Bukefalos 28 år!

"Boll" med godis i?

S

Spider84

\"Boll\" med godis i?

Någon som vet vart man kan hitta en sån där boll som man lägger foder i och sedan kan hästen rulla den och så kommer det ut lite, lite foder i taget?

Vi har en häst i stallet som både krubb biter och väver och jag och hans ägare täntke ge oss ut på sökande efter något som kan få honom att åtminstone varva ner det hela lite.

Så alla tips är varmt välkomna! :bow:
Kan säga att hon redan provat Jolly Ball och den gillade han inte.
 
Re: \"Boll\" med godis i?

Kan de inte råka äta upp den? :D
Nej, men skämt å sido funkar det verkligen? Tycker att det bara borde kunna gå i väldigt lite foder, eller? :confused:
 
Re: \"Boll\" med godis i?

nä det går i en del..
iallafall mera än 5 dl (det är det högsta jag har haft i)
 
Re: \"Boll\" med godis i?

Okej får ta och tipsa henne om det!
Är ju inte så dyrt heller om det inte fungerar. ;)

De borde väl även finnas att köpa i vanliga djuraffärer eller?
 
Re: \"Boll\" med godis i?

Hej!

Jag har en sån boll som jag köpt från www.rideaway.co.uk

Jag använder den bara när jag har någon häst som är ensam inne, eftersom bollen stör och frestar de andra hästarna.
 
Re: \"Boll\" med godis i?

Det hade jag inte ens tänkt på.

Vi får väl prova en gång och se hur det går... :crazy:
 
Re: \"Boll\" med godis i?

Mja, har sån til min häst, verkar inte som om dom andra bryr sig ett dugg.... Han äter ju när dom inte äter i vanliga fall också, för han sparar... :D
 
Re: \"Boll\" med godis i?

Vi tog hundens gamla godis-boll :D Han fick äta ur den på morgonen då han tyckte de var för långsamma i utsläppet... Funkade bra, hade i 5 dl krafft-pellets
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 253
Senast: inverterad
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 283
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp