Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Klart du ska ha en ponny! Fast dessa är ju mina, vill dottern rida senare så ska hon få en egen ponny. *egomorsa*

Tanken är ju att dessa ska köras in och köras par med, så får vi se vad som händer med en ev ridhäst. :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det blir säkert så i framtiden nångång ;) Helst ett sto, har alltid velat ha en mini-avelsverksamhet.. fast samtidigt vetefan om jag skulle fixa att sälja avkommorna, kommer stå med ett tjog ponnysar till slut :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, äsch, är dom små får man ta två fungerade ju fint här! Jag har också velat avla, men beroende på hur dom utvecklas kanske jag sparar någon utav dom som hingst och visar och kan få en avkomma på så sätt. Får se vad tiden orken och lusten räcker till efter husrenoverande och annat.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

KL
Nu hare vari tyst länge här, Vad händer för er? Någon som gjort nå spännande?

Här leker vi skogshuggare och förbereder vi för ridbanebygget :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har fått hem Akilles efter några månader vid kliniken. Nu är han på igångsättning!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Här är hästen nu skickad på bete. Tyvärr kommer det att bli sista betet för honom. Var till klinik i början av månaden då han gått och varit mystiskt halt ett tag, utan uppenbara skäl. Röntgen visade att han hade kroniskt deformerande artros i kotleden på höger fram. På samma ben hade han även en lös benbit samt början till pålagringar på kronleden. Så dessvärre blir det, som jag misstänkte redan innan vi åkte till kliniken, Trappalanda nästa för min älskade gubbe.

Men vi har fått många fina år tillsammans åtminstone. Vi är inne på vårt elfte år nu. 2 november skulle det vara vårt elvaårsjubileum. Som det är nu skiljs vi dessvärre åt redan när betet är över. Själv kommer jag att ta en paus från hästlivet efter det, dels för att jag betvivlar att jag kommer kunna knyta an till en häst som jag gjort med Barret och dels för att det helt enkelt är så attans besvärligt med häst här i Gällivare. Så nu kommer det bli mer fokus på hundutställning och Zen-övningar för att inte bli fullständigt tokig på min överenergiska, kaxiga dalmatiner...
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har flyttat igen men bara 6 km denna gången ut i skogen. Håller på att bygga stall och i september är det tänkt att M o R ska flytta in. Blir bara 2 boxar och det känns lagomt stort. Annars så jobbar jag mest och försöker att hinna med hästarna ett par gånger i veckan men det går sådär.

Barret: vad tråkigt :-(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men så trist! :(

*kl*

Ja här kunde jag inte hålla mig borta ifrån ridhästarna, så shettiskillarna har nu fått sällskap av denna grabben:





En kbl travare på 14 år, otroligt trevlig herre, outbildad inom ridningen men väldigt snäll. Dock så inser jag ju att jag fortfarande saknar min gamla stora svarta, trots att det var över 3 år sedan han gick bort, men jag ger det tid och hoppas att jag verkligen kan våga fästa mig vid denna killen!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl

Sparkar lite liv i den här gamla och som synes skralt använda tråden...

Jag skrev i den för länge sedan om samma sak, men nu har tiden gått och jag känner att jag behöver få lite mera koll.

Jag planerar att flytta till Luleå eller Boden. Jag har bott söderöver i flera år och inte haft ned hästlivet i Norrbotten att göra sedan början på 00-talet så jag har ingen större koll på stall och träningsmöjligheter.
Ni som har häst i Boden eller Luleå får därför gärna dela med er av era erfarenheter av detta. Hur många lämpliga stall finns det för oss som vill kunna träna regelbundet utan att transportera hela vintern? Hur ser tillgången på tränare ut?

Hur fungerar det med hovslagare och veterinärer? Finns det alls eller är det bristvara?
 

Liknande trådar

Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 268
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 972
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 691
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp