Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru provocerar mig.

Det varierar nog väldigt. I min umgängeskrets är det ingen som dejtar på amerikanskt vis. Personligen skulle jag inte dejta flera och är heller inte intresserad av att vara en av flera dejter.

Säkert olika överallt. När jag dejtade aktivt Stockholm i typ 1.5 år så dejtade alla jag stötte på flera samtidigt.
 
Som ren "underhållning" tycker jag BSF är på gränsen till dåligt. Hur sedan chansen är att bönderna hittar sin livspartner som de kan leva med resten av livet har jag noll koll på.

Men ur rent underhållningsvärde tycker jag Robinson håller SUPERHÖG kvalitet (även det TV4) samt nu dröjer det väl bara några veckor tills Farmen kör igång och även den får SUPERHÖGT betyg från mig. :heart
 
Som ren "underhållning" tycker jag BSF är på gränsen till dåligt. Hur sedan chansen är att bönderna hittar sin livspartner som de kan leva med resten av livet har jag noll koll på.

Men ur rent underhållningsvärde tycker jag Robinson håller SUPERHÖG kvalitet (även det TV4) samt nu dröjer det väl bara några veckor tills Farmen kör igång och även den får SUPERHÖGT betyg från mig. :heart
´Jag har visserligen inte sett något av programmen på många, många långa år, men går inte de också till stor del ut på strategisk röstning och backstabbing? :D
 
Min sambo har varit med i en realityshow. (Ej datingprogram) Det är väldigt regisserat. Det tas omtagningar och man uppmanas prata om saker som sedan klipps ihop. Man är mycket väl medveten om vad det är man ger sig in på så det kommer inte som en chock precis.

Jag tittade mycket på realityserier förut men efter han deltog så tycker jag inte det är så kul längre. Jag kan liksom inte ta något som sker så seriöst. Ser mest stageade draman.
 
´Jag har visserligen inte sett något av programmen på många, många långa år, men går inte de också till stor del ut på strategisk röstning och backstabbing? :D

Oh, ja... längtar tills finalen avgjord så slipper se eländet :rofl: . Sambon som ska bestämt se det.
Känns som produktionen lägger sig i en del, för krama ur mer drama ur det. Några avsnitt kvar, sen njuta innan det är dags att pina genom nästa säsong. Åminstone blir bra programledare, så kanske blir mindre pina.
 
Och jag räknar med det omvända. Jag har varken tid eller energi att lägga på någon som "shoppar runt". Finns det intresse nog att börja träffas, så ser jag ingen anledning att försöka odla intresse för andra.

Då är det nog bäst att vara tydlig med det från början 😁
Personligen har jag inga problem med det och skulle inte uppskatta om någon ville att vi skulle dejta exklusivt direkt utan att känna varandra, hade uppfattat det som kontrollerande och ägande.
Tur alla är olika 😊
 
Har sett bonde söker fru. Inte varje år men följt några säsonger. Mest för jag gillar omgivningen. Kul att se hur andra lägger upp sina gårdar och så :D
Min moster hotade mig förr om att anmäla mig till det programmet. Ve och fasa! Nä fy skulle inte passa in en sådan produktion :rofl:
Jag har varit bakom kameran i mindre produktioner och en stor faktiskt men aldrig framför. Ser bara nackdelar med det. Dels blir man ju mer känd än innan och dels skulle jag vara sjukt obekväm med kameror och ljus riktade mot en. Nä fy! Är ändå lika fascinerad varje gång någon ställer upp och framförallt de som skickar breven skulle inte vara värt det ens om det vore den bästa och mest perfekta människan som existerade :p
 
Då är det nog bäst att vara tydlig med det från början 😁
Personligen har jag inga problem med det och skulle inte uppskatta om någon ville att vi skulle dejta exklusivt direkt utan att känna varandra, hade uppfattat det som kontrollerande och ägande.
Tur alla är olika 😊
Jag har bara dejtat när det har slagit så mycket gnistor att inga andra har existerat.
Annars har jag inte sett någon anledning till att dejta.
 
Jag har bara dejtat när det har slagit så mycket gnistor att inga andra har existerat.
Annars har jag inte sett någon anledning till att dejta.

Så fungerar det inte för mig, slår aldrig några gnistor här 😅
Jag kan känna stark attraktion men det betyder verkligen inte att jag vill vara tillsammans med personen.
För att komma dit vill jag lära känna människan ordentligt, veta att vi matchar och fungerar tillsammans.
 
Gillar det inte heller då vad man läst i tidningar är det regisserat lite, så om du vill lämna kanske de inte tar med i programmet hela förklaringen till varför t.ex.
Känns stelt med 😅 Kanske inte alltid tar fram det bästa hos människor mm mm
 
Så fungerar det inte för mig, slår aldrig några gnistor här 😅
Jag kan känna stark attraktion men det betyder verkligen inte att jag vill vara tillsammans med personen.
För att komma dit vill jag lära känna människan ordentligt, veta att vi matchar och fungerar tillsammans.
Det vanligaste är att jag har lärt känna dem innan. Ibland långt innan.
Men dejt har det inte blivit förrän det har slagit gnistor.
Sedan över 20 år lever jag tillsammans med min största och galnaste passion.
Och här kan ju den stora skillnaden vara.
Jag är inte intresserad av någon dejt om det inte slår gnistor.
Jag är och har varit fullt upptagen med helt andra saker och inte haft några tankar alls på dejt.
 
Har inte känt något för någon innan jag lärt känna personen. Så tja träffar jag inte någon på jobb eller något gemensamt så behöver jag dejta innan jag känner något för personen.
Jag snubblar över människor hela tiden.
Om jag inte hade gjort det så hade jag nog levt ensam.

Träffar ni inga människor i er vardag?
 
Då är det nog bäst att vara tydlig med det från början 😁
Personligen har jag inga problem med det och skulle inte uppskatta om någon ville att vi skulle dejta exklusivt direkt utan att känna varandra, hade uppfattat det som kontrollerande och ägande.
Tur alla är olika 😊

Känner samma här. Känner så till viss mån för exklusiva relationer också men det är en annan lite mer komplicerad femma.

Har träffat några män som uttalat eller outtalat förväntat sig att dejta exklusivt från start men de har jag valt att inte fortsätta träffa. Maken och jag träffade andra, och varandra, i ett år.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 668
Senast: Imna
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 899
Senast: Twihard
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 365
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp