Bukefalos 28 år!

brunn och hästkiss?

Sv: brunn och hästkiss?

I mitt fall vet jag inte riktigt vad jag skall svara... Men komungubbarna de är kanske stadsbor vad vet jag, för det var komunnissarna som hade ut avloppsvatten i vattentäkten, himmla smart för då var vi tvugna att köpa vatten av dem... :devil:

Men jag frågar en gågn till har du någonsin druckit förorenat vatten??? Har man gjort det och blivit sjuk så tar man inte den risken en gång till jag lovar...

Jag är ganska så tacksam för att det var så pass många hushåll i våran brunn att man var TVUNGEN att göra vattenprover med jämna mellanrum...

Visst LITE skit rensar magen som jag skrev igår så jag var ALDRIG magsjuk under de 17 åren jag drack vatten från egen brunn, man klarade av lite basilusker, tvärtom nu när man har bakteriefritt... Men nej förorenat vatten vill jag inte dricka fler gånger...

Hur mycket vatten skall jag skicka med??? Brunnen står ju ändå där alldeles oanvänd, synd på så fint vatten...
 
Sv: brunn och hästkiss?

Redhorsefarm skrev:
Den intelektuella eliten på Buke har samlats ser jag.
Finns det något ni kan göra på egen hand under eget ansvar utan att ha en myndighetsperson som talar om?
Hur kommer ni på att det är fredag och utdragsoffa?

Jaså, jag trodde att det bara var du som svarade för intellektet här på Buke :rofl: :devil: :rofl:

/Cecilia :)
 
Sv: brunn och hästkiss?

knapp

(trâdskaparen här) Skickade mail till miljökontoret och fick rätt sâ bra svar idag samt en del riktlinjer. Det ser ganska bra ut just i mitt fall nät det gäller brunnens läge m.m. Givetvis mâste man dock ta prover regelbundet
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 827
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 583
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 239
Senast: Fiorano
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 640
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp