blod i avföringen?

Sv: blod i avföringen?

det verkar som att tintin mår bra nu :)
det är gyllenbruna korvar med veck i som kommer ut :D
vissa mindre än andra, men lik förbannat en normalhård korv!

oh, jag har nog blivit bajsexpert haha
 
Sv: blod i avföringen?

det verkar som att tintin mår bra nu :)
det är gyllenbruna korvar med veck i som kommer ut :D
vissa mindre än andra, men lik förbannat en normalhård korv!

oh, jag har nog blivit bajsexpert haha

Gud vad skönt att han mår bra:bump:, jag tänkte på dig härom dagen.

Känner igen det där, jag känner mig oxå som en bajsexpert, man har extrem koll på mängd, färg, konsistens osv:D Har man haft hund med magproblem blir man nog det.

Min nuvarande lille grabb hade någon infektion när jag fick hem honom som 9-veckors valp, han var från dag 1 konstant dålig i magen, var i kontakt med djursjukhus som inte tyckte att jag skulle åka in utan rekommenderade fasta och Canicur. Jag körde ett antal kurer med Canicur, bytte över till Hills I/D osv men inget hjälpte (i princip med daglig kontakt med djursjukhuset). Lille skiten hade inte mycket hull kvar när jag till slut åkte in (trots att de fortfarande tyckte att jag skulle vänta). 2 minuters undersökning (inga prover), och sen penicillin utskrivet (som hjälpte direkt som tur var).

Nästa gång tänker jag inte lyssna på djursjukhusets rådgivare som tycker att man ska vänta så länge innan man åker in (kommer visserligen att välja en annan klinik så problemet kommer förmodligen inte uppstå). Hellre ett besök i onödan i så fall.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: blod i avföringen?

:eek: fasta en 9 v valp?? vilket djursjukhus var det?

när det gäller vuxna hundar är det en annan femma. labben som är så glupsk har haft diarré fler gånger än jag kan räkna, och han blir satt på svält lite då och då. det går på rutin numera, och han behöver normalt ingen vätskeersättning eller specialmat. men en valp?
 
Sv: blod i avföringen?

:eek: fasta en 9 v valp?? vilket djursjukhus var det?

när det gäller vuxna hundar är det en annan femma. labben som är så glupsk har haft diarré fler gånger än jag kan räkna, och han blir satt på svält lite då och då. det går på rutin numera, och han behöver normalt ingen vätskeersättning eller specialmat. men en valp?

Japp, de rekommenderade fasta på en liten valp. Jag skickar PM ang vilket djursjukhus det var.

Jag har hela anamnesen uppskriven hemma, kommer inte ihåg detaljerna, men på ett ungefär. Ska kolla upp och återkomma med detaljer.

Han var ganska lös i magen redan när jag fick hem honom, det varierade lite från dag till dag (det var visserligen korvar, men lösa sådana). Jag hade kontakt med vet och uppfödaren som trodde att det kunde bero på byte av miljö (han hade naturligtvis samma foder), och att jag skulle avvakta. Efter någon vecka (eller möjligtvis två) blev han lösare i magen (och nu pratar vi absolut inte korvar alltså), var ute många gånger varje natt (ungefär en gång i timmen), och det var då de rekommenderade fasta 1 dygn + Canicur (och ja, de visste hur gammal valpen var). Jag minns tydligt att jag frågade flera gånger ifall jag verkligen inte skulle åka in med honom, men de tyckte att det var väldigt onödigt.:( Jag har i efterhand insett att veterinärerna inte alltid håller med om det som sägs i telefonrådgivningen. Men, oavsett vilket, så kommer jag (om jag har möjlighet) att välja ett annat djursjukhus nästa gång.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 355
Senast: Sol
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 360
  • Låst
Hästvård Nu är jag rädd, på riktigt. Fbl mådde imorse inte bra alls. Varken ätit eller skitit sen kl 22, stod bara och hängde. Ingen temp, bra...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
25 736
Senast: Boj
·
Övr. Hund Var ute med mina promenadpappisar idag. Vi knallade på som vanligt och jag märkte inte att det skulle vara något fel med någon av...
Svar
4
· Visningar
6 420
Senast: Jozze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp