Bonde söker fru provocerar mig.

Och det enda jag sagt är att det då är enklare med tydliga förutsättningar som exempelvis dejtingappar ger. För många. Jag vet ärligt talat inte ens vad vi argumenterar kring längre?
Skillnaden mellan att aktivt leta efter ett förhållande typ bonde söker fru eller datingappar och att hamna i det när livet liksom bara pågår
För att förklara varför dejting-TV är så populärt.

Det är vad vi resonerar kring.
 
Jag trodde att vi berättade för varandra vilka olika kärleksliv vi har.

Nej, du har skrivit saker som ”det känner man ju”, ”om man får en sugande blick” och ”då får man ju ta sig tid”. Som att ditt perspektiv är applicerbart på eller gällande för andra. Jag reagerade på det, och har försökt förklara att det kan vara helt annorlunda för andra, bland annat genom att ge exempel från mitt eget liv.
 
Nej inte riktigt.
Skillnaden är ju att söka någon aktivt eller att inte göra det.
Du är alltid öppen för nya amorösa kontakter så det är en del av ditt liv att leta.
Medan jag helst skulle leva ensam men ändå drabbas av passion som behöver hanteras.
Min amorösa påse är full och jag är sedan ointresserad av mera amor.

Blir inte även din amorösa påse full så att du blir mätt på amor?
Fast om en helst vill leva ensam är det ju rätt ledigt att bara skita i gnistorna och gå vidare också. Då dör de. Vi fungerar olika.
Jag har inget intresse av en partner, så även om jag fattar tycke registrerar jag det och går vidare helt enkelt. Då byggs det inte upp. Det behöver inte vara det ena eller det andra, jag förstår både seriedejtare och den som tror på ögonblickets kärlek - och den som tycker det är lajbans att synas i TV.
 
Och jag vill ha en partner med samma livsstil, mål och planer. En vars personlighet matchar min. Ett friktionsfritt förhållande där vi gör varandras liv enklare och bättre.
Exakt det jag har idag ❤️
Så är det för mig också. Väldigt sällan det varit ”gnistor” jo det har väl hänt men det har ju inte varit så mycket att hänga i julgranen långsiktigt. Utan det är väl mer alltet, personlighet, utstrålning osv och att det är värt det i vardagen också. Att man berikar varandras liv
 
Fast om en helst vill leva ensam är det ju rätt ledigt att bara skita i gnistorna och gå vidare också. Då dör de. Vi fungerar olika.
Jag har inget intresse av en partner, så även om jag fattar tycke registrerar jag det och går vidare helt enkelt. Då byggs det inte upp. Det behöver inte vara det ena eller det andra, jag förstår både seriedejtare och den som tror på ögonblickets kärlek - och den som tycker det är lajbans att synas i TV.

Precis så.
Jag tycker det är häftigt med par som träffades genom att de typ såg varandra i en rulltrappa och sen var tillsammans hela livet 😁
Även om jag inte fungerar så själv så betyder det inte alla är så, som tur är 😅
Tycker det är modigt att vara med i bonde söker fru, gift vid första ögonkastet osv.
 
Precis så.
Jag tycker det är häftigt med par som träffades genom att de typ såg varandra i en rulltrappa och sen var tillsammans hela livet 😁
Även om jag inte fungerar så själv så betyder det inte alla är så, som tur är 😅
Tycker det är modigt att vara med i bonde söker fru, gift vid första ögonkastet osv.
Modigt vette sjutton. Nuförtiden tänker jag att de är opportunister som vill synas i media och skiter i resten och vet precis vad de gör, men om det är vad de vill göra är det ju okej det med. :D
 
Eftersom jag känner en icke försumlig del mediefolk vet jag (och därmed är cynisk) så är det inte så att alla uppriktigt söker frivilligt till programmen heller. En hel del är castade för att de känner nån som känner nån som jobbar på produktionsbolagen och som därför vet att vissa typer av människor lämpar sig bättre i tv än andra.

Tv handlar om underhållning och man vill gärna ha folk som sticker ut lite grann. Hur kul är det med nån som är precis som alla andra, lite konflikträdd och inte har så starka åsikter? Vad ska kvällstidningarna då skriva om, och vad ska tittarna skvallra om i fikarummen?

Många vill ha mer följare till sina konton i sociala medier och är inte egentligen så intresserade av själva programmet de är med i. Men all synlighet är bra synlighet.
 
Nej, du har skrivit saker som ”det känner man ju”, ”om man får en sugande blick” och ”då får man ju ta sig tid”. Som att ditt perspektiv är applicerbart på eller gällande för andra. Jag reagerade på det, och har försökt förklara att det kan vara helt annorlunda för andra, bland annat genom att ge exempel från mitt eget liv.
Det är nog mest att betrakta som ett språkligt fel.
Ett ganska så vanligt förekommande sådant faktiskt.
 
Det är nog mest att betrakta som ett språkligt fel.
Ett ganska så vanligt förekommande sådant faktiskt.

Jag kan ju inte utgå från annat än det du skriver, och utöver det språkliga har du i nästan alla dina inlägg hävdat motsatsen i stället för att erkänt det jag skrivit. Det ger intrycket att du säger emot och använder dina egna erfarenheter som bevisföring. Det kan vara svårt att förstå varandra i skrift så jag tror det är viktigt att vara extra tydlig :)
 
Jag har aldrig sett mer än några minuter av alla dessa program som omnämns. Inte heller Idol, Masked singer, Lyxfällan eller nåt matlagningstävlingsprogram.

De roar mig inte alls däremot provocerar de mig inte vilket är titeln på tråden. Jag tycker alltihopa är så urbota dumt men uppenbarligen är det många som gillar programmen så det verkar ju synnerligen dumt att störa sig på det hela
Tack och lov finns det ju gott om andra program att titta på i stället :)
 
Jag trodde att vi berättade för varandra vilka olika kärleksliv vi har.
Jag trodde @Voeux berättade om särskilda komplikationer om man inte är hetero. Och att du sedan inlägg #66 försöker förklara att det inte är något problem, med dig själv och dina heterorelationer som exempel.

Du kanske menar på något annat sätt. Men det är inte bara användandet att ordet "man" som kan få en att tolka dina inlägg som att andra borde kunna göra precis som du.

I all välmening, för om du menar på något annat sätt så vore det kanske konstruktivt för dig att försöka förstå vad @Voeux menar. Om du tänker att du redan har lösningen så kan du så klart strunta i vad hon menar också, fritt val som alltid.
 
Jag kan ju inte utgå från annat än det du skriver, och utöver det språkliga har du i nästan alla dina inlägg hävdat motsatsen i stället för att erkänt det jag skrivit. Det ger intrycket att du säger emot och använder dina egna erfarenheter som bevisföring. Det kan vara svårt att förstå varandra i skrift så jag tror det är viktigt att vara extra tydlig :)
Så kan det vara.
 
Jag har aldrig sett mer än några minuter av alla dessa program som omnämns. Inte heller Idol, Masked singer, Lyxfällan eller nåt matlagningstävlingsprogram.

De roar mig inte alls däremot provocerar de mig inte vilket är titeln på tråden. Jag tycker alltihopa är så urbota dumt men uppenbarligen är det många som gillar programmen så det verkar ju synnerligen dumt att störa sig på det hela
Tack och lov finns det ju gott om andra program att titta på i stället :)
Jag gillar både Idol och Masked Singer.
Det är ju musikunderhållning.
 
I all välmening, för om du menar på något annat sätt så vore det kanske konstruktivt för dig att försöka förstå vad @Voeux menar.
Jag jobbar på det.


Jag trodde @Voeux berättade om särskilda komplikationer om man inte är hetero. Och att du sedan inlägg #66 försöker förklara att det inte är något problem, med dig själv och dina heterorelationer som exempel.
Vad får dig att tro att det handlar om hetero?
Jag är allätare.
 
Så fungerar det inte för mig, slår aldrig några gnistor här 😅
Jag kan känna stark attraktion men det betyder verkligen inte att jag vill vara tillsammans med personen.
För att komma dit vill jag lära känna människan ordentligt, veta att vi matchar och fungerar tillsammans.
Absolut!
Men hur ska man lyckas med det, om man inte lägger tid och energi på det?
Eller så har alla andra bara mycket mer tid än vad jag har?

Jag skulle omöjligt hinna med mer än en åt gången.
 
Absolut!
Men hur ska man lyckas med det, om man inte lägger tid och energi på det?
Eller så har alla andra bara mycket mer tid än vad jag har?

Jag skulle omöjligt hinna med mer än en åt gången.

En dejt mitt i veckan, en dejt på fredagen och en på lördagen var inga konstigheter. De flesta sorterades bort efter första ändå 🤷
Mer effektivt att hålla igång flera samtidigt 😁
 
Eftersom jag känner en icke försumlig del mediefolk vet jag (och därmed är cynisk) så är det inte så att alla uppriktigt söker frivilligt till programmen heller. En hel del är castade för att de känner nån som känner nån som jobbar på produktionsbolagen och som därför vet att vissa typer av människor lämpar sig bättre i tv än andra.

Tv handlar om underhållning och man vill gärna ha folk som sticker ut lite grann. Hur kul är det med nån som är precis som alla andra, lite konflikträdd och inte har så starka åsikter? Vad ska kvällstidningarna då skriva om, och vad ska tittarna skvallra om i fikarummen?

Många vill ha mer följare till sina konton i sociala medier och är inte egentligen så intresserade av själva programmet de är med i. Men all synlighet är bra synlighet.
Av det lilla jag sett så känns det ofta rätt uppenbart. T ex när Julia F var med i Bachelorette, ryktet säger att hon och Bingo redan var tillsammans när det spelades in och att hon bara gjorde det för att få fart på sin influenserkarriär.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 542
Senast: Imna
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 844
Senast: Twihard
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 081
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Renovera badrum
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp