Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2017

Alltså Aftonbladets plusartikel har en del uppdateringar i "realtid" - är det spoilers eller vågar man avslöja innehållet öppet? Jag kör spoiler för säkerhets skull.

Erica har flyttat in hos Marcus för bara några dagar sedan! :eek: "Det är jättebra mellan oss, det är det faktiskt" säger Marcus.

Joachim och Carro = oförändrat lyckliga, kära och sambor :love:

Men Dennis och Liselotte höll inte heller. :down: Dejtade några gånger men har nu inte träffats på flera månader. Men de pratas vid på telefon ibland som vänner enligt Dennis.

Sofie har flyttat in hos Johan sedan november och fått jobb i närheten. :)

Från webbönderna dejtar vår favorit Jörgen ännu Linda. :D Ännu inga planer på att flytta ihop men träffas flera dagar i veckan sedan maj månad enligt utsago från Jörgen himself.

Erik och Alma är nu Erik utan Alma sedan hon nyligen gjort slut. :cry: :down: Mycket sorgligt tycker också Erik som beskriver att han fortfarande är superkär i henne och hjärtekrossad.

Och Therese, Fredrik, Leonora, Wille söker ännu kärleken mer eller mindre aktivt som singlar.

Men ändå: tre par som flyttat ihop av de fyra som man fick följa i tv! Är det inte sensationellt goda resultat jämfört med hur det brukar vara?

Läste också detta i morse och jag tycker verkligen det är jätteroligt för Marcus :love:
 
Jag har inte kunnat låta bli att fundera lite.
Jag förstår att det är smidigt (och sannolikt mycket billigare) för produktionsbolaget att skicka alla paren samtidigt till samma resmål. Men jag kan nog se att det inte är lika bra för de nybildade paren... Jag trodde nog att resan delvis var för att de skulle få lära känna varandra lite mer på tu man hand, men om man åker dit med 3 andra par, så tillkommer ju komplikationen att man ska vara bekväm med att visa känslor för sin nyfunna (blivande?) partner tillsammans med de andra. Och det är ingen självklarhet i alla lägen. Inte ens om man dejtat i tv för att ta sig dit...
Jag kan förstå de tankar som två av tjejerna fick, att det var väldigt annorlunda mot hur det kändes på gården. Den knuten knöts ju upp i det ena fallet och i det andra fallet drogs den åt hårdare.
Om du programidén är att bönder ska hitta sitt livs kärlek, så kanske man inte ska stjälpa dem i ett så tidigt skede av relationen, tänker jag.
Vad tror ni?
 
Jag har inte kunnat låta bli att fundera lite.
Jag förstår att det är smidigt (och sannolikt mycket billigare) för produktionsbolaget att skicka alla paren samtidigt till samma resmål. Men jag kan nog se att det inte är lika bra för de nybildade paren... Jag trodde nog att resan delvis var för att de skulle få lära känna varandra lite mer på tu man hand, men om man åker dit med 3 andra par, så tillkommer ju komplikationen att man ska vara bekväm med att visa känslor för sin nyfunna (blivande?) partner tillsammans med de andra. Och det är ingen självklarhet i alla lägen. Inte ens om man dejtat i tv för att ta sig dit...
Jag kan förstå de tankar som två av tjejerna fick, att det var väldigt annorlunda mot hur det kändes på gården. Den knuten knöts ju upp i det ena fallet och i det andra fallet drogs den åt hårdare.
Om du programidén är att bönder ska hitta sitt livs kärlek, så kanske man inte ska stjälpa dem i ett så tidigt skede av relationen, tänker jag.
Vad tror ni?
Jag håller med och har inte så stor behållning av att se alla åka till samma resmål.
 
Jag har inte kunnat låta bli att fundera lite.
Jag förstår att det är smidigt (och sannolikt mycket billigare) för produktionsbolaget att skicka alla paren samtidigt till samma resmål. Men jag kan nog se att det inte är lika bra för de nybildade paren... Jag trodde nog att resan delvis var för att de skulle få lära känna varandra lite mer på tu man hand, men om man åker dit med 3 andra par, så tillkommer ju komplikationen att man ska vara bekväm med att visa känslor för sin nyfunna (blivande?) partner tillsammans med de andra. Och det är ingen självklarhet i alla lägen. Inte ens om man dejtat i tv för att ta sig dit...
Jag kan förstå de tankar som två av tjejerna fick, att det var väldigt annorlunda mot hur det kändes på gården. Den knuten knöts ju upp i det ena fallet och i det andra fallet drogs den åt hårdare.
Om du programidén är att bönder ska hitta sitt livs kärlek, så kanske man inte ska stjälpa dem i ett så tidigt skede av relationen, tänker jag.
Vad tror ni?

Jag håller med. Dessutom var det väldigt tydligt att paren jämförde sig med varandra och det är kanske ingen positiv grej om man redan börjar bli lite tveksam.
 
Jag har inte kunnat låta bli att fundera lite.
Jag förstår att det är smidigt (och sannolikt mycket billigare) för produktionsbolaget att skicka alla paren samtidigt till samma resmål. Men jag kan nog se att det inte är lika bra för de nybildade paren... Jag trodde nog att resan delvis var för att de skulle få lära känna varandra lite mer på tu man hand, men om man åker dit med 3 andra par, så tillkommer ju komplikationen att man ska vara bekväm med att visa känslor för sin nyfunna (blivande?) partner tillsammans med de andra. Och det är ingen självklarhet i alla lägen. Inte ens om man dejtat i tv för att ta sig dit...
Jag kan förstå de tankar som två av tjejerna fick, att det var väldigt annorlunda mot hur det kändes på gården. Den knuten knöts ju upp i det ena fallet och i det andra fallet drogs den åt hårdare.
Om du programidén är att bönder ska hitta sitt livs kärlek, så kanske man inte ska stjälpa dem i ett så tidigt skede av relationen, tänker jag.
Vad tror ni?

Jag håller med. Tycker det är rätt tydligt med Marcus och Erika att det tydligen INTE var bra för dem att åka till samma ställe som de andra. Kanske ännu mer i det fallet när Marcus var lite "tafatt" och dessutom kände Johan (väl) sen tidigare. Kan tänka mig att han kanske fokuserade mer på Johan än på Erika?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För hästvänner blir det lite extra kul att följa årets upplaga av Bonde söker fru, eftersom en ung man som driver utbildnings- och...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jennifer Erlandsson var med i den dramatiska säsongen av Bonde söker fru 2016.
Svar
0
· Visningar
357
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp