Bukefalos 28 år!

Björnar och andra "farliga" djur.

Sv: Björnar och andra "farliga" djur.

Men det var väl en hund inblandad här? Var det inte så att de hade jakthund med sig som sedan blev skrämd och sprang tillbaks till husse. Jag får känslan av att många av de här attacker så är en hund inblandad.

Nu har jag ju inte mött så många björnar men Granis gjorde ju en visit hos oss i mitt föräldrahem så det är väl det närmaste jag varit en björn.
 
Sv: Björnar och andra "farliga" djur.

Nej, hade jag haft ett gevär så hade jag också skjutit, aldrig att jag stått och väntat och sett om det var en skenattack. :crazy:

Just i det här fallet så tror jag inte den hade tänkt göra ett skenanfall, man hinner ju bara höra "pang" sen direkt efter så är björnen på honom.

Men i många fall så tror jag det bara handlar om skenattacker, men att jägarna blir så nervösa att de skjuter ändå, (med all förståelse) och då blir björnen förbannad.
 
Sv: Björnar och andra "farliga" djur.

Jo, det är ju så, hunden drar tillbaka björnen till husse/matte.
 
Sv: Björnar och andra "farliga" djur.

knapplån

och vi som fått björn i trakten som jag tänkte spana på..
 
Sv: Björnar och andra "farliga" djur.

Visst är det så att det varit hundar inblandade och i detta fallet retade ju hunden upp björnen kan man tänka och när björnen surnade till blev hunden rädd och drog hunden till husse, vilket inte är bra :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp