Bukefalos 28 år!

Blandraskombinationer

Asko

Trådstartare
Jag tänkte att det skulle vara både roligt och intressant med en tråd med olika blandraskombinationer. Kanske är de underliga/knäppa eller förskräckliga - you name it! Man kan ju också fråga om någon kombination och höra om någon tycker att den låter okej eller dålig...

Jag fick idén när jag fick syn på den här annonsen när jag på skoj surfade runt på hundar till salu:
*Länk borttagen av moderatorn*
Man undrar ju - hur sjutton nådde jack russeln upp?? :rofl:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Blandraskombinationer

Jadu.. djur är påhittiga! Jag träffade en gång en häst vars mamma var nordsvensk och pappan shettis. Mamman hade rymt från hagen och ställt sig i ett dike, något ägarna upptäckte lite för sent :p

I vilket fall som helst. Det knasigaste jag kommer på spontant såhär i hundväg är väl korsningen whippet/shar pei, en kombination som dessutom gjorts minst två gånger. Jag undrar verkligen vad sjutton man är ute efter då.
 
Sv: Blandraskombinationer

Och så kom det en shettis förbi? :rofl:

Whippet/shar pei ... hur såg valparna ut? Små, tunna och skrynkliga?


EDIT: Jag hittade en whippet/shar pei korsning, om man frågar mig så tycker jag att den inte ser så illa ut utom lite för små öron (om man nu bara tittar på utseendet då jag inte vet hur den är) *Länk borttagen av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Blandraskombinationer

Den fanns tydligen på gården också ;)

Jag vet faktiskt inte hur valparna blev. Såg bara bilder på hur de var som pluttsmå. En vän mötte en sådan korsning när den var vuxen, men jag kommer faktiskt inte ihåg hur hon sa att den såg ut.
 
Sv: Blandraskombinationer

... korsningen whippet/shar pei ...

Tydligen ville man ha jakthund eller iallafall så träffade jag på en sådan blandning på en agilitykurs som ägaren använde i jakt. Rätt söt var den oxå, som en något kraftigare mer brednäst whippet bara :)

Mins föräldrar skaffade sig en Pappillion/mellanspets, otroligt söt liten sak som hoppar som värsta kängrun xD Helt ok psykiskt men jag tror tyvärr hon har nån grad av patella, ska iaf se till att de undersöker henne när hon är äldre :3
 
Sv: Blandraskombinationer

Vet att det finns/fanns en person som höll till på något hundforum som hade en Rottweiler/tax blandning också kallas Pansartax.
 
Sv: Blandraskombinationer

Pansartax..? :eek: Vilket namn! Vet du hur den hunden var?

Kibani, hur var hunden i övrigt annars?


Nu hittade jag en korsning mellan en shar pei och beagle - den var riktigt söt faktiskt :love:
mutt-shar-pei-beagle-mix-246x300.jpg
 
Sv: Blandraskombinationer

Känner en hund som vi tror är en korsning mellan karelsk björnhund och jack russel (antagligen högställd). Det är en söt och snäll hund men lätt blir stressad och hyperaktiv och har otroligt lätt till skall och är väldigt envis. Med andra ord ingen korsning att rekommendera.

27598318.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Blandraskombinationer

För nått år sedan såg jag en annons på blocket om en hund som var blandning mellan border collie och tysk jaktterrier. Jag ber till högre makter att det var ett skämt...
 
Sv: Blandraskombinationer

Den märkligaste blandningen jag stött på var jämthund/ridgeback. Ser ut som en jämthund med ragg ;)

IMG_8876red.jpg


IMG_8908.jpg


Sedan var det någon stolle som blandade dalmatiner och landseer för ett par år sedan... de verkar ha blivit populära vandringspokaler på blocket, de ligger upp med jämna mellanrum.
 
Sv: Blandraskombinationer

*kl*

den värsta blandningen jag träffat i verkligheten är schäfer/gråhund/leonberger/springerspaniel (eller om det var en engelsk spaniel)

Mycket trevliga hundar men överaktiva och hoppiga som man håller på att bli tokig. Underligt nog så blev de väldigt smäckra i modellen.
 
Sv: Blandraskombinationer

*kl*

finns så himla mycket konstiga korsningar, men hoppas ju att i många fall att det är tjuvparningar.
denna på blocket är ju lite kul: Pappan: Douge de bourdeux, Mamman: en västgötaspets/shetland sheepdog.
*Länk borttagen av moderatorn*
Hörde även talas om en som skulle köpa en sällskapshund (förstahund dessutom) Mamma: Schäfer/bordercollie, Pappa: amstaff.
Ingen nybörjarhund direkt..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Blandraskombinationer

Vår viltspårskompis är just den korsningen, whippet/shar pei.
Ägaren till den har två i olika ålder och de ser väldigt olika ut.

Den äldsta är lite lik den som finns på länk här tidigare. Ganska grov i kroppen men betydligt mycket längre än en shar pei. Lite skrynklor och pytteöron.
Den yngre är väldigt mycket mer whippet, faktiskt bara lite grövre än en renrasig.

Men som tidigare talare, jag har faktskt inte en aning om varför man väljer den kombinationen, dessutom upprepar den gång, på gång, på gång..
 
Sv: Blandraskombinationer

Vår viltspårskompis är just den korsningen, whippet/shar pei.
Ägaren till den har två i olika ålder och de ser väldigt olika ut.

Den äldsta är lite lik den som finns på länk här tidigare. Ganska grov i kroppen men betydligt mycket längre än en shar pei. Lite skrynklor och pytteöron.
Den yngre är väldigt mycket mer whippet, faktiskt bara lite grövre än en renrasig.

Men som tidigare talare, jag har faktskt inte en aning om varför man väljer den kombinationen, dessutom upprepar den gång, på gång, på gång..

Det fortsätts avlas på dessa, för just nu finns blandrasvalpar shar-pei/whippet/bulldogg på blocket....:confused:
 
Sv: Blandraskombinationer

Den absolut gräsligaste blandrasen jag sett, var en valp/unghund till salu so var en blandning mellan amstaff och kinesisk nakenhund. Den såg ut som en amstaff med skabb !!! Lite hår på skallen och lite fjutthår här och där och däremellan helt naket:crazy:
 
Sv: Blandraskombinationer

Pansartax..? :eek: Vilket namn! Vet du hur den hunden var? [/IMG]
Om du googlar på Pansartax Rottweiler Tax så kommer det upp en tråd på Flashback där ägaren beskriver lite. Hittade dock inga bilder som fanns kvar men har för mig att hunden beskrevs ungefär som en tax på steroider.
 
Senast ändrad:
Sv: Blandraskombinationer

Har hittat Rondelllhundar med stort R.

"Raserna på tiken : Golden, Bordercollie, Hovawart, Bernersennen, Zetter, Bouvier, Labb,
Svart Älghund, Buhund, Dobberman.

Raserna på hanen : Riesenschsnauzer, Collie, Schäfer, Rottweiler. "


Hittar de på? Varken Svart älghund, Buhund eller Bouvier känns som raser man hittar i var och varannan trädgård.

*Länk borttagen av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Blandraskombinationer

Den absolut gräsligaste blandrasen jag sett, var en valp/unghund till salu so var en blandning mellan amstaff och kinesisk nakenhund. Den såg ut som en amstaff med skabb !!! Lite hår på skallen och lite fjutthår här och där och däremellan helt naket:crazy:
Påminner mig, en av de sötaste blandningar jag sett Amstaff/Chinese Crested Powder Puff. :love:
 

Liknande trådar

Äldre Jag har en sadel till salu och igår fick jag ett mkt kortfattat mail på engelska, i princip bara vad jag kunde tänka mig att sälja den...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 307
Senast: Efwa
·
Träning Jag har nog världens kärvänligaste och charmigaste shettis på gården. Han är 7 år, kastrerades som tvååring men beter sig som ett föl...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: hillevie
·
Träning Ännu en av mina 'hur skulle ni gjort' trådar. Men snart är det dags för ett nytt återbesök för lilla Fröken Fräken, och 'som vanligt'...
2
Svar
23
· Visningar
1 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp