Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Modett

Trådstartare
Jaha! Då har vi fyllt även den andra tråden så jag startar en tredje där vi norr- och västerbottningar kan prata om allt som har med våra Bukehästar att göra.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hugger egen knapp direkt och hälsar Rally välkommen, som hoppade in med sista inlägget i tråd 2.

Och tack för hjälpen alla, kring att spåna på möjlig stallplats. Ska följa upp era tips..

Någon mer än jag som är spyless på det gråa och eländiga novembervädret..?!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det är otroligt tråkigt med det här vädret. Jag hoppas det kommit lagomt med snö tills pålle flyttar hit!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

KL

Skriver för att hitta igen tråden :)

Hoppas att alla har det bra därute i höstmörkret!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har ni bestämt något datum än?

Jo snön gör det lite trevligare. Man kan tycka att hästar ska ha någon form av slutledningsförmåga, som "det snöar och är vitt i min hage, så det är inte helt orimligt att det har snöat på andra sidan stallet och kanske till och med i den närmaste omgivningen". Men inte herr Akilles. Det var ju bara så dödsläskigt konstigt i lördags :eek: ..och nu är snön borta.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nepp, inget datum men det är tydligen bokat v.48 eller v.49, antar att det beror på hur Greens har tid eller nått. Fick bara ett sms där det stod "v.48 eller v.49 kommer han!" och nedräkningen har börjat!!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oooh, det är ju snart, det! Så spännande.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kul med ny tråd :laugh:

Läser så for jag har tillgång till internet och just nu är längtan stor efter hästen.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj jäklar vad vi fyller trådar:D

Jag har suttit till häst idag:love: Var ute i skogen i en timme och bara njöööt, så oerhört skönt att släppa alla vardagliga grejer som skola och jobb och bara vara! Mycket välbehövligt!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Skriver för att inte tappa bort mig i "tråd-världen" :angel:

Jag är också ganska less på novembervädret. Man blir så blöt om fötterna! Hästarna blir geggiga. Hundarna drar in 10 kg grus efter varje promenad. Det är mörkt kl 16. Det gömmer sig älgar precis överallt. Och alla gånger jag ska rida så är det alltid mycket tråkigt väder! Jag känner mig bitter idag, utan anledning. Eller jo, kanske för att jag har börjat med sista kursen för terminen i skolan - det räckte tydligen inte med "högt tempo" i den här kursen, utan läraren vill nog ha ihjäl oss allihop! 8 muntliga redovisningar, 4 gruppinlämningar, 3 individuella inlämningar + ett fett fördjupningsarbete som ska motsvara en veckas arbete. På 5 veckor. :cool: :crazy: :confused:

Därför förtjänar jag bra väder när jag ska rida! :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

+ Anna
Ang ridtravarförbundet så jag gick ur (eller valde att inte förnya mitt medlemskap i vårvintras) för det kändes lite väl mkt som klubben för inbördes beundran, tvr... Jag upplevde det så iaf och när jag då blev arbetslös i samma veva kände jag inget stort behov att förnya.

KL

Idag har alla grabbarna grus fått sina vaccinationer även första sprutan mot Botulism, tänkte göra det förra året men long story short, skulle få betala för 5 doser till mina 3 grabbar...
Det var DV som var ut och snacka om skillad "stickare" Prisse märkte det inte ens! Hon var mkt snabb men ändå försiktig och mjuk som... Prisse som var misstänksam i flera dagar efteråt förra året ^^

Fö, min tvättmaskin står äntligen still! Jag kan tvätta på 60 grader samt centrifugera, (har varit bara 40 grader utan centrifugering tidigare) Undra vad jag ska göra imorn ^^ Tvätta tvätta tvätta tvätta :D Mohahahahah ^^
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja jädrans vad snabba vi är att komma upp till 2000 inlägg! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hej och välkommen hit! :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nepp, inget datum men det är tydligen bokat v.48 eller v.49, antar att det beror på hur Greens har tid eller nått. Fick bara ett sms där det stod "v.48 eller v.49 kommer han!" och nedräkningen har börjat!!!

Alldeles lagom till advent, pålle kommer som fin present. :laugh:
Ser verkligen framemot att ha dig i stallet igen! :love:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja visst blir det :love: jag längtar som en tok! Fick kontraktet igår, allt såg bara bra ut!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

jag bor i gamla falmark utanför skellefteå.. :)
Min häst heter Anteja, men kallas tejja elr trollungen, vilket som hehe :D
hon är u. guldlock e. bol elden ue. lappnils
född 28 mars 2008, har haft henne sen dess och hon är min första häst :)

128.jpg


129.jpg


112.jpg


21.jpg


liten bildbomb
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vilken söt häst =)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Gud vad roligt med ny pålle =) Förstår att du längtar som bara den nu.
 

Liknande trådar

Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 266
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 972
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 678
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp