Borttagen tråd - info

Trissa

Trådstartare
En av mina trådar har blivit borttagen (åtminstone kan jag inte hitta den). Det är väl helt ok, om det nu är så att den bröt mot någon forumregel. Däremot skulle jag vilja bli informerad när/om en tråd tas bort, och varför. Annars har man ju inte en chans att lära sig av sina misstag! :smirk:
 
Sv: Borttagen tråd - info

Jag tror att det är ditt eget ansvar att känna till de regler som gäller här på forumet. Om moderatorerna ska maila eller PM:a alla användare som skrivit saker som tas bort så skulle det bli ett heltidsjobb.
 
Sv: Borttagen tråd - info

Jag brukar för det mesta skicka ett pm till trådskaparen om jag tar bort en tråd. I de fall jag inte gör det är det om ajg tycker att regelbrottet är väldigt uppenbart rena annoser och liknande och om jag dessutom har bråttom, det är ju inget jobb att vara moderator utan frivilligt arbete som få hinnas med när man har tid. Om någon får en tråd borttagen av mig och varken får ett pm eller förstår varför den är borttagen så får den gärna skicka mig ett pm och fråga.
 
Sv: Borttagen tråd - info

Trissa skrev:
En av mina trådar har blivit borttagen (åtminstone kan jag inte hitta den). Det är väl helt ok, om det nu är så att den bröt mot någon forumregel. Däremot skulle jag vilja bli informerad när/om en tråd tas bort, och varför. Annars har man ju inte en chans att lära sig av sina misstag! :smirk:

Din tråd, där du efterlyser ridshoppar i staden XXXX är borttagen av moderator för forumet där du lade tråden. Är man måndansare och har över 1000 inlägg, räknar nog vi med att ni har läst forumreglerna mer än en gång och därmed borde vara medvetna om dennna regel, som står beskriven där:

"Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna."

Jag är inte moderator för det forum där din tråd legat tror jag, för jag har inte tagit bort den tråden.

När jag modererar bort trådar, så skickar jag PM i de fall, där användarna kan ses som "nya" medlemmar här på forumet om varför deras tråd tagits bort. Men som sagt, har man mer än 100 inlägg, så bör man ha läst fourmreglerna.

Mvh

IH :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Borttagen tråd - info

IngelaH skrev:
När jag modererar bort trådar, så skickar jag PM i de fall, där användarna kan ses som "nya" medlemmar här på forumet om varför deras tråd tagits bort. Men som sagt, har man mer än 100 inlägg, så bör man ha läst fourmreglerna.
Jag håller helt med dig IngelaH, men vill bara tillägga att även en användare med 1 inlägg bör ha läst forumreglerna eftersom man måste godkänna dem för att kunna bli medlem. :angel: Däremot brukar jag försöka vara snäll i de flesta fall och skicka pm. Det är inte alltid jag gör det, helt enkelt p.g.a. tidsbrist.

Undrar man varför ens tråd blivit borttagen så säger jag som Tulip - pm:a moderatorn och fråga! Jag kan garantera att ni får svar.

/Erica - moderator
 
Sv: Borttagen tråd - info

Det är inte den tråden det gäller, där insåg jag själv att den var emot reglerna...
 
Sv: Borttagen tråd - info

Vilken tråd menar du då, såvitt jag kan se finna inga andra trådar som INTE är aktiva.
 
Sv: Borttagen tråd - info

Den handlade om ett par ridbyxor som i princip bara jag tyckte var snygga... :D
 
Sv: Borttagen tråd - info

Jag antar att de legat på utrustning, och skall jag vara ärlig så känner jag inte alls vid vad du skriver. Någon sådan tråd har jag inte tagit bort, har du inte gjort detta som ett inlägg då?
 
Sv: Borttagen tråd - info

*knapplån*

skulle det inte vara bra med ett litet meddelande när ni moderatorer tar bort en tråd, t.ex;
anledning till radering: [ruta]
och att det skickas till trådskaparen som ett litet PM.. då behöver det inte ta så mycket tid och man behöver juh inte skriva mycket som förklaring heller.. men bara så att det flyter på, för ni har juh mycket att göra och att ta bort tråd, leta reda på trådskaparen igen, skikca pm tar en himla massa knapptyckningar egentligen..
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 998
Senast: zassoo
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 086
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 997
Senast: Cambrie
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 193
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp