Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Haha, tack så mycket.
Hårnät får det bli när vi blivit lite mer varma i kläderna och kommit ut på mer riktiga tävlingar. Detta var en så kallad "kallblodskamp". inte helt på riktigt :)
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

KL

Några fler bilder från fotosessionen (dom som blev lite halvdana haha)

32611073.jpg

32611074.jpg

32611069.jpg
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Idag var det dags för dressyrträning igen, och jag tror aldrig att jag har ridit så bra förut! Hästen gick som en klocka och jag slapp rida mig blå i ansiktet, vilken känsla! :love: Så nu är jag tvungen att slänga in några bilder från innan träningen :)

IMG_0069.jpg


IMG_0062.jpg


IMG_0074.jpg


Och så en liten bonusbild, nöjd häst i sommarkostymen!
IMG_0036.jpg


/ Julia :bump:

edit: såg nu att bilderna blev enorma, ber om ursäkt för eventuella internethaverier :o
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Tack! Just nu är han sjukt solblekt, på vintern är han i princip svart :)

Rider på ett vanligt, smalt tvådelat tränsbett med rörliga ringar. Såg nu att det var lite draget åt ena sidan på de två översta bilderna, och givetvis brukar det inte vara så :)
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Lite nya bilder på en av mina "små" grabbar.

Han bjuder ju rättså ofta på ofrivilliga luftfärder, därav de korta lädrena:angel:


dscn3366_159654459.jpg


dscn3459_159654767.jpg


dscn3467_159651781.jpg



Blev bara stillbilder då min mamma är en urusel fotograf :grin:
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Åh Helge! Blir varm i kroppen varenda gång jag ser honom:)!
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

+ oxo + emmabovary :
Tack så jättemycket :bow:

Det är min lilla hoppvalack f-05 med dressyrstam :p
e. Poet - Goldlöwe

Tanken är att komma ut på lite dressyrtävlingar i höst :)
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Nja, hoppstam är det väl egentligen även om pappa tävlar dressyr:). Väldigt kul att få se en Poetavkomma han är riktigt fin på tävlingsbanan med en helt otrolig galopp!
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

KL

Är ny här, men tänkte att jag ändå skulle våga mig på att lägga ut ngra bilder på mig och lillpållan. :D Har haft henne i ca en månad nu så vi känner inte varandra till 100% än, men nog tycker jag att har jag köpt rätt häst i alla fall! :love:

Kardborren på lindorna sticker ut, ska klippa av den till nästa gång så de inte riskerar att lossna... :o


TrningmedPumpapstubben064beskrd.jpg


Måste sträcka upp mig :angel:
TrningmedPumpapstubben099beskrd.jpg


Glad ryttare :D
TrningmedPumpapstubben152beskrd.jpg


Bonusbild :D
TrningmedPumpapstubben030beskrd.jpg
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

vilken söt :) Fiffigt att sätta Fly:en på pannbandet, för visst har du satt det så? eller är jag helt blind? :D
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

*kl

Bara för att jag har sjuk ridabstinens iom att ridskolan är stängd under sommaren.
Och bara för att jag saknar att rida finaste hästen som vilat sedan februari..

Markarbete_pa_varldens_basta_hast_3.jpg


fs_468132267_81484_1281116263.jpg


fs_468133742_92727_1281117056.jpg


fs_468133942_59057_1281117143.jpg


fs_468134490_88574_1281117446.jpg


Det är helt sjukt hur mycket denna häst betyder för mig och fått mig att må bra igenom dessa år..
Trots att vi nog egentligen inte alls passar ihop rent ridmässigt då han är för svår och kräver alldelse för mycket ridning och rätt hjälper vid rätt tillfälle och inte för mycket och inte för lite.
Men en lektion så fick vi till det tillslut och det var när jag red privatlektion på honom i november någon gång, tillslut blev han mjuk och fin och gjorde det man bad om.
Förvändgalopp på serpentinbågar och sådant.

näe, nu ska jag nog sluta trådkapa eran tråd.
och medveten om att jag sitter som en kratta på just dessa bilder.
Men denna häst gör mig lycklig.
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Välkommen till dressyr! Vi behöver allt lite nytt folk här:D! Berätta gärna lite om din häst, stam, ålder, tävlar ni?
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

*kl
Kan råka posta lite andra bilder också...

Fina Frolic:

250599_10150188291988042_556378041_6934486_5953143_n.jpg


254935_10150188295208042_556378041_6934535_371146_n.jpg
...

Bara 10 dagar kvar tills ridskolan börjar igen..
Bara hålla ut och hoppas att sitsen inte havererat helt under detta uppehåll nu iom att jag dessutom bara kmr rida en gång i veckan jämnfört med förra terminen när jag lyckades köpa en massa extra lektioner, så det blev inprincip 2 ggr i veckan.
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Tackar :) Hästen är en import från Holland, född 2002. Hon var antagligen tänkt att bli ponny men växte över och är knappt 155 cm över manken. Hennes förra ägare sa att hon är korsning mellan kossa och åsna och så lite häst på det... :angel: Skämt åsido är hon alltså korsning med okänd stam... ingen aning om vad det kan vara för ngt i henne... ;)

Just nu har jag (eller ja, jag & lillasyrran, vi delar på hästen) bara haft henne i ca 1 mån men när vi flyttar henne till ridklubben där vi har stallplats hade vi tänkt komma igång & träna lite mer ordentligt så blir det nog ngn lokal LC-LB så småningom :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
308
· Visningar
19 619
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 388
Senast: Badger
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 289
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp