Bukefalos 28 år!

Bildtråd2011

Sv: Bildtråd2011

*KL*

Ettie, det skulle vara jättespännande att se lite ridbilder på dig och din häst!

Ettie har faktiskt tre hästar! Jag kanske kan posta en bild på henne om ni vill se! Hon rider inte AR längre men jag kanske har en bild från någon av kurserna någonstans.


Till alla andra! Vilka fina hästar ni har! Rhodugune, vilken bra fotograf du är också! Härliga bilder av din häst! Den måste vara mysig att sitta på!
 
Sv: Bildtråd2011

Vad gullig du är, jag blir alldeles fånigt rörd. :laugh:
Och visst är det Roisin hon heter, det är iriska och betyder ros, utalas som Colleen, med långt e på slutet.

jacko Visst är hon, hon har också ett o-sagolikt humör i mellanåt. ;)

mooona Hon är e:Spinway Corona u:Gentle Farm's Cream och ue: Hagens Lance

troi Tack för komplimangen och ja hon är mysig att rida.

Kram, Maya
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd2011

KL

Nu är det lääänge sedan jag lade upp något på buke, men här kommer några bilder:

DSC_0251kopiera.jpg

IMG_1733-78kopiera.jpg

IMG_1942-123kopiera.jpg

IMG_1952-129kopiera.jpg

IMG_2000-138kopiera.jpg


Hästen är en triangelmärkt (fd hopponny) connemara på 17 år och jag är medveten om att han är tjock :D
 
Sv: Bildtråd2011

Grymt vackra bilder! Ni är så fina! :love: Kul att du delar med dig!
Vad kul att se att det gått framåt så mycket sen jag såg er sist, och när ni precis hade börjat. Fast jag kanske är lite efter, det lär ju vara ett tag sen nu.. :angel:
 
Sv: Bildtråd2011

Vad kul roligt att få se lite nya bilder på er, ni är så fina ihop!
Bilderna var verkligen super, om det var jag skulle minst en hamna på väggen. :)

Kram, Maya
 
Sv: Bildtråd2011

Åh han är så fiiiin :love: och Zahlo är en så duktig fotograf!! Det är så kul att se er, jag läste dina trådar i börja när du köpt honom och han fortf var halt och du inte visste vad det skulle bli av honom. Och se på er nu :laugh:
 
Sv: Bildtråd2011

Håller med resten- han är såå fin (fast jag är partisk pga rasen också).

Vackra connisar som ser ut sådär borde allihopa bo hemma hos mej!

/Lavinia
 
Sv: Bildtråd2011

Jag tänkte inte alls lägga mig i någon bildtråd nu.

Men jag måste bara säga att du lagt ut helt underbara bilder!:bow::bow:
Jättefin häst, ni ser verkigen ut att trivas ihop. :love:
 
Sv: Bildtråd2011

Här kommer lite bilder på mig och grannens distansarab som jag byggt om till dressyrhäst :) Kanske inte 100% akademiskt men jag tar mycket inspiration därifrån och har för avsikt att bli 100% akademiker när min häst är redo. Kommentarer är välkomna!

Vi jobbar just nu med att söka framåt nedåt utan att överkröka och även bara njuter av det harmoniska ridpasset :)

IMG_4534.jpg

IMG_4537.jpg


En bild säger mer än tusen ord, en film säger ännu mer:

http://www.youtube.com/watch?v=nxTV5R9LJGY

Notera kameldrivarkudden som föredras framför sadel! :)
 
Sv: Bildtråd2011

Vilken jättesöt arab! Jag hade jobbat lite med att inte "slacka" med tygeln, eftersom det blir så oroligt i hästens mun då.
 
Sv: Bildtråd2011

Det ser jättetrevligt ut, men jag skulle vilja att du slappnar av i knäet när du galopperar! I första traven är du avslappnad och då ser hästen mycket mjukare och mer avslappnad ut. Men efter första galoppen kniper du med knäet även i traven och blir lite mer spänd. Så som det ser ut i början är jättefint, jag skulle eftersträva det om jag var du. :)
 
Sv: Bildtråd2011

Jättefin häst, ser samarbetsvillig ut. Du verkar eftersträva mjuk och lugn ridning.
Dock kan det bli ännu mjukare om du flyttar fram dina händer mer på tygeln så att kontakten inte glappar så mycket. Handen bör "tänka" mer framåt. Sedan kan du också kvicka upp din ridning mer, koncentrera dig på bakbenens aktivitet och rid lite snabbare övergångar. Bestäm dig t.e.x för att trava mellan två punkter, skritt 4-5 steg, direkt igång i trav igen osv osv. Våga prova att variera och nyansera mer, lek med tempot.
 
Sv: Bildtråd2011

Hej!

Visar bilder från vår "kadrilj" vid Skokloster slott. Fina fröken har inte åkt särskilt mycket seriöst för arbete senaste åren så det var "lite" okoncentrerat. En ursnygg hingst gjorde ju inte saken bättre..
Uppvärmning..
DSC_0047.jpg

DSC_0055.jpg

På banan med 3 andra- vilt främmande, hästar!

DSC_0086.jpg
DSC_0113.jpg

2 snygga araber:
DSC_0132.jpg

Färdig:
DSC_0059.jpg

Belöningsgalopp:
DSC_0202.jpg

Och utdelning av pris till bästa lag (vi vann!)
DSC_0231.jpg


Och det ser värre ut än det är.. Kavajen är sambos, bara några storlekar för stor och sadeln är lånad då min tränare av nån orsak inte trodde att vi skulle fixa barbackaridning vid slottet utan att rida över någon... Den funkade för 2 år sen- men inte nu. Nästa år blir det barbacka eller ritt i egen passande sadel

/Lavinia, som är så nöjd med sin underbara pålla:-)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
596
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: warg
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 566
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 673
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp