Bukefalos 28 år!

Bildtråd2011

Sv: Bildtråd2011

*knapplån*
Tjenare!
Jag och min häst är ganska ny på detta innom AR, vi har kanske hållt på i 2-3 månader.
Jag har tyvärr för dagen inga vettiga bilder, men jag har lite filmer.
Hästen är ett tinkersto på 8 år.

Denna film är från ganska precis ett år sedan...
http://www.youtube.com/watch?v=CzpM8dsXiXg&NR=1

Och denna från idag.
http://www.youtube.com/watch?v=oFYArfLRGj4

Varför redan stång? Jag hade väntat lite med det tills grunden är mer befäst och hästen mer stadig, känns inte som om hästen kan tillgodose sig inverkan än.
 
Sv: Bildtråd2011

*knapplån*
Tjenare!
Jag och min häst är ganska ny på detta innom AR, vi har kanske hållt på i 2-3 månader.
Jag har tyvärr för dagen inga vettiga bilder, men jag har lite filmer.
Hästen är ett tinkersto på 8 år.

Denna film är från ganska precis ett år sedan...
http://www.youtube.com/watch?v=CzpM8dsXiXg&NR=1

Och denna från idag.
http://www.youtube.com/watch?v=oFYArfLRGj4


Jag tycker din häst rörde sej friare på den första filmen och en annan film där du hoppade lite. Den ser mera bromsad och tassig ut på den nya, som om den inte kan röra sej riktigt pga nosen så hårt indragen? släpp fram nosen mera:idea: Jag tror hon kan bli jättefin!
 
Sv: Bildtråd2011

Stången rids på inrådan av min tränare.
Har börjat med den ganska nyligen, och hästen trivs 100 ggr bättre på denna än med tränsbett.
Jag själv är väl inte så bäst på att resa upp henne, utan rider henne i den form där hon känns bra och behaglig. Men vi jobbar på saken :)
 
Sv: Bildtråd2011

Stången rids på inrådan av min tränare.
Har börjat med den ganska nyligen, och hästen trivs 100 ggr bättre på denna än med tränsbett.
Jag själv är väl inte så bäst på att resa upp henne, utan rider henne i den form där hon känns bra och behaglig. Men vi jobbar på saken :)

Ok, jag bara undrade :) Bra att du har hjälp iallafall.
 
Sv: Bildtråd2011

Håller med zahlo, hur man kan avgöra hull på en bild per häst? jag fotade min FÖRtunna åring på sin årsdag (tyvärr fallit ur) o har bilder både där han ser mager ut, ser lagom ut o några där han ser tjock ut.

förstår att sådana kommentarer är i all välmening men känns lite onödiga när det ändå är en tråd om AR-ridning/hästar, lägger en person upp en bild o frågar om hullet så kan man väl säga sitt om det. (nyligen var dte en i gnäggavel 2010orna som la upp bild på sin o fick höra att dte var "djurskyddsfall" för den var förmager, även om den bara råkade vara lite tunn (och ägaren var medveten om det)

Jag som nästan tänkte våga lägga ut bilder men skippar nog det,
jag vet att mina inte är helt perfekta i hull (de flesta lagom men spanjorne o ponnyn kanske lite förmkt o åringen lite tunn men de flesta är lagom, men har lite svårt att "låta ästarna gå o flock samtidigt som jag ska mäta o analysera varje grässtrå"
och är långt ifrån perfekt ryttare... och vist konstruktiv kritik går ju ta men man tröttnar på alla som bara letar fel o bara måste skriva
 
Sv: Bildtråd2011

*KL*

Ettie, det skulle vara jättespännande att se lite ridbilder på dig och din häst!
 
Sv: Bildtråd2011

Delvis kl

Men herregud! Har vissa av er någon form av tvångssyndrom som innefattar att ni bara måste kritisera andra konstant. Tråden hette inte "kritisera hej vilt" eller "snälla påpeka fel". Det här känns lite som om jag som tränare tvångsmässigt skulle ge alla ekipage jag möter kritik. Och inte bara de som bett mig. Visst finns sånna tränare. Men om jag blir sån hoppas jag att någon ger mig en örfil utan dess like.

/Tua, som inte rider AR. Men vet att hålla truten iaf ibland.

Helt KL:

Kul att se bilder på er allihop! Jätteroligt!
 
Sv: Bildtråd2011

*KL*

Ettie, det skulle vara jättespännande att se lite ridbilder på dig och din häst!

Ja men detsamma!:) Eller har du lagt ut bilder redan? Du verkar så kunnig så det vore ju intressant att se. JAg har nämligen läst på annat forum (där jag tror att det är du som är svea också, och förstår att du rider både piaff och passage och annat avancerat!:bow:)

Och nej, jag har inte bestämt om jag vill lägga ut bilder här ännu, jag har nyligen ens registrerat mej efter viss tvekan och från det till att lägga ut bilder och släppa all anonymitet det vet jag inte än om jag vill. :)

Men kanske om ett tag, vem vet?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bildtråd2011

Jag tycker din häst rörde sej friare på den första filmen och en annan film där du hoppade lite. Den ser mera bromsad och tassig ut på den nya, som om den inte kan röra sej riktigt pga nosen så hårt indragen? släpp fram nosen mera:idea: Jag tror hon kan bli jättefin!
Precis min tanke.

Den tränaren var ju helt rätt ute- att böja den i bålen istället o takten.. som försvann.
 
Sv: Bildtråd2011

Bra. Det vore ju trevligt om någon kunde bryta trenden att de vassaste kritikerna i bildtrådarna aldrig visar bilder på sig själva! :laugh:
 
Sv: Bildtråd2011

Hej!

Ja, eller så bara låta en bildtråd vara en bildtråd, kanske med lite ridtips.

Lite förståelse för att utveckling för oss mindre bra ryttare tar tid- oavsett inriktning..

Och som vanligt är jag ute efter att stjäla Roisin (visst heter conni-sötisen nåt sånt??)...

/Lavinia, som hopptränade igår och överlevde..
 
Sv: Bildtråd2011

***Delvis knapplån***

Det finns en handfull användare som har ett behov av att ständigt kritisera och söka fel. Ren uppvigling skulle man kunna kalla det i vissa fall, eftersom andra är snabba att haka på.
Användare som stängs av, men som återkommer under andra nick, är inte alls ovanliga här på KR-forumet.
Jag är övertygad om att det inte enbart är jag som ser mönstret.

Det jag skriver nu gäller alla er som lider av det tvångssyndrom som allmänt benämns "trådförstörarsyndrom":

Hjälmanvändande (eller snarare det där med att inte använda hjälm vid ridning) har diskuterats hundratals gånger här på Bukefalos.
Hur hästarna är i hull brukar också diskuteras frekvent - särskilt på KR-forumet.

Har ni inget vettigt att komma med så låt bli att skriva i tråden. Måste ni tvunget kommentera hur tjock en häst är eller att en ryttare rider utan hjälm, eller något annat i den stilen, så gör det i ett PM. Förstör inte tråden!

Nu har jag rensat lite i tråden, och även vidtagit vissa åtgärder.

Immer
Moderator för Klassisk Ridkonst
 
Sv: Bildtråd2011

Jättebra, Immer! Jag tycker att i en bildtråd så ska man vara snäll mot dem som bjussar på bilder. Det betyder inte att man måste berömma ridning som man inte tycker är bra - det räcker faktiskt att knipa igen och spara kritiken tills den uttryckligen efterfrågas.
 
Sv: Bildtråd2011

Kul med lite före- och efterbilder. Sånt är ju kul vare sig det är inom samma disciplin eller om man rider olika! :)
Jag tycker det ser mer harmoniskt/avspänt ut på andra videoklippet, som en bra början.

Spännande färg på ett tinkersto! Är det vanligt tro?
 
Sv: Bildtråd2011

***KL***

Som jag tidigare skrev - har ni inget vettigt att skriva i tråden så låt bli att skriva öht.
Det finns en diskussionstråd - skriv i den. Eller varför inte på det forum som heter Hästvård?

Immer
Moderator för Klassisk Ridkonst
 
Sv: Bildtråd2011

Tack!
Vad kul att någon verkar märka lika som jag.
Den häst jag har idag, är inte "samma" som för ett år sedan.
Jag var nöjd med henne då, självklart var hon inte klar. men den hästen vill jag inte ha tillbaka.
När jag sitter på henne idag, så är hon betydligt mer avspänd, lugn och avvaktande, jag slipper rida 45 min bara för att stressa av.
Känns iallafall som man är på rätt väg.

Solid fux är inte supervanligt på tinker, men det finns nog ett fåtal i sverige.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
596
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: warg
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 566
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 673
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp