Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl

Vad finns det för bra stall i Luleå eller Boden? Jag har bott några år söderut och börjar längta norrut så det kanske blir flytt inom ett par år. Dock har jag det alldeles för bra med mitt hästliv just nu för att vilja byta det till nåt sämre, så vad jag söker är nåt liknande vad jag har nu: Helinackordering, grovfoder ingår, ridhus och ridbanor, tränare som kommer till gården så att man slipper åka transport för jämnan...

Finns det sådana stall i Luleå/Boden? Nån får gärna PMa mig isf...
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Här kommer en liten uppdatering från mig och Barret så här i midsommartid. Vi har som sagt flyttat än längre norrut och nu när snön äntligen börjat ge upp sitt grepp har vi börjat kunna utnyttja fördelarna med att bo så nära ett fjäll :). I förrgår blev det en drygt 1,5-2 h tur upp mot Dundret. Herr'n var väl måttligt road av den sega backen...
a588ed5f.jpg

49d9c1af.jpg

d948baff.jpg


men tycktes nöjd när han efteråt fick roa sig med lite småplock längs vägkanten:
fb2a705d.jpg


Och igår släpptes han på bete i Tärendö där han ska få gå och agera fältklippare med älven som granne :). Bilder kommer senare.
Hoppas alla har haft en trevlig midsommar och får en superfin sommar!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men hur har jag kunnat missa Barrets midsommarhälsning?!

*kl*
Måste väcka liv i tråden och höra om någon här vet mer om det som händer i Sävartrakten just nu, 4 polisanmälningar om djurplågeri med stuckna hästar den senaste veckan. Någon som känner någon som vet mer?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Ja, hur tusan kunde du? *snyftar patetiskt* :D

Ang. djurplågarna: Det enda jag vet är vad jag snappat upp i medieflödet. Har en kompis som jobbar på TV4 och jag vet att han gjorde ett inslag om det i går eller om det var i förrgår. I övrigt har jag noll koll vad som händer i Västerbotten. Har fokuserat så mycket på Norrbotten nu och det har varit mycket med jobb-funderingar.

Sedan ska jag ju skaffa valp också... Så det har upptagit en stor del av min hjärnverksamhet :)

Hur är läget annars med dig då?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Då vet du ungefär lika mycket som jag med andra ord. Kanske Safira vet mer, som håller till i Bullmarksområdet?

Jovars det knatar på. Akilles inledde min semester med att gå omkull och dra upp sin skada från i vintras, jippiiiiee.. Fast inte alls lika den här gången, så nu börjar han vara tillbaka igen. Och Mihloo tuffar på, 21 år men young at heart.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Känner igen det där. Barret är ju redan 22 men tro inte det märks :p

Han tycks trivas här uppe i Gällivare, för övrigt. Enda han har något att invända mot skulle väl vara alla dessa förbaskade insekter.

Skönt att Akilles börjar repa sig igen. Inget kul alls när gamla skador, som man trodde var utläkta, går upp igen :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Insekter har det funnits gott om även här.. Skönt att drt börjar lugna ner sig med det nu. Brems på dagen, mygg och knott på kvällen. Inget brejk för häststackarna..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Tänkte faktiskt på de här tråden innan idag!
Trevligt att höra att det är bra med alla, och det är väl skönt på sitt sätt att ingen av oss vet så mycket om knivskärningarna i Sävar :)

Här är det annars bara bra, har fått upp min unghäst så nu har jag även den här utsikten att njuta av:

33218414.jpg


:love:
Båda mina pojkar går riktigt bra just nu, travaren tänkte jag komma igång med träningar lite mer nästa vecka och den lille ska ridas i drygt en månad till innan det blir vila. Har själv haft lite problem med muskelbristningar i båda vaderna som jag försöker rehabilitera mig från :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vilka fina bilder på fina hästar! :) jag har börjat jobba och allt rullar på som vanligt, ska dock sätta ut min lille pålle på foder inför mina stuider till hösten, känns som att hjärtat ska brista men jag vet att han får det bättre med nån som faktiskt har råd att ha honom. csn+häst= omöjlig idé :( men men. Jag ska försöka skaffa mig en medryttarhäst i umeå så jag iaf för pyssla och rida, jag kommer sakna att mocka haha! Hoppas jag hittar nån trevlig pålle bara, verkar vara skralt om dom just nu :/
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det enda jag vet är att det var hos hon i Furunäs som har islänningarna och turridning/ridskola. Ingen har sett något här i trakten vad jag vet men det är lite olustigt.

Annars är allt bra här, ska in och kolla tänderna på Muskot imorgon och sen är det bara o vänta på hovslagaren som kommer på onsdag så att man kan rida igen. Han tappade en framsko idag så det blir 2 dagar vila. Hästen som hade gång förra året, Kanel, mår bara bra och har gått på gräs hela sommaren utan problem. Magert bete och stall med hö på natten. Blir ingen hösilagebal i hagen i vinter dock för det klarar hon ej av och det passar bra för Muskot blir för tjock med bal så dom får äta hö istället. Hade bjudit på lite bilder men surfar via mobilen så det blir lite svårt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mja, CSN och häst går, jag gjorde det i fyra år, men man får avstå mycket... Lycka till med studier och allt iaf :)

*delvis kl*
Red lektion för en av ridklubbens tränare i fredags. Fy tusan vad ringrostig man känner sig! Men som vanligt så lyckades Barret iaf slå på charmen och flirta sig till lite godis från instruktören efter passet :3

Nu är det förresten bara en knapp vecka kvar tills jag får hämta min lille nye familjemedlem. En prickig sådan. Jag kan knappt bärga mig! :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du får lägga upp bild sen när den har kommit, valpar är ju bara så söta :-)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag hade helt och hållet missat knivskärningarna innan jag läste om det här i tråden, det var ju skönt på ett sätt...

Här hos oss har tre hästar blivit fyra nu när damen äntligen behagat föla för en vecka sedan :love:
springa_bete.jpg


Och vad roligt med valp, jag hämtar också en liten lurv om dryga två veckor.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nåå, vilken liten fining du har fått där, lewellyn! Grattis till tillökningen!
*delvis kl*
Bilder utlovas om jag lyckas fånga den lille sprätten på bild. Den 20e är det veterinärbesiktning och jag kan hämta den lille när som helst efter det. Jag vet dock ännu inte vilken av de små det blir så det känns extra spännande :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Grattis :-)


Kl

Kan meddela att det blev en spännande åktur till ATG idag då ena däcket på transporten exploderade vid ljuset vid Max E4an. Blev att byta däck på ridvägen med hjälp av 2 snälla killar som hjälpe oss. Himla tur att det inte hände på ett sämre ställe där vi hade kört fortare, nu hann vi just börja rulla efter att ha stått vid rödljuset.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men guuu vilken liten söting!! Borde nästan vara förbjudet att vara så söt ;)

Typ kl
Safira: synd, eller nåt, att du inte vet mer - jag hade hoppats att det var på gång att klaras upp. Fadt bitter som jag är tvivlar jag ju på att polisen kommer lösa fallet så länge ingen tar personen på bar gärning. Otäckt att det har hänt förr i trakten dessutom, då känns risken att det händer fler gånger ännu större.

För övrigt kul med lite uppdateringar kring vad alla pysslar med :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Dom har ju inte igång nån undersökning så det kommer inte o hända något då ju tyvärr. För sju år sen var dom i "mitt" stall och skär ett gammalt sto i de äldlare delarna i hagen bakom stallet på dagen :-(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jaså? Enligt VK så hade polisen fått in fyra anmälningar och efterlyste tips om iaktagelser. Men det kanske är allt de gör..:crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

På radion sa dom iaf att det inte skulle bli någon undersökning.

Nu kommer det lite bilder från i sommar

Jag och Muskot efter min lilla Hööks-shopping, det ska ju vara matchat :D
386846_10151325279140432_1572717989_n.jpg


Jag och unghästen Rocki, 3 år gammal kallblodstravare som ska bli ridhäst. Går tyvärr inte att köra in så då får man bli ridhäst.
417373_3900570747157_1339369337_n.jpg


Ibland händer det att vi skuttar lite med
540506_3537280825136_478402672_n.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Tänkte bara skryta lite med vilken fin liten flicka jag har fått hem idag:). Förvisso inte häst men förhoppningen är att hon och Barret ska bli såta vänner i framtiden.

Hon har varit duktig trots allt nytt under dagen. Hon är verkligen en underbar liten tös och till och med katterna tycks nyfikna på sin nya familjemedlem:)

En liten flicka som varit med om stora grejer idag:

6f7ea74e95860a11475ad6c4ebe2f238.jpg


9e5b1ed02d0c146f507b4710202c6954.jpg
 

Liknande trådar

Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 266
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 969
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 667
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp