Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var glad för det, håller med om att det inte är lika vackert som en kritvit häst, men flugskimmlar drabbas i betydligt mindre grad av melanom än de som blir helt vita.
Åh det där kände jag inte till. Flugskimmel är tyvärr inte är favoritfärgen här heller men om de i mindre utsträckning drabbas av melanom så är det något positivt med det. Nu när även den lilla verkar bli prickig...

Min har redan sådana där fula prickar! Mamman var flugskimmel och storebrodern som jag hade tidigare har blivit det oxå! Om jag tänker tillbaka så hade båda bröderna bruna prickar väldigt tidigt även om man inte såg dom så jättetydligt under allt det mörka.
Är inte så förtjust i fula prickar jag heller. Tur att man skaffar dom innan prickarna visar sig så att man tycker att dom är himla söta och fina ändå :D

Min lilla grå går från klarhet till klarhet. Det är ovant att ha en sådan enkel och okomplicerad häst att arbeta med !




Jag måste såklart lägga med en bild på mina stora vita också :heart
 
Min kille igår.
1_583b3030ddf2b32f766289a6.jpg
 
@m85 Charmig liten grå! Härligt med en enkel som variation! Men oj så vit din vackra stora har blivit!
@DrT Wow så häftig han ser ut på bilderna!
@Toxid Ser riktigt fin ut, tiden går fort!
 
  • Gilla
Reactions: m85
Vi har börjat ha på kandaret i stallet när jag pysslar så hon kan vänja sig. Visst ser hon, ehm, nöjd ut? :angel:

tumblr_ohwu5hk4iT1rrws4ko1_1280.jpg

@Victovie oxå

Ni vänjer in på kandaret alltså som vanligt fastän man får rida på träns nu. Ska ni börja med kandaret i msvb eller hur gör ni? Hur går era tankar om det?

Jag har själv inte funderat så mkt på hur jag ska göra med det. Jag tänker rida msvb nästa år men min är ju 7 nästa år och ft häst. Våra klasser i ft blir ju max MsvB5 i OS så jag behöver ju aldrig kandaret egentligen. Min grå är så himla fin på träns men jag vet ju vad det där finliret på stången kan göra.
 
@Victovie oxå

Ni vänjer in på kandaret alltså som vanligt fastän man får rida på träns nu. Ska ni börja med kandaret i msvb eller hur gör ni? Hur går era tankar om det?

Jag har själv inte funderat så mkt på hur jag ska göra med det. Jag tänker rida msvb nästa år men min är ju 7 nästa år och ft häst. Våra klasser i ft blir ju max MsvB5 i OS så jag behöver ju aldrig kandaret egentligen. Min grå är så himla fin på träns men jag vet ju vad det där finliret på stången kan göra.

Jag är gammal och stolpig. Jag vill ha kandar om jag ska tävla.
Min går skitfint på träns och funkar fint på kandar.

Jag vänjer aldrig in. Förstår inte den geejen. Jag väntar tills jag tror de är redo och sen rider jag. Har inte varit fel än på någon.
 
Jag är gammal och stolpig. Jag vill ha kandar om jag ska tävla.
Min går skitfint på träns och funkar fint på kandar.

Jag vänjer aldrig in. Förstår inte den geejen. Jag väntar tills jag tror de är redo och sen rider jag. Har inte varit fel än på någon.

@fio @Victovie

Jag låter mina ha det på sig ett par gånger så som jag gjort nu, sen rider jag ett par joggingpass och känner lite på det och det brukar räcka. Hon kommer vänjas in på kandar för att jag tycker det hör till utbildningen, sen märker jag om hon går bra på det eller ej. Hennes helsyster funkar inte alls på det. Hon är jättefin på träns så därför tycker jag hon är redo till nästa säsong, går inte så mycket på vilken klass hon ska tävla den säsongen utan ålder och mognad. Hade hon varit tjafsig i kontakten eller svår att rida på träns nu hade jag inte lagt kandar på henne, det måste funka bra på träns först. Jag hoppas hon kommer kunna gå på båda, man får ju en till grad av finlir på kandar som är svår att nå på träns.
 
Jag är gammal och stolpig. Jag vill ha kandar om jag ska tävla.
Min går skitfint på träns och funkar fint på kandar.

Jag vänjer aldrig in. Förstår inte den geejen. Jag väntar tills jag tror de är redo och sen rider jag. Har inte varit fel än på någon.

Jo men jag frågade de båda för att dom har 5 åringar . Din är ju 10

Eller @Piaff din kanske blir 5
 
Jo men jag frågade de båda för att dom har 5 åringar . Din är ju 10

Eller @Piaff din kanske blir 5

Ja, jag tänkte ju inte bara på min ang invänjning.
Jag fattar inte grejen. Jag har inte varit med om att någon häst inte funkat på stången utan invänjning när de är redo utbildningsmässigt.
Och det är ju då först iaf jag vill ha stång. Om den är 5 eller 20 kvittar liksom.
 
Ja, jag tänkte ju inte bara på min ang invänjning.
Jag fattar inte grejen. Jag har inte varit med om att någon häst inte funkat på stången utan invänjning när de är redo utbildningsmässigt.
Och det är ju då först iaf jag vill ha stång. Om den är 5 eller 20 kvittar liksom.

Det var inte frågan. Frågan gällde för att det är nya regler nu angående Kandaret. Det är inte obligatoriskt längre
 
Är sällan vi fastnar på bild tillsammans numera, men övertalade sällskapet att knäppa ett kort på fuxarna bland de härliga gula löven. :love:

14642255_10153731163085882_978940458419594893_n.jpg


Hade jag vetat om höstlöven hade jag valt de bruna stövlarna haha, dåligt förberedd :D
Så fint kort! Din ponny påminner mycket om vår lilla Dingla, också welsh mountain.
 
Så fint kort! Din ponny påminner mycket om vår lilla Dingla, också welsh mountain.

Tack! Ja, han är liten och söt men busigaste ponnyn jag träffat. :D Hoppas han lugnar ner sig lite med åldern. :p Han hade blivit en jättefin dressyrponny för en duktig liten ryttare, han rör sig väldigt bra och har en helt otrolig balans och lätthet för samling. Vore bra om han kunde växa typ 20 cm till så jag kan rida honom. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 839
Senast: corzette
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
913
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Entourage
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 957
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp