Bukefalos 28 år!

Bommlöst eller inte? Vad säger ni?

Sv: Bommlöst eller inte? Vad säger ni?

skuggi skrev:
Helt klart skulle det vara intressant att höra från folk som bytt till bomlöst trots att de inte haft problem... Jag tror dock att de är ganska få, man är ju lat och man har ju inte pengar i överflöd så varför byta till bomlöst om man har en bomsadel som funkar? Tanke har väl inte slagit folk bara... :crazy:
Jag träffade dock en tjej i helgen på en islandshästtävling, hon har bomsadel och har inga problem med den men provade ändå en bomlös i en av klasserna. Hon sa faktiskt inte varför hon funderade på bomlöst, kanske bara för att förebygga problem? Hon tyckte iaf att den var superskön osv, men hon märkte ingen jätteskillnad på hästen, som jag gjorde när jag bytte till bomlöst. Men som hon sa, hästen har väl inga problem med bomsadeln så då blir ju inte den bomlösa lika revolutionerande.. :idea:

jag har bytt till bomlös utan problem med hästen !
Problemet låg hos mej - jag hittade inte min sitts i någon av dom 6 sadlar jag hade ..alround-dressyr-western-island mm .
alla kändes fel och jag fick ingen bra kontakt med hästen ..
så jag sålde allihopa o red barbacka en längre tid (jag har en liten men bred o platt tinker ;) )
nu har jag köpt en bomfri och det enda klagomål jag har är dressyr gjorden , jag gillar inte dom .
 
Sv: Bommlöst eller inte? Vad säger ni?

Hum! Av de tre märken du räknar upp som bra bomsadlar har jag inte provat en enda TROR jag. Vet att jag hade en hemma som började på A, men har för mig att den hette Amerigo??? Eller nåt sånt??? Kan ha fel, men den var måttbeställd till en annan arab, funkade inte på den efter ett tag - provades på min arab som ratade den direkt :crazy:
 
Sv: Bommlöst eller inte? Vad säger ni?

anneli_689 skrev:
HALLÅ DÄR!
Jag undrar om bomlösa sadlar är bekvämare än vanlig sadel och westen. Det ser så ut.
japp det är dom :)
och dom finns att köpa i western modell med om man gillar den modellen ..:banana:
 
Sv: Bommlöst eller inte? Vad säger ni?

Jo mitt sto är också väldigt demonstrativt när det är ngt som inte passar. Henne hade jag en Albion Legend på som passade hela två år ;) Sen breddade hon ur den.

Men hon skulle nog kunna ha en sådan i 16,5 tum och XXW bomvidd. Men att försöka hitta en sån begagnat är ren lögn. Och köpa en ny är utanför min budget. Och problemet med att hon variera i vikt kvarstår ju :crazy: Så jag rider vidare i min Freeform!
 

Liknande trådar

Utrustning Har försökt hitta en passande sadel till min häst en längre tid utan resultat. Nu har jag köpt en bomlös och tänkte att kanske den...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: Liten
·
A
Utrustning http://caandraa.blogg.se/dixie/?tmp=09085924 På länken ovan finns resultatet när jag provade stallkompisens freemax! Hur ligger den...
Svar
11
· Visningar
1 734
Senast: sissu
·
Hästmänniskan I dagens hästvärld finns det två mycket populära fenomen som jag inte riktigt förstår mig på. Dessa två upplever jag är kombinationer...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 041
Senast: skuggi
·
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
2 962
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Medryttare under sommaren
  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp