Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2016

Alltså "grabb" respektive "tjej" uppdelningen?! Fy sjutton så stereotypt och trist. Och så BRÖÖÖÖÖLIGT och snubbigt snack killarna hade. Jättekul, eller inte.
Och för att återkoppla till det här, det hade varit så mycket mer intressant att höra brevskrivare respektive bönder utbyta mer tankar kring situationen och hur det har varit istället för att det skulle bli så HÖHÖ-igt.
 
Ja, han har ju verkligen växt i mina ögon. Så dötrist han var hemma på gårn.

Det framstod onekligen som att det fanns mer potential mellan honom och Carola i dagens avsnitt än av det man fått se tidigare. :up: Sedan hur sugen hon är på att bo i Jämtland resten av livet är kanske en annan sak, men det verkar inte helt omöjligt?

Men Charlie och Jennifer? Där är det nog en större utmaning att få ihop en varaktig framtid. Tror jag som en ovetande tittare då alltså.
 
Men Charlie och Jennifer? Där är det nog en större utmaning att få ihop en varaktig framtid. Tror jag som en ovetande tittare då alltså.[/QUOTE]
Jag tror inte ett dugg på den relationen tyvärr.
 
Jag tycker att det kändes idag som att Charlie inte alls är så kär i Jennifer. Han ser helt oberörd ut av hennes snack men säger "rätt saker". Men när Jennifer började prata om att han borde flytta till Slöinge såg han lite nervös ut och började prata om att det fanns gott om tid och smekte henne lite tafatt på handen. Blä för honom! Tycker så synd om Jennifer.
 
Jag tycker att det kändes idag som att Charlie inte alls är så kär i Jennifer. Han ser helt oberörd ut av hennes snack men säger "rätt saker". Men när Jennifer började prata om att han borde flytta till Slöinge såg han lite nervös ut och började prata om att det fanns gott om tid och smekte henne lite tafatt på handen. Blä för honom! Tycker så synd om Jennifer.

Tydligen hade det tagit 1,5 mnd innan de sågs igen. Brinnande ny kärlek, verkligen! Människor i olika delar av världen lyckas ses oftare än så...

Stackars Jennifer. Men det är ändå hennes eget fel att hon gick för en ung player istället för männen som ville flytta in på gården och dela livet med henne.

De andra paren ser väldigt kära ut, kul! :)
 
Jag tycker att det kändes idag som att Charlie inte alls är så kär i Jennifer. Han ser helt oberörd ut av hennes snack men säger "rätt saker". Men när Jennifer började prata om att han borde flytta till Slöinge såg han lite nervös ut och började prata om att det fanns gott om tid och smekte henne lite tafatt på handen. Blä för honom! Tycker så synd om Jennifer.

Nä jag har känt hela tiden att han inte alls ser kär ut. Blicken har inte alls tindrat för Jennifer och han har bara skrattat lågt när hon pratat allvarligt. Han har sett så oberörd ut.

Jag tycker det är så jäkla synd att hon skulle dras till hans yttre och de (enligt mig) falska sakerna han säger när hon om inte han varit där kanske kunnat bli kär i någon av de andra som faktiskt verkade tycka om henne på riktigt.
Svårt att blanda kärlek och TV/kändissuktande. Risken är så stor att det blir såhär. :(
 
Per och Carola har bara växt i mina ögon. Känner mig fortfarande snuvad på den kärlekshistorian, de kunde gott visat mer från dem istället för x antal minuter med Linda pratar allvar med Sigrid/Erik som i Eriks fall inte verkar ha hjälpt ett dugg. :cautious:

Ska jag vara ärlig tror jag egentligen mest på just Per och Carola i ett längre perspektiv. De resonerar vuxet och kastar sig inte in i något. Möjligen att det kommer funka med Sigrid och Pål också, de bodde väl rätt nära varandra redan från början?

Tror inte en sekund på hållbarheten mellan Jennifer och Charlie (tyvärr, för Jennifer är bäst!), och tror inte riktigt på Erik och Linnéa heller. Erik är helt enkelt alldeles för barnslig och omogen för att ha ett förhållande överhuvudtaget, och särskilt med någon som går så fort fram som Linnéa. Han verkar ju fortfarande inte ha nämnt Sigrid, och något säger mig att Linnéas reaktion när det kommer fram inte alls är så lugn som Erik försökte slå i Jennifer. :angel:
 
Jag känner mig också helt snuvad på Pers och Carolas kärlekshistoria! De är gulliga tillsammans!

Sen satt jag och log tillsammans med Sigrid i soffan igår, hon verkar väldigt ärlig och glad för sin Pål! Vackert par!

Jag höll handen över ansiktet när Per och Linnéa hade fler pinsamma tystnader och det samtidigt visades ett klipp med Linnéa som framhärdade att de har SÅ trevligt tillsammans. Enligt reklamen för nästa veckas avsnitt säger Linda "jag trodde det skulle vara en tjej här" till en besvärad Erik, så undrar om Linnéas flytt till Erik blev av!? Erik kanske är en charmknutte när kameran är avstängd, vem vet!

Angående Jennifer och Charlie, så verkar avståndet ha dödat en del, men det återstår att se. Jag tycker ändå att hon gjorde rätt val. Att han hade andra avsikter med att vara med i programmet och att han lurat henne kommer jag tro när det blir bevisat :) Naivt kanske, men det bjuder jag på!
 
Jag tror dom gjort en cliffhanger på Erik och Linnea. Hon är nog inne i huset och värmer bullar typ. Så har dom ju gjort tidigare. Att det verkar som att det inte gått nå bra och sen så bor hon där och är bara på ett ärende eller håller på dukar..
 
Jag hade gärna sett mer av Per och Carolas relation på gården, den har ju tv4 helt klippt bort...

Jag dog lite när jag precis sa till sambon att "linnea och Erik verkar inte ha något att prata om". Och linnea säger " jag tror aldrig det kan bli en pinsam tystnad mellan oss". :D
 
Alltså "grabb" respektive "tjej" uppdelningen?! Fy sjutton så stereotypt och trist. Och så BRÖÖÖÖÖLIGT och snubbigt snack killarna hade. Jättekul, eller inte.
T.o.m min 10-åriga son reagerade på det där... uttryckte skrattande att "jahaaa, är det SÅ DÄR grabbar går på spa"... :D
Nu pratar vi iofs rätt mycket om hur tjejer respektive killar framställs i tv och på nätet, men ändå så klockrent :heart
 
Lyssnade på en intervju på radio med Sigrid - NU steg hon minst 10 steg på min skala ;) Jösses vilken tuff, rak och reko tjej som visade sig "irl" :heart
Ja jag erkänner, jag har omvärderat Sigrid helt klart.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jennifer Erlandsson var med i den dramatiska säsongen av Bonde söker fru 2016.
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Gunnar
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp