blod i avföringen?

Sv: blod i avföringen?

Jag vet inte hur det ser ut på Ultuna, men på Bagarmossen betalade jag (tittade precis i mina papper) 3420 kr för tio dygn på intensivvårdsavdelning. Detta var för två år sedan, men det kan kanske ge dig ett litet hum.
 
Sv: blod i avföringen?

tack :)
vi hoppas vi slipper betala mer än 10 000 efter att försäkringen täckt resten, men det är nog ingen fara..
det som kostat mest är nog blodprov, röntgen och ultraljud.
 
Sv: blod i avföringen?

Jag har nog inte betalt över 3500:- och då har det varit akut över en helg och... Ja 3-4 nätter eller nått sånt. Första vovvan var inne på en vardag och hade annat försäkringsbolag, så det blev ännu billigare.
 
Sv: blod i avföringen?

idag får han komma hem!!! :D:D:D:D:D:D
7000 nånting har han kostat, och då har inte försäkringen räknats bort! :D
 
Sv: blod i avföringen?

Vad skönt att du får hem din hund idag och att han mår bättre =) Det blev inte så farligt dyrt.
 
Sv: blod i avföringen?

BRA!! *heja*

Nej det brukar inte bli så dyrt... Jag betalde nog under 2000:- med första vovvan. Men det var så många år sedan så jag minns inte riktigt...
 
Sv: blod i avföringen?

2598:- för att vara exakt fick jag betala, och då fick jag 12 burkar hills i/d också :)
 
Sv: blod i avföringen?

idag är han lite sämre, han vaknade och ville ut vid 4 tiden.. :( det var lösare än vad det har varit nu senaste dagarna och några droppar blod i slutet :cry:
jag klarar fan inte det här längre!

jag misstänker att detta beror på att han fick TVÅ kulor hill´s i/d igår iom att han sakta ska tillbaka till det normala.
idag får han svälta och så ska jag ringa till ultuna vid 8 när dom öppnar.
Jävligt fin födelsedagspresent det här, dessutom EXAKT en vecka sen han blev dålig :(
 
Sv: blod i avföringen?

Vad tråkigt att han är sämre igen.

Min hund drabbades av enterit i juni förra året. Första gången som vi började introducera vanlig hundmat igen - pyttelite - så blev hon raskt riktigt dålig igen. Så vi körde med ny svält, morotspuré och risavkok i några dagar och därefter började vi lägga till lite ris och kokt fisk. Vi fick verkligen smyga in maten. När hon varit bra en vecka på ris/risavkok och kokt fisk så började vi blanda lite Hill's i/d (mjukmat) i riset. Sedan ökade vi successivt. Jag har för mig att det tog nästan tre veckor innan vi vågade smyga in lite av hennes gamla vanliga hundmat.

Din hund uppfatta jag dessutom var riktigt risig och då kan det ta ganska lång tid innan tarmen har läkt och tarmmiljön har återställts.

Du ska se att det ordnar sig!
 
Sv: blod i avföringen?

Men nu har du telefonkontakt direkt och ev. mediciner kan sättas in på en gång! Då hinner han inte gå ned sigska du se utan han får de han behöver och så är det bara att träla på, det tar "bara" lite längre tid"

Själv ska jag också till vet. idag för hund tömmer inte matskålen på 3 sek blankt. Hon måtte vara allvarligt sjuk!!! Ärligt. Det har aldrig hänt henne i hennes 10 åriga liv. Jag misstänker halsinfektion och hade tid för vaccinering idag turligt nog, så de får kolla upp henne först. Mäniskor ska man ju inte vaccinera med infektion i kroppen, kanske inte hundar heller???
 
Sv: blod i avföringen?

så här har våran dag sett ut:

Gick ut och bajsade vid:
03.45 några droppar blod och en sladdrig korv
04.45 några droppar blod och nåt som liknade puré
10.30 en korv utan blod! dock spydde han 2 ggr strax innan.
12.00 det som kom ut såg ut som en rosa spya, mest vätska och några korn...

har lyckats lura i honom vatten med hjälp av en hill´s i/d kula (som han aldrig fick, höll den under vatten) runt 10.30 tiden. innan vi gick ut nyss så ville han absolut inte ha den, å när vi kom in ville ha gärna ha den men det gick dock inte att lura honom igen :( fick hälla i honom några matskedar vatten istället..

kl 15 idag ska vi till vetrinären, dock inte ultuna men hoppas på att dom kan göra något för honom häruppe. om inte annat får vi väl sätta dropp och åka iväg till ultuna...

nån som vill byta hund med mig i några veckor? jag får maaaagsåååår :(
 
Sv: blod i avföringen?

min hund har haft det så här någon gång. Men det har gått äver av sig själv.
 
Sv: blod i avföringen?

nu har han fått dropp under nackskinnet, en rejäl puckel! :)
dock har bajset urartat till bara blod och slem, igen! ingen feber.

han har fått ny kur med canikur och penicillin (vetrimoxin) som han ska äta i 10 dagar. blir han inte bättre får vi åka in och vätska upp honom igen imorgon!
 
Sv: blod i avföringen?

nu har han fått dropp under nackskinnet, en rejäl puckel! :)
dock har bajset urartat till bara blod och slem, igen! ingen feber.

han har fått ny kur med canikur och penicillin (vetrimoxin) som han ska äta i 10 dagar. blir han inte bättre får vi åka in och vätska upp honom igen imorgon!

Usch, vad trist för dig och din lille vovsing! :(
Alla tassar och tummar hålles för er! *kramar om*
 
Sv: blod i avföringen?

skitjobbigt ska jag säga! jag är sååå dålig på att hantera paniksituationer.. det blir inte bättre av att sambon + bil är borta i veckorna.. det innebär ju att jag inte kan ta min hund till vet så fort det behövs! jag tror inte att jag har nån tillräckligt bra kompis som är villig att kliva upp mitt i natten å köra mig till ultuna :p
 
Sv: blod i avföringen?

Hade jag bott närmare hade jag ställt upp och kört!

*kramar om*

Tycker inte om när djur lider...
 
Sv: blod i avföringen?

jag känner mig lugnare också :) han mår iaf bättre idag! han har varken bajsat eller spytt sen 15.15 igår :D
 
Sv: blod i avföringen?

Skönt att hunden mår lite bättre nu. Ett tips för att förhindra uttorkning är att ge hunden vätskeersättning, gärna utblandat i t.ex. lite ris/risavkok för att lura i dem tillräckligt:

Värm upp och låt svalna:

1 l vatten
2 msk honung eller druvsocker
1 knivsudd bikarbonat
1 tsk salt
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 359
Senast: Sol
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 361
  • Låst
Hästvård Nu är jag rädd, på riktigt. Fbl mådde imorse inte bra alls. Varken ätit eller skitit sen kl 22, stod bara och hängde. Ingen temp, bra...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
25 736
Senast: Boj
·
Övr. Hund Var ute med mina promenadpappisar idag. Vi knallade på som vanligt och jag märkte inte att det skulle vara något fel med någon av...
Svar
4
· Visningar
6 420
Senast: Jozze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp