Bukefalos 28 år!

BuenoBull

Trådstartare
Vad finns det för koras som har brun färg? Såg några såna häromdagen nämligen och har aldrig sett förut.
 
Sv: Bruna kor

Det var inte highland cattle?

Highland%20cattle%20Scotland%202.JPG
 
Sv: Bruna kor

Rödkulla.

rodk.jpg



edit:
SRB, Svensk rödbrokig boskap
srb.jpg

800px-Rödbroka.jpg

Jersey
jerseyko1_500x393.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bruna kor

Kanske det var Angus el Limousin?
Brown Swiss..
Hereford, dom har ju en del vitt oxå
Finns ju en hel del som kan vara bruna(röda)
 
Sv: Bruna kor

Angusen är mycket riktigt svart. Limon är lätt rödbrun i lite olika styrka. Charolaisen däremot är vit.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bruna kor

Vad mycket ko-folk det fanns här på buke! Det vissta jag inte.. äälskar kossor.. Hade jag haft mer mark och tid så skulle det gått några fjällkor på gården..:love:
 
Sv: Bruna kor

Oj, då hade du avgudat min kossa,Lisa, världens största kelgris, har haft henne sedan den dagen hon föddes, 15 kg och med akut järnbrist, uppfostrad bland hästar och som häst, bett sadel , lite riden ,lite körd, fått kalvar och är allmänt bortskämd. Har en kärlek för traktordäck och stora tjurar. Går att leda som en häst..... min gullegris.
 
Sv: Bruna kor

naw.. Vilken sort?

Jag har varit förbostinta i massa somrar uppe i Härjedalen på en gård med fjällkor. Jag gillade den rasen för de var så himla mysiga. Man kunde stå med deras huvud på sin axel och bara gosa..:love: Så var dom lagom stora också. :D

En vacker dag....
 
Sv: Bruna kor

Visserligen är Lisa en blandning mellan herrford och någon mjölkras.... Gå in på pixbox sök på användare nepita och kolla in min lilla Lisa, nå stora lisa.
 
Sv: Bruna kor

Alltså seriöst - var har du framlevt ditt liv om du aldrig sett en brun ko alternativt inte visste att det fanns.
Du tillför min världsbild något nytt måste jag säga - inget illa ment.
 
Sv: Bruna kor

Håller med dig, kor finns i typ alla färger och modeller. Ungefär som häst, prickig, skäck, ljus , mörk, enfärgad, grå vit brun svart i alla nyanser.
 
Sv: Bruna kor

Alltså seriöst - var har du framlevt ditt liv om du aldrig sett en brun ko alternativt inte visste att det fanns.
Du tillför min världsbild något nytt måste jag säga - inget illa ment.

Är det verkligen så konstigt?

Jag såg en tunnelbana för första gången när jag var 18, satt i ett flygplan för första gången vid 23 m.m. Är man storstadsbo ser man sällan kor "på riktigt".

/f.d. lantlolla
 
Sv: Bruna kor

Håller med dig, kor finns i typ alla färger och modeller. Ungefär som häst, prickig, skäck, ljus , mörk, enfärgad, grå vit brun svart i alla nyanser.

Ja och det är ju hemskt underligt vilket liv man levt om man inte sett minst en ko av varje färgvariant.
 
Sv: Bruna kor

Och somliga har mer än två hjärnceller som motarbetar varandra. Skärp dig.
 
Sv: Bruna kor

sorry , men för mig är det en självklarhet att alla som har sett kor på tv har sett att inte alla är svartvita. Vill inte bråka men.....
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
4 551
Senast: Luff
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
659
Senast: Badger
·
Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: caballus
·
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp