Bukefalos 28 år!

Bockar av sina ryttare efter fölning.

loka

Trådstartare
Har ett sto som efter att ha varit dräktig och fölat har börjat bocka av sin ryttare. Innan hon betäcktes var hon snäll att rida. Någon som har varit med om det här?
 
Sv: Bockar av sina ryttare efter fölning.

Hur långt efter fölning började man rida på henne ?
 
Sv: Bockar av sina ryttare efter fölning.

Det finns ston som blivit sneda i bäckenet efter fölning. Ta ut en veterinär som tittar på ditt sto så att hon inte har några fysiska problem.
 
Sv: Bockar av sina ryttare efter fölning.

Hon började ridas kanske 3-4 månader efter fölning
 
Sv: Bockar av sina ryttare efter fölning.

Hon har varit kollad av veterinär men dem hittar inget fel på henne..
 
Sv: Bockar av sina ryttare efter fölning.

DÅ skulle jag vänta tills ungen var avvand.
Vissa ston vill helt enkelt inte bli ridna så snart efter fölning, medan andra tycker det är toppen
 
Sv: Bockar av sina ryttare efter fölning.

Hon har varit kollad av veterinär men dem hittar inget fel på henne..
ibland kan det vara värt att låta en alternativare av något slag undersöka dem också.
Veterinärer och alternativare är bra på olika saker...
 
Sv: Bockar av sina ryttare efter fölning.

Åh, detta var bra att tänka på. Jag får hem mitt sto om en månad som varit hos fodervärd och fått föl. Ska nog ta ut ET/kiropraktor innan jag börjar rida och kollar så hon är jämn i kroppen.
 
Sv: Bockar av sina ryttare efter fölning.

Mitt gamla sto blev lite vildhäst när hon gick med föl och bockade första gången jag satt upp. Om man utesluter andra fel så kan de bli lite mer inåtvända och egensinniga när de gått med föl. Dock så bör man ju kolla alla hästar regelbundet hos en bra kiropraktor eller liknande eftersom vi rider på dem (vilket inte är naturligt för deras rygg/kropp).
 

Liknande trådar

Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Teilani
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 058
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 164
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 903
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp