Billarm gick av sig själv

Linn-Nora

Trådstartare
Jag stod parkerad bredvid en Volvo. När jag skulle åka öppnade jag min bakdörr och ställde in min kasse som jag hade handlat. När jag stängde dörren började bilen som stod bredvid larma.

Jag är hundra på att jag inte kom åt den, men kan bilars larm gå utan att man är när den?
 
Sjukt störigt! Vill inte att nån ska tror att jag smet från att ha gjort åverkan på bilen. Är som sagt helt hundra att jag inte ens snuddade.

Detta var en nyare Volvo. Vet att äldre har det problemet. Tycker ofta det står en S60 och tjuter. Men detta var en v90.
Eftersom jag inte kom åt den så körde jag bara. Borde jag stannat ändå?
 
Sjukt störigt! Vill inte att nån ska tror att jag smet från att ha gjort åverkan på bilen. Är som sagt helt hundra att jag inte ens snuddade.

Detta var en nyare Volvo. Vet att äldre har det problemet. Tycker ofta det står en S60 och tjuter. Men detta var en v90.
Eftersom jag inte kom åt den så körde jag bara. Borde jag stannat ändå?
Nej, misstänker du inte att du kommit åt den så är det bilägarens bekymmer helt och hållet.

Jag tycker det händer hyfsat ofta att bilar larmar utan orsak. Ibland är det mer orsak som när de åker färja, då brukar några alltid glömma att låta bli att larma.
 
Jag stod parkerad bredvid en Volvo. När jag skulle åka öppnade jag min bakdörr och ställde in min kasse som jag hade handlat. När jag stängde dörren började bilen som stod bredvid larma.

Jag är hundra på att jag inte kom åt den, men kan bilars larm gå utan att man är när den?
O ja.... välkommen till vår gata... grannens billarm kan börja tjuta när som helst utan någon varelse i närheten...
 
Nej, misstänker du inte att du kommit åt den så är det bilägarens bekymmer helt och hållet.

Jag tycker det händer hyfsat ofta att bilar larmar utan orsak. Ibland är det mer orsak som när de åker färja, då brukar några alltid glömma att låta bli att larma.
Så tänkte jag med. Sen blev jag bara nojig att nån sett mig stå vid min bil när larmet gick och tagit mitt regnummer.
Jag hade minst 20 cm till godo mellan min dörr och den bilen.
Vill bara inte bli anklagad för nåt jag inte gjort 😅
Hade jag kommit åt bilen hade jag självklart stannat eller tagit regnummer och kontaktat ägaren.
 
😳
Känns som en olägenhet faktiskt!
Vår grannes billarm går om det regnar.
Men det är ju ändå nåt som kommer på den då.
Jag lovar det finns värre saker här faktiskt.... tex ungdomar som har sommarlov och uppenbarligen tror att alla vill höra deras fantastiska musik klockan 3......
 
Jag tror alla äldre bilar jag haft börjat larma av sig själva ibland. Speciellt vanligt verkar det vara när det är varmt eller växlar temperatur mycket så det blir rörelser i kaross och glas så någon sensor får för sig saker.
 
Har också lyckats med att starta larm på en bil brevid min, tror jag kom åt den bilen med jackan eller nåt när jag gick ifrån min bil. Bliv totalt livrädd och hoppade högt så tur jag inte öppnade eller stängde bildörren på min bil för då hade det varit möjligt att jag hade hoppat till så jag råkat dra min dörr i den andra bilen pga reaktionen att larmet gick.
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 009
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Har vi nån här som har koll på vad som är rimligt att begära i skadestånd efter ett sexuellt ofredande? Jag får inget målsägandebiträde...
Svar
13
· Visningar
1 726
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 017
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 997
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semester.
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp