Bonde söker fru provocerar mig.

Jag gillar både Idol och Masked Singer.
Det är ju musikunderhållning.
Är det inte förnedrande att rösta ut folk pga hur de sjunger och krossa ungdommars drömmar i tv då? För så kan man ju också välja att tolka Idol. Där har det varit många krokodiltårar genom åren.
Kan inte se hur det skulle vara mindre förnedringstv egentligen än Bonde söker fru, Ensam mamma söker, Farmen eller Robinson. Vuxet folk tävlar om olika saker och är fullt medvetna om reglerna och kan kasta in handduken precis när de vill.
 
Är det inte förnedrande att rösta ut folk pga hur de sjunger och krossa ungdommars drömmar i tv då? För så kan man ju också välja att tolka Idol. Där har det varit många krokodiltårar genom åren.
Kan inte se hur det skulle vara mindre förnedringstv egentligen än Bonde söker fru, Ensam mamma söker, Farmen eller Robinson. Vuxet folk tävlar om olika saker och är fullt medvetna om reglerna och kan kasta in handduken precis när de vill.
Att tävla i prestation är ju en helt annan sak än att tävla i känslor.
 
Att tävla i prestation är ju en helt annan sak än att tävla i känslor.
Nu har jag inte kollat på idol på många många år, så jag kan inte uttala mig om hur det är idag, men de första åren åtminstone så var ju det verkligen förnedringstv deluxe.

Det fanns ju ingen hejd på vad domarna kunde säga åt deltagarna i första gallringen.
Och det var ju verkligen i princip bara de bästa, och absolut sämsta som fick allt fokus på sig.
 
Nu har jag inte kollat på idol på många många år, så jag kan inte uttala mig om hur det är idag, men de första åren åtminstone så var ju det verkligen förnedringstv deluxe.

Det fanns ju ingen hejd på vad domarna kunde säga åt deltagarna i första gallringen.
Och det var ju verkligen i princip bara de bästa, och absolut sämsta som fick allt fokus på sig.
Det är definitivt mycket bättre och handlar nu mest om att visa det bästa hos varje tävlande.
Jag brukade inte titta på den första gallringen under den perioden.
Jag gillar inte förnedrings-TV utan vill se framgångs-TV.
 
Att tävla i prestation är ju en helt annan sak än att tävla i känslor.
I TV produktioner i kategorin underhållning oavsett om det är att vinna någons kärlek, en domares smaklökar eller öron så är det ett stort mått känslor. Man kan rättvist tävla i att springa snabbast eller hoppa längst, det är hyfsat rättvist med tävlingar typ fotboll och tennis där domarens roll är begränsad. Går man till sporter som dressyr och simhopp vägerdomarens åsikter mer men ofta vinner den man generellt anser skickligaste.

När det gäller underhållningstävlingar så är domarnas tycke och smak mycket avgörande oavsett om det rör sig om en bachelor en idol- eller masterkock domare. Ovanpå det kan produktionen ha ett finger med i spelet.
 
Så kan det vara. Diskussionen uppstod dock då du hävdade att attraktion märks och det således inte bör vara något problem att träffa potentiella partners oavsett kön. Det var det jag motsade mig. Eftersom saken kan vara högst komplicerad är just uttalad dejting, som exempelvis dejtingappar är, väldigt tacksamt. Att springa på folk i vardagen kan vara allt från svårare till jättesvårt framför allt för de som dejtar utanför hetero- och monogaminormen.
Tror du det? Är det inte så att fler lever ensamma nu än någonsin (även om vi räknar bort gamla änkor och änklingar)? Jag tror inte att det är dejtingapparnas fel, men de verkar inte heller göra att fler hittar en partner på gruppnivå, om man säger.
 
När det gäller underhållningstävlingar så är domarnas tycke och smak mycket avgörande oavsett om det rör sig om en bachelor en idol- eller masterkock domare. Ovanpå det kan produktionen ha ett finger med i spelet.

Fast det är ju inte vilka domare som helst, de är välutbildade och de är flera- inte plockar domarna ut ex någon sångare som är helt urusel?
 
Att tävla i prestation är ju en helt annan sak än att tävla i känslor.
Men tävla i känslor gör de ju inte. Det finns inga tävlingsmoment och det finns aldrig givet att det kommer bli någon ”vinnare” öht.
De SÖKER kärlek. Precis som Idoldeltagare SÖKER framgång. Både bonden/mamman och deltagarna har trots allt VALT varandra för att det finns ett intresse från BÅDA håll. Precis som i vilken dejting som helst.
 
Det är definitivt mycket bättre och handlar nu mest om att visa det bästa hos varje tävlande.
Jag brukade inte titta på den första gallringen under den perioden.
Jag gillar inte förnedrings-TV utan vill se framgångs-TV.
Tycker du verkligen att det blivit bättre?
Håller inte alls med. Du kanske har blivit van?
 
Tror du det? Är det inte så att fler lever ensamma nu än någonsin (även om vi räknar bort gamla änkor och änklingar)? Jag tror inte att det är dejtingapparnas fel, men de verkar inte heller göra att fler hittar en partner på gruppnivå, om man säger.

Jag har inte sagt något om gruppnivå. Men att det finns många singelhushåll idag har väl snarare att göra med att folk har det valet idag, och väljer det, till skillnad från förr.
 
Det är definitivt mycket bättre och handlar nu mest om att visa det bästa hos varje tävlande.
Jag brukade inte titta på den första gallringen under den perioden.
Jag gillar inte förnedrings-TV utan vill se framgångs-TV.
Bra om det har blivit bättre, för det var nog som sagt förnedringstv förut.
 
Bra om det har blivit bättre, för det var nog som sagt förnedringstv förut.
Ja, det är inte alls lika mycket förnedring och "lyteskomik" nu som tidigare! Tack och lov.

Däremot tycker jag det är sorgligt hur många som verkligen tror att de ska bli stora artister, fylla hela Madison Square Garden med skrikande fans, som några säger (på ett ungefär), och hur detta är det ENDA de kan tänka sig att "bli" i livet. Stoora artister inför fyllda arenor. Visst är det bra att vara optimistisk och ha en passion, men många tycks sakna minsta verklighetsförankring och det tycker jag är sorgligt. De som åker ut efter x antal intensiva veckor, med hotell, kändisskap, makeupartister och stylister och TV ... och sen kommer hem till pojk/flickrummet i byn och ska hitta tillbaka till ett liv de inte tänkt sig. Det måste vara oändligt tufft, när drömmen tar slut. Där tycker jag juryn är lite väl stora i sina ord ibland, de säger lite väl ofta att de kan se xx som internationell jätteartist. Hur ofta har det blivit så? Nånsin??
 
Hur ofta har det blivit så? Nånsin??

Sällan. Men potentialen kan ju finnas där, sen är det ju mycket annat som ska klaffa. Såg ett luciatåg igår från en av Stockholms bättre musikgymnasium och inser ser några av solisterna var bland de bästa rösterna jag hört på länge. Men röst och talang är ju tyvärr en så liten del i sammanhanget framgång.

Gällande Idol så tänker jag att många är unga? När jag var kring 20 hade jag också storslagna planer och kunde inte alls tänka mig ett vanligt kontorsjobb. De flesta brukar väl dock bli mer realistiska med åren och hitta nåt man gillar alldeles utmärkt.
 
Idol är en populärtävling. Tv-tittare utan kunskap om sång röstar. Ofta är de dom snyggaste killarna som får röster. Väldigt lite har med sång att göra.
Dessutom sitter det en industri och väntar på att göra dem till en produkt som de kan tjäna pengar på. Vissa är bara barn…16 år.
 
Det här gäller inte bara reality tv, även inom tex sport slås personer ut skoningslöst. Så små barn som 8-9 år sorteras ut brutalt. Vilket för mig är extremt mycket värre än att vuxna människor frivilligt väljer att ställa upp på att dejta, laga mat, sjunga osv.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 542
Senast: Imna
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 844
Senast: Twihard
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 081
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp