Bukefalos 28 år!

Bukefalos framtid

@cili jag tror du är inne på något just med att man inte ska skrämma iväg nya med ett hårt klimat. Klimatet på forumet är ju minst sagt hårt och jag upplever att det till och från blir lite otrevligt med följd av "det är ett diskussionsforum!". Ja, det är ett diskussionsforum men man måste väl kunna uttrycka sina åsikter på ett trevligare sätt än vad många gör? Jag vet ju att jag själv tagit rejält illa vid mig vid några tillfällen och det känns väldigt tråkigt. Jag har med tiden lärt mig vilka trådar jag ska undvika att skriva i även om de verkar intressanta men jag kan förstå att en ny användare blir lite avskräckt.

Men man kan inte förvänta sig att alla ska ha samma diskussionsstil. Det är bara inte rimligt. Det är såklart jättetråkigt om någon tar illa upp, men vad är det tänkt "vi" ska göra åt det - det finns ju inget "vi"? Jag tror det är väldigt få som uttrycker sig hårt - sett från mitt perspektiv, vad som är hårt beror ju på ens egen upplevelse - som gör det med avsikt att såra. Så "var snällare" betyder vaddå, för någon som inte anser sig vara otrevlig? Och jag vet att människor är olika känsliga, men när någon i en tråd får ett dussin lirkande, utslätade svar och ett lite hårdare, då är det plötsligt dåligt diskussionsklimat och man får minsann inte x, y, z och bla-bla-bla - det är inte bara den som skriver som har ett ansvar, den som läser har ett eget ansvar för att inte överreagera. Ja, det är jättesynd om folk blir bortskrämda eller känner att de inte "får" vara med (vilket jag som sagt inte riktigt förstår), men jag ser ingen realistisk - eller faktiskt ens önskvärd - väg att gå för att alla ska känna sig bekväma i alla trådar. Vi är olika människor, vi ser saker olika och vi uttrycker oss olika, hur (och varför...) ska vi ändra på det?
 
Jag ser varken till den där bukemaffian eller har blivit invigd i någon klan... Jag har helt enkelt inte väntat på tillåtelse att "få" vara med, är det vad man förväntar sig kan jag förstå att det är svårt att komma in i forumet eftersom sådana inbjudningar knappast kommer att delas ut.

Man tar den plats man vill ha, helt enkelt?
Jag tror bukemaffian är för många, dom som gaddar ihop sig i trådar. Nästan lite vargar som anfaller i flock, då om t ex TS inte är med jargongen så tror denne att bukemaffian gaddar ihop sig mot denne. Läser många trådar där tonen ofta är ganska hård och lite tillrättavisande, där även TS fått den uppfattningen av svaren att döma.
Sen att bukemaffian inte finns enligt alla som hängt här länge är en annan femma.
 
@RedHyuuga Men vilka är det som är med i bukemaffian då? Det pratas och det pratas om denna spännande maffia men ingen kan säga något konkret. Jag tycker generellt att det är trevligt på Buke, stämningen alltså, och mycket ofarligare beteende här än på de flesta ställena på nätet. Däremot så blir det ju lätt så att vissa håller med vissa och andra med andra och då hålls det med och gillas hit och dit nästan som i grupper. Men det är ju helt naturligt? Man förstår ju vissa bättre och sympatiserar mer med deras värderingar så då är det ju inte märkligt att man ser samma mönster i många trådar.

KL

Det jag kan tycka skulle kunna bli bättre, och som vissa kanske bör tänka på, är:

* Gilla inte elaka inlägg. Det är bara fegt och fult och tramsigt. Det suger häck när nån skriver nåt elakt (och nej, nu menar jag inte elakt som i att den inte håller med, utan rena jävla personangrepp) och så kommer flera andra och gillar skiten. Folk man kanske inte ens reflekterat över tidigare och definitivt inte hade en aning om att de hatade en.

* Om två personer redan påpekat nåt, fundera på om du verkligen måste skriva det tredje fjärde eller femte inlägget som påpekar samma sak. Givetvis får alla påpeka hur mycket det vill men ibland kan det vara vettigt att låta personen förklara innan arton stycken ska skriva samma jävla saker + gilla varandras inlägg som kritiserar samma sak. Särskilt om det inte är nåt som är direkt offensive liksom, vissa saker bör ju såklart massvis reagera om det är homofobiskt eller hatiskt eller så.
 
Jag tror bukemaffian är för många, dom som gaddar ihop sig i trådar. Nästan lite vargar som anfaller i flock, då om t ex TS inte är med jargongen så tror denne att bukemaffian gaddar ihop sig mot denne. Läser många trådar där tonen ofta är ganska hård och lite tillrättavisande, där även TS fått den uppfattningen av svaren att döma.
Sen att bukemaffian inte finns enligt alla som hängt här länge är en annan femma.

Det är nog återigen frågan om hur man tolkar saker? De trådar där jag kan komma ihåg att det kritiserats att folk "gaddat ihop sig" och alla kritiserar samma sak, där har jag snarare sett flera som försöker förklara samma sak, när samma missförstånd/feltolkning upprepas om och om igen. Tanken är väl (gissar jag på, eftersom jag själv hoppat in i en irriterad diskussion ibland) att man kan komma med en vinkling som går hem, att man ser en lucka som ingen annan påpekat, att man tror att det kanske är lättare att lyssna på en ny person som inte var med när ställningarna blev låsta. Jag kan väl tycka att om det kommer in användare efter användare i en tråd och förklarar (tex!) att det är fel att strypa hundar, så vore det bättre för TS att fundera på varför så många försöker förklara samma sak på trettio olika sätt snarare än att anta att det är en ondskefull sammansvärjning och alla är ute efter att vara elaka...

@RedHyuuga Men vilka är det som är med i bukemaffian då? Det pratas och det pratas om denna spännande maffia men ingen kan säga något konkret. Jag tycker generellt att det är trevligt på Buke, stämningen alltså, och mycket ofarligare beteende här än på de flesta ställena på nätet. Däremot så blir det ju lätt så att vissa håller med vissa och andra med andra och då hålls det med och gillas hit och dit nästan som i grupper. Men det är ju helt naturligt? Man förstår ju vissa bättre och sympatiserar mer med deras värderingar så då är det ju inte märkligt att man ser samma mönster i många trådar.

KL

Det jag kan tycka skulle kunna bli bättre, och som vissa kanske bör tänka på, är:

* Gilla inte elaka inlägg. Det är bara fegt och fult och tramsigt. Det suger häck när nån skriver nåt elakt (och nej, nu menar jag inte elakt som i att den inte håller med, utan rena jävla personangrepp) och så kommer flera andra och gillar skiten. Folk man kanske inte ens reflekterat över tidigare och definitivt inte hade en aning om att de hatade en.

* Om två personer redan påpekat nåt, fundera på om du verkligen måste skriva det tredje fjärde eller femte inlägget som påpekar samma sak. Givetvis får alla påpeka hur mycket det vill men ibland kan det vara vettigt att låta personen förklara innan arton stycken ska skriva samma jävla saker + gilla varandras inlägg som kritiserar samma sak. Särskilt om det inte är nåt som är direkt offensive liksom, vissa saker bör ju såklart massvis reagera om det är homofobiskt eller hatiskt eller så.

Första punkten, tror du att folk uppfattar de inläggen som elaka personangrepp? Det är sällsynt jag ser sådana nämligen, så jag undrar om det är många som gillar ett "elakt" inlägg kan det inte vara så att de som gör det inte ser det som just elakt? Det kan ju låta som hårklyverier, men vad jag menar är att det är svårt att undvika göra något man inte vet om att andra uppfattar man gör?

Andra punkten, samma som jag skrev till @RedHyuuga tror jag. Alltså att jag snarare brukar se flera som försöker nå fram när de blir frustrerade över att en diskussion blivit helt låst, än att alla ska upprepa saker som redan är sagt.

Nu har väl jag förmodligen rätt bristande fingertoppskänsla, och visst har även jag sett inlägg jag tyckt var onödiga och trådar som i mitt tycke spårat ur, men jag ser verkligen inte elakheter som något särskilt vanligt förekommande alls här. Jag tvivlar som sagt på att det är särskilt många användare som är bråkiga med avsikt, så hur ska de/vi förstå "sluta med det där du inte vet att du gör"?
 
@Monstermom Jag har blivit kallad vidrigt patrask. Tror knappast att de som gillade det inlägget missat att det uppfattas som rätt otrevligt. Är det inte så tydligt så får man väl göra en avvägning själv. Vad tycker man låter som en ren känga och vad är bara vanlig diskussion? Jag skulle aldrig gilla ett inlägg som säger "du verkar så himla bitter/trist" eller dylikt men det finns det uppenbart folk som gör. Jag tänker att inlägg som rör person negativt låter jag bli att gilla, även om jag avskyr användaren. Inlägg som bemöter åsikter är nåt annat.

Allt handlar om avvägningar. Och bara för att man inte kan stipulera regler som gäller i varenda fall så ser inte jag några problem med att jag exempelvis lyfter nåt som jag tycker är viktigt och som kanske får nån att fundera två gånger.

Slutligen har jag redan skrivit att jag tycker att Buke generellt är trevligt och långt trevligare än de flesta forum. Så jag har inte påstått att detta är ett enormt problem. Det betyder ju dock inte att jag inte kan se vissa saker som kan göra det trevligare.
 
  • Gilla
Reactions: fio
@Monstermom Jag har blivit kallad vidrigt patrask. Tror knappast att de som gillade det inlägget missat att det uppfattas som rätt otrevligt. Är det inte så tydligt så får man väl göra en avvägning själv. Vad tycker man låter som en ren känga och vad är bara vanlig diskussion? Jag skulle aldrig gilla ett inlägg som säger "du verkar så himla bitter/trist" eller dylikt men det finns det uppenbart folk som gör. Jag tänker att inlägg som rör person negativt låter jag bli att gilla, även om jag avskyr användaren. Inlägg som bemöter åsikter är nåt annat.

Allt handlar om avvägningar. Och bara för att man inte kan stipulera regler som gäller i varenda fall så ser inte jag några problem med att jag exempelvis lyfter nåt som jag tycker är viktigt och som kanske får nån att fundera två gånger.

Det var inte meningen att säga att det inte var värt att pratas om.

Jag tycker det är intressant att fundera på hur jag blir uppfattad av andra, och hur andra skiljer sig mot hur jag uppfattar dem. Men vad jag menar är just de där avvägningarna du pratar om, alla gör förhoppningsvis avvägningen att "vidrigt patrask" är ett direkt, otrevligt personangrepp (och att folk gillat det gör mig deppig, och nollar dessutom en del av min invändning att folk förmodligen inte vet om att saker uppfattas som elaka... :(), men därefter blir det snabbt svårt. Jag försöker rannsaka mig själv här för att komma på några exempel jag själv kan ha gjort mig skyldig till. Jag kan tänka mig att jag kan ha gillat inlägg av typen "du kan inte argumentera/diskutera/det här är meningslöst", vilket nog av en del skulle ses som ett personangrepp medan jag själv ser det som rimlig kritik... Jag vet att jag tvekat på gilla-knappen på längre inlägg ibland, där jag hållit med om 95% och så kommer det en mening som jag tycker är över gränsen - jag vill tro att jag låtit bli att klicka då, men säker är jag inte. Jag vet att jag inte menar att vara elak (även om jag vill vara tydlig, vilket jag vet kan uppfattas som elakt i sig själv ibland), annat än möjligen när tålamodet brast totalt mot någon enstaka användare som numer är på ignore för sinnesfridens skull, men ändå har jag blivit kallad och anklagad för både det ena och det andra. Jag tänker mig, när jag själv upplever att någon annan är elak, att det oftast är samma sak - personen ser sig själv som rak och tydlig, inte elak...

Och ja, det är väl ett långrandigt sätt att säga precis samma sak som förut. :o
Att jag inte vet hur man kan diskutera sådana här saker på en generell nivå, eftersom om det är någon som borde ta till sig så känner den sig förmodligen inte träffad av beskrivningen elak?
 
@RedHyuuga Men vilka är det som är med i bukemaffian då? Det pratas och det pratas om denna spännande maffia men ingen kan säga något konkret. Jag tycker generellt att det är trevligt på Buke, stämningen alltså, och mycket ofarligare beteende här än på de flesta ställena på nätet. Däremot så blir det ju lätt så att vissa håller med vissa och andra med andra och då hålls det med och gillas hit och dit nästan som i grupper. Men det är ju helt naturligt? Man förstår ju vissa bättre och sympatiserar mer med deras värderingar så då är det ju inte märkligt att man ser samma mönster i många trådar.
Jag vet lika lite som du, så jag har heller ingen aning mer än att man hör om det. Det jag skulle gissa på är väl att folk räknar dom som hänger här ofta och verkar ha bra gemenskap sinsemellan, samt verkar vara populära kanske? Dom som syns och hörs?
Det kanske är just dom där grupperingarna du nämner som vissa ser som "bukemaffian"?

Det är nog återigen frågan om hur man tolkar saker? De trådar där jag kan komma ihåg att det kritiserats att folk "gaddat ihop sig" och alla kritiserar samma sak, där har jag snarare sett flera som försöker förklara samma sak, när samma missförstånd/feltolkning upprepas om och om igen. Tanken är väl (gissar jag på, eftersom jag själv hoppat in i en irriterad diskussion ibland) att man kan komma med en vinkling som går hem, att man ser en lucka som ingen annan påpekat, att man tror att det kanske är lättare att lyssna på en ny person som inte var med när ställningarna blev låsta. Jag kan väl tycka att om det kommer in användare efter användare i en tråd och förklarar (tex!) att det är fel att strypa hundar, så vore det bättre för TS att fundera på varför så många försöker förklara samma sak på trettio olika sätt snarare än att anta att det är en ondskefull sammansvärjning och alla är ute efter att vara elaka...
Fast sett ut ett annat perspektiv, är det inte bättre att det är en istället för alla som förklarar när det blivit feltolkning/missförstånd. Jag kan tänka mig att när det är flera så kan det nog kännas lite "dom mot mig" eller vad man ska säga. Är personen i fråga inte stark i sig själv så kan den bli nedtryckt och må dåligt, trots att många kanske menar väl. En annan sida av myntet, som det säkert kan vara
 
KL

Det jag kan tycka skulle kunna bli bättre, och som vissa kanske bör tänka på, är:

* Gilla inte elaka inlägg. Det är bara fegt och fult och tramsigt. Det suger häck när nån skriver nåt elakt (och nej, nu menar jag inte elakt som i att den inte håller med, utan rena jävla personangrepp) och så kommer flera andra och gillar skiten. Folk man kanske inte ens reflekterat över tidigare och definitivt inte hade en aning om att de hatade en.

* Om två personer redan påpekat nåt, fundera på om du verkligen måste skriva det tredje fjärde eller femte inlägget som påpekar samma sak. Givetvis får alla påpeka hur mycket det vill men ibland kan det vara vettigt att låta personen förklara innan arton stycken ska skriva samma jävla saker + gilla varandras inlägg som kritiserar samma sak. Särskilt om det inte är nåt som är direkt offensive liksom, vissa saker bör ju såklart massvis reagera om det är homofobiskt eller hatiskt eller så.
Punkt ett, vad räknas som elaka inlägg och hur vet man att dom är elaka? Ett elakt inlägg kan vara snällt mot t ex mig, men elakt mot t ex dig, som exempel. Så hur ska man veta vad som är vad? Ah, personangrepp typ påhoppsliknande menar du då eller?

punkt två, det där håller jag med om.
 
Fast sett ut ett annat perspektiv, är det inte bättre att det är en istället för alla som förklarar när det blivit feltolkning/missförstånd. Jag kan tänka mig att när det är flera så kan det nog kännas lite "dom mot mig" eller vad man ska säga. Är personen i fråga inte stark i sig själv så kan den bli nedtryckt och må dåligt, trots att många kanske menar väl. En annan sida av myntet, som det säkert kan vara

Det är möjligt att det skulle vara bättre (i betydelsen mer effektivt), även om i de trådar jag tänker på har varit just - sett utifrån diskussionen - helt låst. Men vad jag far efter är att det inte är något gemensamt beslut av "andra sidan", om fem personer i en tråd tar ställning för samma sak så betyder det inte att de känner varandra och fattar strategibeslut tillsammans. Den som skriver inlägg nr fyra i raden av "säger samma sak" anser förmodligen att hen kommer med en helt ny vinkling som saknats dittills, även om det för den som inläggen vänder sig till ser ut som en grupp som håller med varandra.

Obs nu, jag ser det inte som något bra alls om folk blir nertryckta och ledsna. Jag menar bara att jag tror (eller vill tro...) det sällan eller aldrig är någons avsikt att det ska bli så, och därför har jag svårt att se hur uppmaningar att inte vara elaka på ett eller annat sätt ska leda till att någon slutar vara "elak" - eftersom den personen förmodligen inte menar att framstå så.

Sen är ju inte jag hur naiv som helst heller, jag har blivit kallad ett och annat på forumet och hade gärna sluppit "passa dig, vi kommer några hem till dig för att "snacka" lite med dig..."-pm, så det är klart att en del är rejält otrevliga ibland! Men jag tror att det är väldigt, väldigt mycket som tolkas som otrevligt utan att avsändaren ens var medveten om det.
 
Det är möjligt att det skulle vara bättre (i betydelsen mer effektivt), även om i de trådar jag tänker på har varit just - sett utifrån diskussionen - helt låst. Men vad jag far efter är att det inte är något gemensamt beslut av "andra sidan", om fem personer i en tråd tar ställning för samma sak så betyder det inte att de känner varandra och fattar strategibeslut tillsammans. Den som skriver inlägg nr fyra i raden av "säger samma sak" anser förmodligen att hen kommer med en helt ny vinkling som saknats dittills, även om det för den som inläggen vänder sig till ser ut som en grupp som håller med varandra.

Obs nu, jag ser det inte som något bra alls om folk blir nertryckta och ledsna. Jag menar bara att jag tror (eller vill tro...) det sällan eller aldrig är någons avsikt att det ska bli så, och därför har jag svårt att se hur uppmaningar att inte vara elaka på ett eller annat sätt ska leda till att någon slutar vara "elak" - eftersom den personen förmodligen inte menar att framstå så.

Sen är ju inte jag hur naiv som helst heller, jag har blivit kallad ett och annat på forumet och hade gärna sluppit "passa dig, vi kommer några hem till dig för att "snacka" lite med dig..."-pm, så det är klart att en del är rejält otrevliga ibland! Men jag tror att det är väldigt, väldigt mycket som tolkas som otrevligt utan att avsändaren ens var medveten om det.
Nä, jag hoppas heller verkligen inte att det är det som är meningen eller avsikten, men det skulle mycket väl kunna vara så för den som hamnar i "korselden" och inte klarar av det.

Oj, har det gått så långt att det kommit PM till dig, ja där tycker jag gränser går, otrevligt var ordet. :(

Själv har jag nog lite dåliga erfarenheter av forum, då jag var med i ett forum på fb, där det slutade med att admins gjorde lite som de själva ville och följde inte reglerna, tyckte de inte om en så fick man veta det och sa man ifrån så kom ett gäng andra användare som "avgudar" admin och stöttar denne och det gick nästan ut lite på att den som kunde trycka ner någon mest vann. Själv åkte jag ut för jag ifrågasatte varför de själva inte följde reglerna. Gråter inte för det, deras förlust inte min.

Det där om avsändaren kan jag köpa, har själv fått veta att något jag skrivit i välmening uppfattats som otrevligt och även vart på den andra sidan också där texten som blivit skriven till mig uppfattats som otrevlig och det är ett dilemma.
 
Jag tror bukemaffian är för många, dom som gaddar ihop sig i trådar. Nästan lite vargar som anfaller i flock, då om t ex TS inte är med jargongen så tror denne att bukemaffian gaddar ihop sig mot denne. Läser många trådar där tonen ofta är ganska hård och lite tillrättavisande, där även TS fått den uppfattningen av svaren att döma.
Sen att bukemaffian inte finns enligt alla som hängt här länge är en annan femma.


Håller med.. sedan börjar jag tröttna på vissa moderatorer som missbrukar sin makt här inne,,, de skriver nertryckande saker till en.. idiotförklararen och är allmännt mkt otrevliga.
När man sedan lackar ur och talar om för personen vad man tycker..
Ja då få man ett mejl för olämpligt beteende av Gunnar..Skrattretande måste jag säga att det är.. gäller bukes regler inte deras moderatorer??
Jag kallade en modrator för troll för de är vad hon är... hon ä bara ute efter bråk och tjaffs här inne och de är ju just vad ett troll är ute efter. Hon mobbar en rent ut sagt, jagar en här inne i alla trådar
Moderatorena här inne skall enligt mig aldrig skriva i trådar utan de skall bara vara inne här osynliga och hålla koll på folk att reglerna sköter sig..
De skall va helt neutrala i alla trådar och får inte säga vad de tycker eller tänker utan skall bara göra sitt jobb och hålla tyst.
Vill de vara aktiva här inne får de öppna ett vanligt konto som alla andra. Men under sitt moderatornamn skall de va tysta!!

Detta gör att jag efter 15 år på buke börjar tröttna på sidan... Gunnar stödjer nätmobbning och särbehandlar folk och reglerna här inne gäller bara vissa medans att andra kan göra och säga lite si och som här inne och han ser e mellan fingrarna.

Tack vare Facbook så finns de så många hästsidor nuförtiden att Buke inte längre behövs...

Så efter 15 år tackar jag för mig efter detta inlägg radrar jag mig härifrån!

/Nielaa
 
Moderatorena här inne skall enligt mig aldrig skriva i trådar utan de skall bara vara inne här osynliga och hålla koll på folk att reglerna sköter sig..
De skall va helt neutrala i alla trådar och får inte säga vad de tycker eller tänker utan skall bara göra sitt jobb och hålla tyst.
Vill de vara aktiva här inne får de öppna ett vanligt konto som alla andra. Men under sitt moderatornamn skall de va tysta!!

Nu skriver ju du att du kommer att lämna forumet iom det här inlägget, men jag tar upp det här ändå för jag reagerar på det. Jag förstår inte riktigt den här invändningen, jag har sett den i trådar någon gång också? En moderator som skriver i sin moderatorroll verkar alltid, vad jag sett, vara väldigt tydlig med att det är just ett meddelande från moderatorn och även signera inlägget med typ "/moderatorn på hund" eller liknande. Resten av tiden - vilket väl är den absolut största delen av tiden - är de ju vanliga användare. Varför skulle de inte få skriva i trådar? O_o
 
Håller med.. sedan börjar jag tröttna på vissa moderatorer som missbrukar sin makt här inne,,, de skriver nertryckande saker till en.. idiotförklararen och är allmännt mkt otrevliga.
När man sedan lackar ur och talar om för personen vad man tycker..
Ja då få man ett mejl för olämpligt beteende av Gunnar..Skrattretande måste jag säga att det är.. gäller bukes regler inte deras moderatorer??
Jag kallade en modrator för troll för de är vad hon är... hon ä bara ute efter bråk och tjaffs här inne och de är ju just vad ett troll är ute efter. Hon mobbar en rent ut sagt, jagar en här inne i alla trådar
Moderatorena här inne skall enligt mig aldrig skriva i trådar utan de skall bara vara inne här osynliga och hålla koll på folk att reglerna sköter sig..
De skall va helt neutrala i alla trådar och får inte säga vad de tycker eller tänker utan skall bara göra sitt jobb och hålla tyst.
Vill de vara aktiva här inne får de öppna ett vanligt konto som alla andra. Men under sitt moderatornamn skall de va tysta!!

Detta gör att jag efter 15 år på buke börjar tröttna på sidan... Gunnar stödjer nätmobbning och särbehandlar folk och reglerna här inne gäller bara vissa medans att andra kan göra och säga lite si och som här inne och han ser e mellan fingrarna.

Tack vare Facbook så finns de så många hästsidor nuförtiden att Buke inte längre behövs...

Så efter 15 år tackar jag för mig efter detta inlägg radrar jag mig härifrån!

/Nielaa
Min och din uppfattning om vad som hänt stämmer inte överrens.

Det är jättebra om du eller andra rapporterar till mig om ni anser att någon moderator missköter sig, om det handlar om grova övertramp eller en mängd övertramp kan självklart inte en moderator vara kvar som moderator. Det är samma som gäller för vanliga användare.
Du varnades för att du hoppade på en moderator som enligt mig och andra i tråden bara gav en vänlig upplysning till dig som du på något sätt valde att se som ett påhopp. Det var dessutom inte samma moderator som du tidigare rapporterat.
Alla gör ibland misstag, jag gör det, moderatorerna gör det och du gör det. Denna gång fick du en tillrättavisning i form av en varning inget annat.
 
Jag tror även det här med moderatorer är en tolkningsfråga, har man dåliga erfarenheter i bagaget av t ex admins, så kan allt som en moderator skriver verka hårt/elakt osv, även om andra medlemmar uppfattar dom som välmenande m.m. Spånar vidare lite på det vi var inne på med tolkningsfrågor.
 
Tror inte det kommer att dö ut. Kanske blir det lite annorlunda bara. Tycker i och för sig det redan blivit annorlunda. Sedan forumet gjordes om för att par år sedan (eller vad det är), så har jag inte hittat hem. Jag skrev flera gånger om dagen förut och nu är jag inne ett par gånger i månaden. Inte för att jag inte vill utan för att jag dels inte känner mig hemma längre och dels för att det verkar vara mycket mindre aktivitet. Det är väl tidens gång att saker och ting förändras. Inte mycket att göra åt. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 888
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 186
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 610
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp