Bukefalos 28 år!

Bildtråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd.

Här kommer min:

foolhardy.jpg


514031721.jpg
 
Sv: Bildtråd.

Haha:rofl:
Hur vet du när bilden är tagen?
Vilken tur att du berättade det för mig, den va ju så lång den där texten:angel:
 
Sv: Bildtråd.

bara å kolla hans starthistorik... när han vann å hade nummer 5 å slog dem med mer än huvud ;)


fin va :)
 
Sv: Bildtråd.

Messy skrev:
FOOLHARDY
å bilden är från 5/1-2003 ;)

en HAYYA YA SHAREEF - avkomma...

å hans morfar är SHERGAR, å det är hästen som blev kidnappad på Irland som du inte orkade läsa om för att det var på engelska :devil:


Olgaklara, visste du det... vilken historia din häst har i sin släkt?!?!?!?!

olöst kidnappning... http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/dates/stories/february/9/newsid_2538000/2538595.stm


:eek:

Hade inte en aning men nu när du länkade så kommer jag nog ihåg detta faktiskt. Man skrev om det i svenska tidningar med.
 
Sv: Bildtråd.

om din häst hade varit sto så hade han varit ganska värdefull med andra ord, så JOBBA PÅÅÅÅÅÅ :devil: ;)

närrå, han e sååå fin som han är! pappar färg å allt ;)
 
Sv: Bildtråd.

hopp_o_galopp skrev:
Om du bara menar att du har ont om pengar för inköpspriset så får du vänta tills en sån häst dyker upp (håll koll på annonser på annonsdirekt, blocket, hästnet, hästannonser.se mfl ställen), men om du menar att du även i övrigt kanske inte har så gott om pengar så rekommenderar jag dig att fundera på en annan ras än ett fullblod.

Ett fullblod är (iaf enligt mitt försäkringsbolag) den dyraste rasen att försäkra och de kräver mkt foder (oftast) framförallt en lång tid efter det att de tas av banan för de tenderar att rasa i vikt. De kan även kräva extra hovvård = dyrare, de skadar sig ofta pga tunn hud och de är lite klantiga och klarar sig inte lika bra i hage och skog o mark som kraftigare hästar. Min häst får minst ett sår (stora som små) per dag ute på sommarbete.

Så tänk dig för en eller två gånger till om det verkligen är ett fullblod du vill ha, för de kräver ganska mkt både i arbete och pengar.
Har just köpt ett omskolat fullblod! 10 år, inte en skråma och fina hovar. Galoppombyten och sidvärts + 1.10 HOPP UTAN BEKYMMER!!

25000

så bli inte avskrämd!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: hamilton1
·
Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 521
Senast: Blåabär
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 387
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp