Bukefalos 28 år!

Sv: Bruna kor

Det finns även Red Angus, men de är inte vanliga i Sverige. ;)

Är inte så vanliga i USA heller eftersom det var där som de började att stoppa reg. av röda djur. Den svarta färgen är ju dominant så det är gjort i en pissblink att tunna ut de andra. I Skottland regas de på lika villkor.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bruna kor

Angusen är mycket riktigt svart. Limon är lätt rödbrun i lite olika styrka. Charolaisen däremot är vit.
Kicki :laugh:

Limousin
Färgen skall vara gyllenbrun
med tydliga avgränsningar till ljusare partier runt mule, ögon, nedersta delen på benen
och insidan av låren. :love:

Limousiner som är "mörkbruna" är inte ideal,
(dessutom brukar de ha dåligt markerade ljusare partier)


IMG_0019.jpg
 
Sv: Bruna kor

Kan du inte försöka hitta en bild på en häst med ungefär den färgen? Alla verkar ha så olika uppfattningar om vad du menar med brun :p
 
Sv: Bruna kor

Vill inte göra dig upprörd på något sätt, men det är faktiskt ingen kossa på bilden. Det är en häst...:angel::idea::rofl::rofl:

(vet att det var för fägens skull)
 
Sv: Bruna kor

Min ko är rödbrun och vit (finns på min profil), nåt mellan fjällko och nån mer ras. Jättesnäll och jättesöt. Lovisa heter hon.
 
Sv: Bruna kor

Är inte så vanliga i USA heller eftersom det var där som de började att stoppa reg. av röda djur. Den svarta färgen är ju dominant så det är gjort i en pissblink att tunna ut de andra. I Skottland regas de på lika villkor.

Kicki :laugh:

De jänkarna som gillade röd angus svarade med att bilda en egen rasförening och på amerikansk vis så anser dom sig ju själva framgångsrikast.
http://www.ansi.okstate.edu/breeds/cattle/redangus/
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
4 463
Senast: Luff
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
629
Senast: Badger
·
Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
660
Senast: caballus
·
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp