Bukefalos 28 år!

Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hej hej här kommer en liten uppdatering från mig :laugh:

Jag har fått jobba och fyller numera mina dagar med att jobba 75% på Ica Botsmark och sen rida o pyssla med alla hästarna. Håller på att hjälpa till att rida in en fd travare i Bullmark, Isak heter han och är 6 år gammal. Håller inte för travet så vi ska se om han kan hålla för ridning iaf. Har varit jättesned i hela bakkärran och otroligt mager så vi har tagit det lungt och fordat upp först och sen övat ridning 2 dagar i veckan i kanske 2 månader nu. Han kom till stallet i juli.

Lilla Isak med sina 168 cm :D
314630_10150361792830432_560285431_8683452_199065972_a.jpg


Sen så rider jag lilla Muskot i Gravmark med, en liten korsning. Pappa PRE och mamman var lipizzaner och gotlandsruss. Var ingen planerad korsning utan han var en liten olycka. Väldigt snabb och rolig häst men för tillfället lite galen i skallen eftersom vi bara kan skritta typ och han mår som bäst när han får gå mer ordentligt. Tanken är att vi ska ut på lite klubbdressyrer i vår och om det går bra även lokala och förmodligen rida för Sävar ridklubbs dressyrlag.

Muskot 150 cm :laugh:
312025_10150350653710432_560285431_8614481_577409939_n.jpg


K som har haft fång ska vara bra nu efter en sista chans som bestod i en renande kur för att få ordning på mag och tarmfloran men hon går fortfarande bara i hagen och kommer inte att börja ridas på ett bra tag väl, inte innan snön kommer iaf.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du verkar ha fullt upp, kul!

Själv ska jag snart masa mig ut och hitta på någon stimulerande skritt/möjligtvis några steg smygtrav-övning. Och mocka till mina små grisar, suck.. Ska bara vänta på att mina pepparkaksmuffins gräddas klart.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj vad ni håller igång. Och jag kommer gärna och fikar någon dag!

Jag är också nyopererad så jag skulle bli hemskt glad om någon känner för att ha hundsällskap på en promenad någon dag. Ni får låna Dorran för promenader så mycket ni vill nu, då jag inte har någon som helst ork för det hon kräver :) Jag utnyttjar mina vänner för fullt och vet inte när jag ska hinna återgälda dem ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jaa fika :-)


Kivina: hade vi bara bott närmre varann så hade jag o maken gärna lånat henne men de blir tyvärr för långt ut till dig.

Modett: jo det är toppenkul o de bästa är att jag får lektioner varje vecka på bägge hästarna väldigt nyttigt för mig.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ååh, vad lyxigt med lektioner :) Det skulle jag verkligen behöva.

Det brukar ju tyvärr gå trögt för våra fikaplaner, men me någon känner sig sugen på att organisera något så är jag såklart med om jag kan ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Heh, nu vet du! :p Skämt åsido, jag lägger ut krokar överallt och tjatar på alla jag känner att de ska nämna mig i jobbsammanhang :D. Måste väl ta itu med att kicka igång egna företaget också. Då spelar det inte så stor roll vad annat jag jobbar med eftersom jag ändå får jobba med "mitt" område i företaget. Grattis till jobbet, förresten. Tror inte jag sade det innan.

Usch, det snöade när jag var på väg till jobbet i eftermiddags. inte kul alls :(. Samtidigt tar jag hellre det än mörkret och de stenhårda vägarna. For ut och red imorse och det var bara att glatt hålla sig till skritt hela vägen. Lite tråkigt när vi har börjat komma nånvart med träning osv.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Så trevligt att den här tråden är så högt uppe! Måste ta ansvar och skriva i den så det fortsätter så! ;)
Här går det iaf bra, väldigt lugnt på jobbet vilket borde vara bra för alla er hästägare :D
Hästen är snart i full gång efter snart ett helt år med skador och igångsättningar :eek: Ska böja honom igen nu i dagarna och förhoppningsvis testa ett pass i ridhus i slutet av veckan. Pigg som en lärka är han iaf och studsar mest fram, oavsett hur mycket man tycker sig ha ridit de senaste dagarna... :bump:
Har dessutom fått en lägenhet, så dit tänkte jag försökte flytta på torsdag :banana: Ska bli jätteroligt med nåt mer eget, blir en mysig lägenhet på landet med stor söderbalkong och ett stall utanför dörren :p Så snart blir det att införskaffa katt :love:
Lillhästen har vintervila i skåne, ska i träning igen i januari och sen flytta upp hit framåt mars! Så om nån vet ett bra Islandshäst-stall med fina hagar och folk som är aktiva och tränar så skicka ett pm! Det gör inget om det är en bit att köra, rätt stall är viktigare.
Så, det var en liten uppdatering härifrån :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kl*

Liten uppdatering härifrån också..

På lördag flyttar jag till Umeå på heltid! :banana:
Letar jobb som en galning för att slippa pendla allt för länge då jag ff har kvar jobbet i Skellhell, men utan tillräckligt stort nätverk (och utan någon "vettig" utbildning) är det svåååårt! :p

Herr Häst går fortfarande mest och skrotar i hagen, men det ska det förhoppningsvis bli ändring på nu när jag flyttar ner. Längtar tills vi får börja utforska omgivningarna på riktigt! :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, det är ju en bit mellan oss :) haha, att ha unghund när man själv är konvalecent är baske mig inte att leka med :D Nåja, hon har fått vara ute och busa med en av brorsorna idag, så nu är hon nöjd och glad och kan vila lite. Så nu är det inte förrän imorgon jag behöver försöka lösa nån som kan motionera henne.. Jag känner att jag inte riktigt har ork ännu, och jag har upptäckt att det är svårt att klä sig tillräckligt kring halsen eftersom det gör ont att få något mot såret fortfarande..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Här var jag och medisen ute och galoppade på sandvägarna igen idag på förmiddagen - det är guld att ha världens bästa ridvägar :D Så skönt att kunna ta sig ut åtminstone ett par gånger i veckan och få rasta av dem ordentligt. Annars blir det ju som sagt mest skritt och lite trav på ängen bredvid banan.

PiperGarden: Finns ett stall här i byn med en isis och en nordis, grymt bra ridvägar och de går på lösdrift med ganska stor hage. Dock vet jag inte om de tar in hyresgäster..

Kivina: hur ser det ut med medishäst nu för tiden då?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har lagt hästeriet lite på hyllan tills vidare :) Jag har väntat på en operationstid och eftersom jag inte vetat när jag ska opereras och i.o.m det inte vetat hur länge jag blir kvar i stan så har jag inte sökt så mycket medishästar. Nu bor jag iofs i Stöcksjö och har funderat på att leta efter nån i stallarna här i kring. Det är ju så nära överallt :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, där har du ju en uppsjö av stall att välja bland!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja verkligen! Jag har funderat på att hänga upp en lapp på surf och kanske erbjuda åtminstone skötsel enstaka dagar till att börja med. Alltså om nån ska bort eller är sjuk så kan de höra av sig om de behöver hjälp. Jag har ju gångavstånd till de flesta stall och så kan jag motionera odågan i samma veva :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag vill ha dina ridvägar. Här är det stenhårt var vi än vänder oss och eftersom vi bara kan skritta är M så himla toppad att om vi närmar oss en åker så börjar han att träna på skolorna ovan marken. Jag får iaf träna mycket på att köra ner rumpan i sadeln ordentligt.

Ridhus, ja tack!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ett ridhus vore verkligen inte fel! Mån tro vad det skulle kosta att slänga upp ett oisolerat 20x40 - för det skulle jag glatt kunna nöja mig med!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hade räckt bra för mig med bara inte underlaget fryser.

Idag kunde jag isf rida på banan, allt regn har mjukat upp den men istället blev den väldigt blöt o tung. Men den gick o skritta o trava på iaf :-)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag ska också strax masa mig ut och rida. Gissar att det är blött men skritt- och travbart även på banan här.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*delvis kl*
Tjolahopp! Hoppas alla haft en toppenfin jul och att nyåret blir lika bra?

Vet ju inte om det här kommer tolkas som en annons men tänkte höra med er Umeå-bor om ni har något tips på hur jag ska få tag i en pålitlig, duktig och engagerad person här i Umeå som kan tänka sig ta hand om min herre i större delen av 4 månader (med hjälp av min duktiga medryttare)? I julklapp fick jag nämligen ett mail om att det finns ett ledigt vikariat på tidningsredaktionen i Gällivare (där jag sommarjobbat) :D. Jag kan inte tacka nej eftersom det kan vara den bästa (om inte t o m enda) chansen för mig att få in en stadig fot i journalistbranschen. Preliminärt skulle det löpa från 16 januari till slutet av april. Känns lite dumt att flytta upp gamlingen för en så kort tid men min medryttare var inte så där superintresserad av att ha häst 7 dagar i veckan under denna årets trevligaste årstid :S.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hoppsan, snabba puckar. Tyvärr vet jag nog ingen som kan passa :/ Testa hänga upp lapp på Surf?
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
22
· Visningar
1 110
Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 331
Senast: Inte_Ung
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp