Bukehästar till start 2007

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

misscocacola

tog mig friheten att starta en 07-tråd eftersom den andra gällde för -06.. :)

kopierar över bukehästarnas första starter för 07 från 2006-tråden

Monsieur De Mai har Tosca Du Ling till start på Eskilstuna 1/1 i lopp 3 och bricka 3

peak har Hooks First Lady till start på Bergsåker 4/1, lopp 5 bricka 11
 
Sv: Bukehästar till start 2007

:crazy: Jag har tre nyblivna treåringar som jag mer än gärna skulle velat att de kom till start. Men tyvärr så är familjebilden sådan att tiden för att köra häst är = noll.

Har försökt sälja dom billigt men ingen som verkar intresserad så nu funderar vi på att helt enkelt på att ta bort dom. Tyvärr, men så är livet emellanåt... :cry: :mad:

För övrigt har vi som uppfödare en nybliven tvååring som nu i höstas tränat 1.40 där det enligt ägaren är planerat för babyrace, tidigt premie etc. Om nu så blir fallet lär vi ju få se under säsongen....


Gira med blandade känslor....
 
Sv: Bukehästar till start 2007

För övrigt har vi som uppfödare en nybliven tvååring som nu i höstas tränat 1.40 där det enligt ägaren är planerat för babyrace, tidigt premie etc. Om nu så blir fallet lär vi ju få se under säsongen....

menar du att hästen gick 1.40 som 1-åring :eek: ja, vill man köra sönder hästarna så :devil:

/misscocacola som är helt emot att köra för fort med så unga hästar :cool: (och även 2-åringsstart ;) )
 
Sv: Bukehästar till start 2007

Japp, enligt ägaren så var hingsten och nosade på 1.40 utan större bekymmer. Om han håller får vi se. Ägaren är veterinär om man nu ska se det som nåt positivt ;)

Ja själv så är jag inte heller för babyrace el. tidigt premie men vill helst börja köra in dem på hösten de året de fyller ett. Fast lika ofta har det fått vänta till våren då de blir två. Eller som nu då vi har tre treåringar som inte ens sett en vagn -Fast det är ju inte deras fel utan att vi helt enkelt fått lite stor och snabb tillökning i familjen.

Det tråkiga är att som uppfödare är det ganska svårt att sälja en tvååring som inte tränas regelbundet och i allafall är klar för premie rel. tidigt.

Nu är inte detta något bekymmer för oss längre då vi nästintill helt avvecklat travsidan för att ägna oss åt ridsidan (hbl & knabstrupper) dock har jag sparat på en märr då jag tror att hon är något för avelsboxen.Bara för att avkommerna ser trevliga ut och än sålänge sköter sig så ska det ju mycket till... (Sugarcane Hanover -Speedy Somolli.) Det är nu hennes unghästar vi vill ska få visa sig lite innan vi ev. tar beslutet att betäcka om henne igen.
Övriga ston har vi tagit bort alt. sålt.

Gira
 
Sv: Bukehästar till start 2007

Ja själv så är jag inte heller för babyrace el. tidigt premie men vill helst börja köra in dem på hösten de året de fyller ett. Fast lika ofta har det fått vänta till våren då de blir två. /QUOTE]
jo jag tycker oxå att man ska börja köra dom under hösten som 1-åringar men jag är helt och hållet emot att dom ska gå fort före dom fyller 2 :crazy:
 
Sv: Bukehästar till start 2007

Mycke 10:or var det...:angel:

Klar fördel med bakspår i Lärlingslopp på Valla;)
Jag lägger tjugan!:banana:
 
Sv: Bukehästar till start 2007

Montezuma Åby 11 januari, Lopp8, spår 8...
 
Sv: Bukehästar till start 2007

Trollyn Bergsåker 13 jan lopp 7 , spår 5 .
 
Sv: Bukehästar till start 2007

Umåker 19/1.
Lopp 10, nr 10 Akrobat Sign/Jan Norberg. Förhoppningsvis sköter han sig denna gång...:)
Dessutom rider jag själv Space Ball i montékval. Hej o hå....när red jag senast??? :angel: :crazy:
 
Sv: Bukehästar till start 2007

jag r ju lite vidskeplig för varje gång jag skriver hr går det ju dåligt men

umåker 19/1

lopp 4 nummer 9 inbyflickan patrik nygren.
 
Sv: Bukehästar till start 2007

trevlig är han ju men snygg? det finns bara en snygg kusk i mina ögon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trav Gott Nytt år och vi hoppas på fina buke-framgångar även 2009! Nytt år- ny "Bukehästar till start-tråd"... Jag börjar:) Första...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
13 059
Senast: Dinarella
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 687
Senast: Lyckan i Halland
·
Trav Nytt år, nya starter! Tyckte den andra hörde till det förflutna så jag tog mig friheten att starta en ny..... Kopierade från förra...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 343
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp