Bukefalos 28 år!

Bruksridning?

Sv: Bruksridning?

jag rider i vanlig sadel/tränbett när jag rider western :smirk: det är inga speciella krav på "leknivå".
hur menar du felbyggd? i kroppen eller munnen?

dock e det så svårt att hitta brukstävlingar, annars skulle jag gladeligen vara med :D
 
Sv: Bruksridning?

va! och här håller de på att strypa mig när jag vill rida på sidepull! Ska allt ta ett snack med den där tränarn.. :mad:

Hehe han är konstigt byggd överallt min häst. Korta ben, stor kropp, stort huvud.. Ser inte proportionerlig ut. Dessutom är benen krokiga, men han har inte ont av det. Än :crazy: Tänderna sitter lite överallt, så det är inte riktigt som det ska heller :p Ingen vacker häst precis..

Nä det är lite synd det inte finns mer bruksridning. jag är ute två gånger om året, ca 15 mil till varje tävling. Men det får farsan ställa upp på och köra :rofl:
 
Sv: Bruksridning?

på westernforumet menar de att du får inte TÄVLA på sidepull, men TRÄNA, då sidepull är ett mkt mkt bra träningsredskap och många hästar lyssnar bättre med sidepull än bett.

fick reda på att körklubben ev, ska ha bruksridning i sommar *weei*
tror ni man har någon chans mot ponnysarna på ett nästan 170cm stort halvblod? ;)
 
Sv: Bruksridning?

Visst, bara trana pa sidepull. Men hasten akn anda inte ha bett, so it doesnt matter..

Sjalvklart :D Ponnysar kan ju fa for sig ponnyidéer haha :rofl:
 
Sv: Bruksridning?

*kl*
Någon som vet om det finns några aktiva här i Skåne? På hemsidan står det ingenting...
 
Sv: Bruksridning?

Hemsidan är inte särskilt aktiv nån gång.
Tyvärr brukar skåne bara ha en tävling om året och det är DM. För massa år sen hade de träningstävlingar också men det har de inte längre.
Vi har ännu inte fått nåt datum och plats för årets DM, men det kommer förhoppningsvis så småningom.
 
Sv: Bruksridning?

Jag bor oxå i Uppland och det finns två klubbar som anordnar bruksridning, bla Almunge Ryttare samt Dannemora ridklubb.
 
Sv: Bruksridning?

fick reda på att körklubben ev, ska ha bruksridning i sommar *weei*
tror ni man har någon chans mot ponnysarna på ett nästan 170cm stort halvblod? ;)
Mitt halvblod är 174 cm, det blir lite svårare men mera utmaning! Kom 3 på DM med 17 starter.
 
Sv: Bruksridning?

Ja, det är det, eller ringa till JUF-expeditionen och be dem skicka en inbjudan när datumet är bestämt.
Vi som brukar vara med får inbjudan automatiskt, men jag kan tänka mig att det ibalnd kan vara lite svårt för andra att få reda på.
Södra Skånes Fjordhästförening brukar också ta reda på när det är, så står det på den hemsidan.
 
Sv: Bruksridning?

7105466.jpg




så här kan det se ut när man tävlar har gjort det en gång och det gick skit.:angel:
 
Sv: Bruksridning?

Jamen kan man inte tävla för att det är kul?

Rid bara bredvid hindret så att du inte blir utesluten! Hur många straffpoäng du nu får är ju oväsentligt. Eller satsar du på att vinna?

Är mycket sugen själv på att prova men har inte en lugn stabil häst precis. Däremot en läraktig.
 
Sv: Bruksridning?

Men ett lågt hinder på tävling kan väl inte göra varken till eller från?? Hoppförbud=ska inte hålla på o hoppträna. Men för så låga hinder behöver du inte träna o kan ju ta det i lugn trav. Slår vad om att han gör värre saker än så i sin hage...;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Två helger i rad har Fagereke Ryttarförening bjudit in till tävlingar i hoppning och dressyr – och responsen från ryttarna har varit...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är en annan tid att planera tävlingar i dag jämfört med förr. Nu krävs högre standard – eller ett lägre pris. Lotta Wahlborg...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: BornAgain
·
  • Artikel
Radannons Hej, Mitt namn är Evelina Esbjörnsson, jag är 30 år gammal och har mångårig erfarenhet av hästar samt hundar. Jag söker nu ett...
Svar
0
· Visningar
171
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp