessa sidor??? ( annonser ) Har evt ett fullblod till salu om ngn månad eller så och skulle gärna vilja se vad priserna ligger på idag efter vad hästen kan osv... :eek:
 
Sv: Bildtråd.

Det finns en rubrik radannonser i spalten till vänster (ovanför alla länkarna till de olika forumen). Där kommer du vidare till annonssidor.
 
Sv: Bildtråd.

ännu en gång :bow:

du har lyckats SÅ bra med din pålle!!!

AnLa
som många andra har sagt... köper du ett fullblod från banan för 10 000 så kan du räkna med att lägga ner mkt pengar å tid för å få den hel å fin...
månadskostnad å vet. kostnad, massage ET mm... inte gratis...
om jag vore dig skulle jag lägga 10 000 till å få en bättre...
 
Sv: Bildtråd.

Messy skrev:
AnLa
som många andra har sagt... köper du ett fullblod från banan för 10 000 så kan du räkna med att lägga ner mkt pengar å tid för å få den hel å fin...
månadskostnad å vet. kostnad, massage ET mm... inte gratis...
om jag vore dig skulle jag lägga 10 000 till å få en bättre...

Nu är jag inte helt med... Jag skall evt sälja min galopphäst ( som är både hel och fin :smirk: ) som jag rider både markarbete och hoppar med eftersam han ganska tydligt börjar visa att han inte vill vara galopphäst längre.. Därför vill jag gärna se vad som är ett " normalt" pris i förhållande till vad han kan... 6 år sen jag sålde en häst vidare senast nämligen... Och inte helt uppdaterad på vad de kostar nuförtiden..
Så jag är inte helt med dig på vad du menar.. :confused:
 
Sv: Bildtråd.

oj sorry jag måste förväxlat!
trodde du ville köpa billig :)

om han e oskadad å markarbetat å uppför sig så minst 35000 skulle jag säga!
 
Sv: Bildtråd.

Messy skrev:
trodde du ville köpa billig :)

He he, det är lugnt... Vill inte köpa billigt - vill sälja DYRT:D
Messy skrev:
om han e oskadad å markarbetat å uppför sig så minst 35000 skulle jag säga!

Hmmm, han är hel och frisk - men hur ska jag säga... Haft lite dåliga erfarenheter i sina ungdoms dagar och därför lite speciell... Har haft homom bara detta året och på den tiden har han gått från problem häst utan självförtroende och tillit, till en superkompis som inte alltid förstår vad jag vill men som försöker och uppskattar människor!
 
Sv: Bildtråd.

Här är mitt fullblodssto f-92.
E: Verd Antique U:Lake Palace
Används endast som ridhäst, tränandes på galoppbanan ett år när hon var ung.

JNKOHRFPRMKNE.jpg


JNKNNRQNEPHPO.jpg


JNLMRRJMDMDQQ.jpg

(vet inte hur jag roterar bilden:o )

JNLMRRIMCQIMM.jpg


Rund och go tjej:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: hamilton1
·
Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 523
Senast: Blåabär
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 387
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 613
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp