Bukefalos 28 år!

Boktips tack!

Dravena

Trådstartare
Min sambo håller på med sin jaktlicens och kommer att komma igång med jakten till nästa säsong om allt går bra. Planen är att familjen ska utökas med en passande jakthund inom några år, om det visar sig att sambon kommer att jaga regelbundet.

Så i julklapp tänkte jag köpa böcker om olika jakthundsraser med bra beskrivningar på arbetsområden, och kanske även någon bok om träning av jakthundar.

Men det finns ju så mycket att välja på, så jag vänder mig till bukeexpertisen för boktips! Så, ni som pysslar med jakthundar, vilka böcker kan ni rekommendera?
 
Sv: Boktips tack!

Vilken typ av jakt är det din man kommer ägna sej åt?
Det är ju avgörande för att veta vilka böcker som är lämpliga ;)

Fågeljakt med apportör?
Fågeljakt med stående fågelhund?
Fågeljakt med trädskällare?

Jakt med stötande hund?
Jakt med drivande hund?

Älgjakt, grisjakt, grytjakt...

mm mm

/Swat
 
Sv: Boktips tack!

Det är det som är lite obestämt än så länge ;) Men just nu är det fågeljakt med apportör som är mest lockande.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
31 404
Senast: lizan
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 690
Hundavel & Ras Jag har ingen hund men funderar på att skaffa en de närmsta åren. Som jag uppfattat det så verkar många gilla den här typen av tråd så...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 288
Senast: machafuko
·
Övr. Barn Tänkte vi kunde diskutera stötta varandra. Jag avgudar min sambos barn, men ja. Ibland är det tufft. Det sticker jag inte under stolen...
2
Svar
37
· Visningar
3 560
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp