Bonde söker fru provocerar mig.

Inte_Ung

Trådstartare
Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating.
Varför köra denna kränkande urvalsmetod.
Typ jag dejtar er alla samtidigt och kolla vem jag gillar bäst.
Så gör man ju inte normalt om man är en juste (schysst) människa.
Såra människor som underhållning, vad är kul med det?
 
Jag ser inget fel på att dejta flera samtidigt. Däremot blir det ju skevt när de som "huvudpersonen" dejtar ska vara isolerade från omvärlden och inte själva kunna träffa andra om de vill. Måste gå runt på stand by för att vara tillgängliga när det är deras tur att dejta.
 
Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating.
Varför köra denna kränkande urvalsmetod.
Typ jag dejtar er alla samtidigt och kolla vem jag gillar bäst.
Så gör man ju inte normalt om man är en juste (schysst) människa.
Såra människor som underhållning, vad är kul med det?
Jag gillar inte heller programmen, men det är mest för att jag tycker det är pinsamt. Alla som är med vet ju om premisserna och har valt att medverka, så ser inget moraliskt fel med det.

Svårare för bachelor/bachelorette i så fall, där det känns betydligt mer exploaterande av deltagarna..
 
De som är med väljer ju att vara med och är i dagens samhälle helt på det klara med vad de ställer upp på. Jag ser inte problemet egentligen, även om en förstås är fri att tycka att deras val är smaklösa.
 
De som är med väljer ju att vara med och är i dagens samhälle helt på det klara med vad de ställer upp på. Jag ser inte problemet egentligen, även om en förstås är fri att tycka att deras val är smaklösa.
Håller helt med. De vet exakt hur programmet går till och de vet att de blir exponerade i TV. Trots eller p g a detta väljer de själva att vara med. Ser heller absolut inget problem med det.
 
Det är mer sorgligt att vi lever i ett samhällsklimat där att exponera sig ses som något åtråvärt. Särskilt genom förnedringstv. För många år sedan brukade jag kolla till och från på programmet där olika lag skulle åka jorden runt så billigt som möjligt och komma fram först varje avsnitt. De som kom fram sist slogs ut. Det var ganska kul. Reality tv där man gör något kan vara riktigt roligt. Great British Bake off är en av mina absoluta favorit program.
 
Skillnaden är väl tinder-appen och liknande appar. Apparna har förändrat folks dejt-beteende otroligt mycket. Det är moderniteter vettni, folks. Jag är gift, detta är främmande territorium för mig så jag ser det som uppdatering av min kunskap om etnologi , hur folk fungerar i dagens samhälle.

Tinder för att folk svajpat, höger, vänster allt beroende på ett väldigt ytligt perspektiv. Det ger väldigt ytliga bekantskaper vilket jag också ser i bachelorette 2022 som jag följer att det är inte ens säkert att en mysig dejt slutar i en puss ens. Ett steg många deltagare funderar på om de vill passera ens. Hela processen blir en skröna, en tv-skröna.

Deltagarna i bachelorette/bachelor blir väldigt biffiga och vältränade så de har tillgång till ett ordentligt gym som det verkar. Vissa är extrema kommer in som tarm och lämnar som biffar. 6-veckors-träning och sol-semester och det finns inga krav egentligen förutom att dejta en vacker person i en tv-såpa som snabbt är irrelevant. Ständig videoövervakning vilket inte är ovanligt idag.

Det är hårt för de som ger sig in i ”Våga vinn”-konceptet, inte vinner och inte heller förstår eller gillar målet i det hela, dvs ”15-minutes of fame” och det är viktigt att även huvudpersonen satsar på att ha kul under tiden och inte förbinder sig. Kärlek kan inte köpas utan den uppstår, sker det under ett tv-program så visst.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 542
Senast: Imna
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 844
Senast: Twihard
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 074
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp