Bukefalos 28 år!

Bomviddstabell!

Centaur

Trådstartare
Jag tycker vi här på Buke ska utnyttja våra sadelerfarenheter och sammanställa en lista över vilken bomvidd i x märke som tillsvarar bomvidd i y märke! :idea:

Så skriv upp vilka sadlar ni provat/haft och vilken bomvidd det var, och jämför mellan märkena. Jag kan börja, så ni fattar hur jag menar. :D

Passier bomvidd 28=
Prestige 34(1/2)=
Stubben 31=
Windsor/Wellington 3
 
Thorowgoods "vid"=105-110 grader
= wintecs hvite bomjern(105 grader)

MEN wintecsaller med hvitt bomjern ligger som om de skulle vært mye smalere, mens thorowgoods "vid" passer til hesten min... :confused:
 
stübben 32
griffin- normal bom
passier- 30

Fast det är både hopp och dressyrsadlar det ovan...
 

Liknande trådar

Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 450
Senast: Equilina
·
Ridning Jag är nyfiken på Zaldis modeller Relvas och Lusitanus. Är det någon som har någon av dem och kan berätta lite? Vilken typ av ryggar...
Svar
7
· Visningar
2 818
Senast: bigganl
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
647 088
Senast: caballus
·
L
Utrustning Trogen flatbacksryttare letar nu efter en dressyrsadel, vilket inte är så lätt...jag behöver hjälp! Har provat Wellington Greenline...
Svar
12
· Visningar
1 716
Senast: Loviza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp