Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Fina bilder från både dig och Safira!

Och Safira, det är säkert så. Polisen har väl inga resurser :crazy: Men det har väl inte hörts något mer, tack och lov. Även om det säkert måste till en tagen-på-bar-gärning för att hen ska åka fast..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vilken fin liten valp! så söt :D
Jag har mindre tur, hittade en markerande häst i hagen, tog ut veterinär som gjorde böjprov och han var halt fram :( så nu blire hältutredning på fredag.. suck. Han skulle egentligen bara besiktas o sen åka ut på foder då jag inte kan ha kvar honom längre, känns väl sisådär just nu :P min karl sa på skämt att han inte vill lämna mig haha :P
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Usch då, så himla trist. Hoppas att det är något lindrigt!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Tänkte kolla med Norrbottens-folket om det finns några tips på var jag akut kan få tag i hö på småbal. Verkar vara utsålt i hela Gällivare kommun om man frågar i stallarna och jag har noll koll på vilka höbönder som finns i området. Skulle behöva få tag i någon som även levererar... Alla tips via PM mottages tacksamt:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Hoppas att jag snart kan tillhöra denna tråden igen. Är på hästjakt, och avskyr det (själva jakten alltså, inte att det ska bli dags att hitta en häst igen). Men att det ska vara så svårt att hitta en trevlig skogsmulle? Obegripligt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

nu har min valp också flyttat in. Full rulle här hemma :)
springabusa.jpg


alla_busa.jpg


Tore har vuxit til sig lite också, på söndag är han en månad gammal :love:
image.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Han kan få flytta hem till mig sen :love: Eller kanske till Emor, som jagar häst!

Btw Emor så såg jag ett inlägg av dig i en annan tråd nylugen, att det alltså är så länge sedan du blev hästlös? Vad tiden går.. Känns som nyss du visade bilder på din fina kille :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag vet, tiden går gräsligt fort! Jo han var fin min Fjant, gud vad jag fortfarande saknar honom! :cry::love:

Men jag hoppas jag snart kan hitta en annan trevlig individ att förgylla min vardag med :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Han kan få flytta hem till mig sen :love: Eller kanske till Emor, som jagar häst!

Btw Emor så såg jag ett inlägg av dig i en annan tråd nylugen, att det alltså är så länge sedan du blev hästlös? Vad tiden går.. Känns som nyss du visade bilder på din fina kille :(

Nepp, han ska stanna här! :D

Han åker nog på en liten turné söderöver för att ställas i halterklasser till
sommaren.. beroende på hur han ser ut förstås, han är ju född sent på året. Men säljas ska han inte. ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag vet, tiden går gräsligt fort! Jo han var fin min Fjant, gud vad jag fortfarande saknar honom! :cry::love:

Men jag hoppas jag snart kan hitta en annan trevlig individ att förgylla min vardag med :)

Jäkla synd jag inte visste det, jag "förmedlade" nyligen en trevlig skogsmulle till ett nytt hem...

När jag ändå kommer ihåg det och är här i tråden förresten. Jag har en kompis som letar efter en häst att ha på foder, gärna dressyrhäst. Hennes tidigare tävlingshäst har pensionerats pga en gammal skada i ett ben och ska få gå som avelssto på heltid nu, och medan unghästen är borta för att utbildas och tävlas (några år) så letar hon ny ridhäst, fast på foder då eftersom hon kommer att ta hem unghästen så småningom. Hon har tidigare tävlat hoppning, men hon har själv ett knä som krånglar och kan inte hoppa så mycket sedan något år tillbaka.

Hon har egen gård, stoooora superfina hagar och fina ridvägar, ridbana och tränare som kommer till gården. Förutom halvblodet har hon även en shettis och en ponny till dottern men står alltså utan ridhäst till sig själv just nu. Om nån vet nån lämplig häst så hojta gärna till eller skicka pm. Tävla gör hon gärna, men då dottern bara är tre år så kommer hon inte iväg så mycket.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det var ju synd, men det kommer förhoppningsvis fler :)

Jag ska hålla ögonen öppna efter en dressyrhäst!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

KL

Letar rätt desperat efter en gård att hyra (eller köpa men det har jag sökt i drygt 2 år och inte lyckats med..) Bor i Vännäs just nu och vill hitta något mellan Hörnefors och Vännäs, inte så mycket längre från Umeå än 3 mil. Är det något man kan hyra så kan avståndet få bli längre och placeringen är inte lika koncentrerad till just det området. Förlorade budgivning på sista gårdsalternativet, det enda som varit aktuellt de senaste veckorna, i fredags.. Folk verkar ha hur mycket pengar som helst.

Har hyrt lgh på gård tidigare, där jag även fick hyra marken och kunde ha mina hästar på lösdrift. Pga en lite väl törstig och skjutglad hyresvärd så kände jag mig tvungen att flytta därifrån i våras, efter drygt 5 års vanebildande boende. Som ni förstår så har man skapat sig sitt eget "flow" och med 3-5 egna hästar (beroende på hur jag kan lyckas få ut dem) så blir ekonomin ganska ansträngd när man går från "eget" till hyra box/lösdriftsplats hos andra. Har hyrt ett bete under sommaren men måste flytta dem därifrån sista september.

Till saken hör att jag har lösdrifter och boende till mycket rimlig peng som står och väntar i Norrtälje, även hyfsad möjlighet till inkomst där. MEN (som om att det inte räckte redan..) sambon vill INTE lämna Umeå, det är dessutom han som har lite övriga önskemål gällande köp av egen gård - såsom max 3 mil till Umeå, inte så mycket renovering och helst ingen grusväg alls- så då får jag lämna kvar honom häruppe, vilket självklart känns riktigt riktigt tungt men kanske inte omöjligt.. Vad som känns omöjligt är att jag har en förälder som är cancersjuk och under behandling. Dock så är det inte möjligt att operera så jag är rädd att det inte är så lång tid kvar, att flytta 70 mil söderut känns helkorkat i den situationen. Föräldern är väldigt förstående och hjälpsam, säger att jag måste göra det som är bäst för min framtid, synd att det inte gör det enklare.

Att ge upp hästarna är inte heller någon lösning, då blir jag också olycklig i längden. Och skulle jag komma på att det var en lösning så går det ju ändå inte att sälja häst idag, jag skänker inte bort mina hästar.. Hade verkligen hoppats att vi skulle hitta något, har som sagt letat gård i drygt 2 år och vetat att denna situation riskerade att bli, i drygt 1 år. Lösningen i Norrtälje är ju tänkt att vara tillfällig för att sedan återvända hem så fort en möjlighet dyker upp.. Men den är absolut inte önskvärd, vill INTE flytta härifrån..

Just det, jag har ju självklart en hingst också, snäll och enkel att stänga in, men folk är ju inte så positiva till att ta emot hingstar..

Skriver detta i ren desperation efter någon lösning, vet ni av något? Hör av er på PM eller via kontaktinfo på hemsidan..
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Länge sedan jag kikade i tråden, hoppas att det ordnat sig för dig.

Kl
Sedan sist så har A fått en hovbensfraktur. Skulle på återkoll idag men fick för sig att han absolut inte skulle åka någonstans, och lång historia kort fick vi ge upp efter han böjt bakbommen.. En "bortskänkes mot avhämtning"-annons känns väldigt lockande just nu.

Hur har ni andra det? Bättre, förhoppningsvis.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja för min del går det fint. Hittade ju hästen med stort H, men det trillskades med stall, och tillslut så fick jag ge upp. 'Det funkar inte att ha 4 mil enkel väg till stallet när man har småbarn. Istället köpte jag mig inte en, utan två, små shettisföl. De ska köras in så småningom, och så letar jag sporadiskt ridhäst sålänge. När rätt dyker upp så gör den det.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Med småbarn i huset är det förbaskat skönt att ha stallet på gården! Men två shettisar låter inte dumt, om än det var synd att Hästen föll dig ur händerna.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag kan tänka mig det! Vi fick trubbel med huset i sista stund, så vi har inte flyttat in ännu. Och när vi får tillträde så är marken frusen och välbegravd, så dom står installade nu fram till sommaren, jag längtar verkligen tills man har det hemma!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi flyttade till vår gård i slutet av januari -10, för den som minns var det grymt mycket snö. Så trots befintliga hagar så var det en massa jobb med att repa staket. I midjedjup snö. Gravid.. Allt är lite enklare på sommaren :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag kan tänka mig det :D

Slänger in lite bilder på mina troll! Tagna för någon vecka sedan.

IMG_5374.jpg


Trubbel :D
IMG_5360.jpg


Trubbel och Trassel, dom lever upp till sina namn!

IMG_5352.jpg


Heeeej matte :love:
IMG_5331.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Grymt bra namn! Åh, är rätt sugen på en ponny till sonen (och mig :angel:). Har en ponnybox som bara längtar efter att bebos. Vill ha en liten trevlig sak som går att köra, kanske en liten C- eller stor B-ponny så att jag kan hoppa upp och rida igenom nån gång omsänder *drömmer*
 

Liknande trådar

Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 268
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 972
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 684
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp