Bukefalos 28 år!

Bra Dressyrsadel till B-ponnyryttare,

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

busmaja

Hej

Min dotter tränar dressyr och har börjat tävla. Nu är det dags att hitta en bra dressyrsadel.

Vad rekommenderar ni?

Jag har funderingar på Andrew, Albion eller Pfiff.

Vi skall till sadelbutiken och prova om några veckor men det vore bra att ha lite info på fötterna innan vi åker dit. Om vad som är bäst.

Har förstått att man skall söka efter någon som har kortare kåpor till barn, stämmer det och vilka sadlar har det?

Finns det speciella sadlar just för junior eller vilka märken har 15" för 16" blir väl för stort misstänker jag.

Har hört att Stubben dressyr är hård i sätet. Är det sant? Vi har en stubben hopp/allround idag och den gillar min dotter.

Hon är 8 år, snart 9 år. Tävlar i hoppning också.

Vore så tacksam för tips och råd.

/Dressyrmamma
 
Sv: Bra Dressyrsadel till B-ponnyryttare,

Många B-ponnyryttare använder allround vid dressyr och på dressyrtävlingar (även i högre klasser). Om din dotter trivs med sin sadel kan hon använda den (med dressyrschabrak). Det kan vara svårt med dressyrsadel till B-ponny - fast det beror ju på hur den är byggd (ponnyn!). En duktig sadelinprovare hjälper ju er förstås! Vad jag vill säga är egentligen att ni inte "måste" ha dressyrsadel! Hälsar ponnytanten som också är dressyrmamma!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Dressyr Hej Min dotter tränar dressyr och har börjat tävla. Nu är det dags att hitta en bra dressyrsadel. Vad rekommenderar ni? Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: milla5
·
S
Utrustning Jag har ju till och från rätt många hästar, och därför även sadlar;). De hästar jag haft tidigare som jag ridit har varit sportiga i...
Svar
10
· Visningar
2 298
Senast: HeJe
·
B
Utrustning Hej Jag vill ha tips och råd ang dressyrsadel till mig. Jag tränar dressyr och hoppar aldrig och tänker heller inte hoppa. Jag har...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: MoQ
·
B
Träning Har en superhärlig D-ponny som jag snart haft 1 år. Har haft sån värk i leder och nacke. Jag har en whiplash skada sedan en svår...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: diny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp