Bukefalos 28 år!

Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får alltid mycket kommentarer och frågor angående Royals storlek, vilket såklart inte är så lustigt:) Är glad att jag köpte honom som bebisgiraff och fick rida in honom själv, så han blev känslig för lilla mig - så vi tex kan rida ut i bara en enkel nosgrimma och busa i skogen, möta tunga fordon i trafiken m.m.:love:
Älskar honom så:heart
14364749_10154445751771067_7462067722525755112_n.jpg
 
Hej!

Här har vi inte varit på ett tag insåg jag. Prinsessan och jag har satsat dressyr i sommar och äntligen börjar ridningen komma tillbaka till mig igen. Fina sessan och jag har verkligen börjat hitta kommunikationen, vilket såklart är jättekul.

14237494_1087634004605785_9159616107986882695_n.jpg


Vår familj har också utökats med en stor brun KWPN-valack. Han är min sambos, men tanken är att jag ska rida honom nån dag i veckan, när inte sambo och medryttare @Heulwen hinner. Han är utbildad MSV och importerad från Nederländerna i höstas och som en dröm att rida, på honom känns det som om man verkligen kan rida.:love::love::love: Det var inte alls tänkt att skaffa häst och definitivt inte ett dressyrhalvblod (sambo älskar kallblod), men så föll vi alla för vår fine Amen...

13934612_1063539687015217_4677523897210896178_n.jpg


/Lavinia, som inte har några ridbilder men iaf kan visa upp älsklingarna :-)

Kan bidra med några ridbilder på den stora bruna!

travgg.jpg

hopp.jpg

unnamed.jpg
 
14362607_1568106509881688_8826999662134294299_o.jpg
Blev en powerwalk i skogen idag efter gårdagens långa skrittur. Vi övar på att skritta för tillfället. Basalt kan tyckas men i min värld så innebär skritt att man använder hela kroppen, det gör inte den här damen utan hon har svårt att hänga med i min promenadtakt trots att hon är närmare 1.70 hög och jag har världshistoriens kortaste ben.
 
FB_IMG_1475003833451_zpshmwk465d.jpg

Det händer inte så ofta, men ibland så åker vi till ridanläggningen. Allt handlar om att öva på lastningen. Och det går ok. Och framför allt så är hästen fantastisk att rida. Vi har slutat träna för tränare och rider bara i skogen. Och hästen bara ställer upp och är överlycklig av att få jobba!
Hösten ska ägnas till lastträning med att åka iväg till ridhuset. Så ofta jag hinner. Till våren ska jag vara redo att åka på träning regelbundet! Och efter att kollat på tävlingar i helgen så är jag såååå taggad på att tävla till våren! Vad gör det om det tar 20 min att lasta liksom?!?
 
Jag och ponny har sen i våras hittat ett intresse i dressyr, efter 10 år som hoppekipage, så nu tränas det för fullt för att våga oss ut på tävlingsbanan i vår. I sommar har vi varit på några P&R med godkända resultat på LB/LA:1 och tanken är att ta några till i höst. Galoppen är vår svaghet så fokus har legat på att stärka rumpan för att inte få avbrott och bättre bärighet i avsaktningarna.
Här är dagens galoppjobb.
MOV_1876_000014.jpg
 
FB_IMG_1475003833451_zpshmwk465d.jpg

Det händer inte så ofta, men ibland så åker vi till ridanläggningen. Allt handlar om att öva på lastningen. Och det går ok. Och framför allt så är hästen fantastisk att rida. Vi har slutat träna för tränare och rider bara i skogen. Och hästen bara ställer upp och är överlycklig av att få jobba!
Hösten ska ägnas till lastträning med att åka iväg till ridhuset. Så ofta jag hinner. Till våren ska jag vara redo att åka på träning regelbundet! Och efter att kollat på tävlingar i helgen så är jag såååå taggad på att tävla till våren! Vad gör det om det tar 20 min att lasta liksom?!?
Lite inspiration inför lastttäningen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 605
Senast: corzette
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 697
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Entourage
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 148
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp