Bukefalos 28 år!

Bruten svans

Sv: Bruten svans

min katt bröt svansen och opererades. Aldrig att han skulle gå med bruten svans! Veterinären sa direkt att den ska opereras, annars kan det bli kallbrand och dessutom har de ont, herregud, det är ju något som är brutet!

Katten blev väldigt deprimerad av den brutna svansen (eller ja, det som var kvar) men det var bara att försöka få honom positiv igen och det lyckades. Han hade ont,ville gärna vara ensam, han åt o bajsade som vanligt o en dag efter operation fick han gå ut. Han gick mest och strök sig längs väggen men ju bättre svansen blev (det som var kvar) desto kaxigare blev han.

Tänk på att katten kan få väldigt ont när nerverna försöker hitta varandra, min katt skrek ganska ofta. Svansen uppförde sig konstigt under den perioden, då han fick nervryckningar i den och den "levde sitt eget liv" ibland.
 
Sv: Bruten svans

Jag måste ju lita på min vet.Det är ju hon som är utbildad inte jag.
Jag håller koll så att svansen fortfarande är varm i tippen och det är den.Han skriker inte av smärta när han stryker svansen mot mig.Så jag hoppas att han inte har så ont.
Han verkar kunna kontrolera svansen själv.När jag rör tippen så knycker han till, som han brukar när han blir irriterad:grin:

Skall ändå kontakta vet. imorgon och höra om det är normalt med förstoppning.Han var in till vet. i onsdags och bajsade då på kvällen och i torsdags.Och sedan dess inget.Skall köpa paraffinolja imorgon och ge.(har pratat med en annan vet. i fredags som rekomenderade det).

Uch tyckeri nte om detta när mina katter gör sig illa.Jag kan lixom inte koppla av förens dom är återställda.
 
Sv: Bruten svans

Jag kan ju svara ändå, en liten uppdatering.

Svansen har läkt ihop:bow:
Han kan inte ha det rakt upp som katter brukar ha utan den hänger lite grann, men det är bara ett skönhetsfel;)

Han är tillbaka till sitt gammla vanliga jag igen:banana:
 
Sv: Bruten svans

Jag kan ju svara ändå, en liten uppdatering.

Svansen har läkt ihop:bow:
Han kan inte ha det rakt upp som katter brukar ha utan den hänger lite grann, men det är bara ett skönhetsfel;)

Han är tillbaka till sitt gammla vanliga jag igen:banana:

Vad skönt att han fick behålla sin svans.:laugh:
 
Sv: Bruten svans

Jo det är jätte skönt.Han skulle se rätt kul ut utan svans och jag skulle ha gråtit en hel del över mitt tomma sparkonto;-)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Enligt hemgångsråden efter operationen idag ska Doris få smärtstillande och antiinflammatoriskt medicin som finns utskrivet på...
Svar
8
· Visningar
930
Senast: Daff
·
Katthälsa Upptäckte under kvällen att ena katten hänger med svansen istället för att ha den rakt upp. Katten är i övrigt pigg, tvättar sig...
Svar
3
· Visningar
8 673
Senast: chandelier
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 291
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 313
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp