Börjes repgrimma

L

Lolydodia

Jag förstår mig INTE på hur man ska kunna spänna in den. Det är ju en storlek för alla...
Snälla hjälp!!!!! :bow: :bow: :banana:
 
jag har en sån till min lilla tinker.
Den blir lite stor runt nosryggen då den biten inte är reglerbar men då har jag dragit åt så den sitter lite högre upp än normalt.
Svårt att förklara hur man knyter kanske över datorn men jag kan försöka :)
Du trär då repgrimmans nosdel över mulen, den "lösa" tåten lägger du över nacken och trär sen igenom öglan på motsvarande ände. Sen har jag gjort en vanlig knut bara.
Det är väl tänkt att vara EN storlek men nå tycker jag att den är lite väl stor till mindre ponnysar...
Jag får dra åt min ganska mycket för att den inte ska hänga allt för mycket och riskera att fastna i något. Använder den dock inte så ofta på grund av att den sitter lite illa. :(
Hoppas du fick en liten aning om hur man kan göra. Det kan ju hända att det ska vara någon speciell knut eller nåt men det funkar för mej... :D
 
Den går att reglera även över nosen.
Helt omöjligt att förklara över datorn men om du lossar knutarna så att den blir lösa så ser du nog vilken tåt man kan dra i och således reglera storleken.
Mvh T
 
tack för alla svar :banana: :rofl:

ja ok. ska försöka. ena ponnyn försöker bara äta upp den eftersom den är så lös under mulen. hehe :d
jag har i alla fall lyckats lösa hur man ska knyta på det där speciella sättet. :D
 
VA!? Går det!? :confused: :o
Jag som haft den så länge och inte ens upptäckt det!
Måste genast kolla det!
Jag som har dragit upp den nästan till ögonen :eek: :)
på stackarn!
Tack för det! :bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
344
Senast: MiniLi
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
381
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 202
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag skrev ju ett inlägg om hur ni brukar göra då ni behöver hoppa av och leda hästen i träns och fick många bra svar :) Jag har använt...
2
Svar
21
· Visningar
2 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp