Bukefalos 28 år!

"Billigaste bra täcket"??

fiaskurken

Trådstartare
Behöver ett utetäcke för vintern som gärna också får hålla hela vintern :p Vad har ni för tips på något bra täcke som är billigt?

Anledningen till att jag gärna inte lägger ut en hel massa pengar är att jag inte är säker på om jag ska ha pållen kvar.

Tips, någon?
 
Sv: "Billigaste bra täcket"??

källqvist light protector, är superbra! mycket bra täcke för pengarna. det kostar 650 kr i äffärerna härikring, det står emot jättemkt vatten (min häst har det i ösregn och de går inte igenom) och det är fleecefodrat så det inte blir så kallt, bra passform (du kan höja upp det i bogarna) tror det är bogveck på de nyare också.
det är de täcket jag har som jag är mest nöjd över, hade inte förväntat mej att det skulle va så bra, köpte det som ett "akut täcke" när ja fick hem min häst så hon skulle kunna gå ut nästa dag, har nu haft det i 3 år och det har hållt jättebra, använt mycket, nu är det en reva i det som hon har dragit upp men det är fortfarande vattentätt :) Ska köpa ett nyttt sånt nu :)
 
Sv: "Billigaste bra täcket"??

Ingen som har testat Himalaya vintertäcke från börje*?

Billiga, men är de nåt att ha månntro? Det räcker om det håller denna vinter. Jag tyckte färgen ljung var superfin, men kan man verkligen sätta på en valack den färgen :o :eek:
 
Sv: "Billigaste bra täcket"??

Jag har ett Himalaya regn och det är kanon, det verkar hålla tätt för hur mkt regn som helst, det andas och sitter helt kanon så jag ska beställa ett vinter också. :D

Jag har det isblå, det är inte alls särskillt "skrikit" i färgen, ska beställa ett regntäcke i ljung till stoet med för hennes svea läcker som ett såll efter ett par timmars regn :(

REKOMMENDERAS STARKT!
 
Sv: "Billigaste bra täcket"??

Det låter bra det! Hur länge har du regntäcke innan du byter till vintertäcke? Jag funderar på om pållen klarar sig utan täcke fram tills det blir kallt och dags för vintertäcke.

Eller kan man köra fleecetäcket under regntäcket när det är kallare? Och strunta i att köpa vintertäcke?? Pållen har ganska mycket päls...
 
Sv: "Billigaste bra täcket"??

Jag har också Himalaya regn och det är kanonbra!!! :bow:

Har dock inte tänkt köpa vinter då jag redan har vintertäcken..
 
Sv: "Billigaste bra täcket"??

Himalaya Vinter har jag och de är superbra! Håller tätt och har skaplig passform. Absolut värt varenda krona!

Jag har vintertäcke på mitt varmblod när det är ruskväder ute nu och på nätterna. Hon är oklippt.

Tänk på att hästen inte kan resa sin päls när den har täcke på och bara ett regntäcke kan faktiskt få lite av en kylskåpseffekt då hästen inte kan isolera sig själv, detta gäller även hästar med mycket päls. Jag har inga regntäcken alls, bara täcken med foder i.
 
Sv: "Billigaste bra täcket"??

har köpt events basic regntäcke med fleecefoder. Det var billigt och sitter bra på min häst. Har bara använt det en dag ännu,men det höll iallafall tätt då.
 
Sv: "Billigaste bra täcket"??

Så vad tycker ni då, ska jag köpa ett vintertäcke och lägga på det redan nu? Kommer han inte att frysa sen i vinter när det är riktigt kallt då?
 
Sv: "Billigaste bra täcket"??

Min har bara himalaya täcket nu, det är helt utan foder, fast nu ska han klippas lite så då får han ett tjockare täcke, jag ska mitt himalaya vinter när det är en del minus, men min har mkt mat och sen ska han inte klippas så mkt.
Ska du inte klippa och din häst har tjock päls och inte fryser så lätt så klarar den sig säkert likaväl med ett fleece eller thermotäcke under regnet.
Min skulle gått så om jag itne klippt han men han blir ju genomsvettig varje dag efterridning och jag vill inte släppa ut han blöt :(
 
Sv: "Billigaste bra täcket"??

Om du tar på dig en dunjacka när det är 10 plusgrader så blir du kanske lite för varm men inte fryser du sen när det är 10 minus bara för att du har haft dunjackan hela hösten, eller hur?

Shires har ett Stormbreaker med 100 grams foder för en billig peng på www.ridsportshopen.com

Jag har även ett sådant och det är superbra! Lite långt på sidorna men inget preoblem för mig i alla fall.

Eller så köper du Himalaya regntäcket och har ett fleecetäcke eller nåt under.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
759
Senast: __sofia__
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Sorgsen
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 149
Senast: JohannaB
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp