Bukefalos 28 år!

Bukehästar vi minns

Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

Roligt att flera minns min häst!
Det stämmer tyvärr att han numera bor hos en fodervärd då min pappa (hans ägare och ständiga följeslagare) tyvärr gick bort i somras.



Och om ni minns vår kallblodstravare så hänger han med än! 28 år och still going strong! :D Han har fått ett nytt hem hos en barnfamilj på landet där han trivs jättebra!

a023b8786cbe11e38d2d124f5a37a0a1_8.jpg
 
Sv: Bukehästar vi minns

Åh dom är underbara båda två! :love:

Men fodervärden måste vara bra mallig som får ha en så fin pojk hos sig! :d;)

Beklagar igen din pappa :(, tänker på filmen där han springer i shorts och strumpor ihop med hingsten, kan ju vara en av dom roligaste! ;):D

Har du tagit över ägartiteln nu? :) Förstår att du vill behålla honom i familjen och en så snygg häst hittar man ju sällan! Rider du någonting nuförtiden? :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

kl
Kommer inte ihåg nicket, eller ens vad hästen hette. Men det var ett superfint skimmelsto som tävlade hoppning, Cassiopeja, kan hon nog ha hetat? Fick någon kollaps och dog i hagen, tror hon var 5-6 år då.. Kommer så väl ihåg det, hade alltid tyckt att den var så fin. Sen dog den på exakt samma sätt som mitt egna sto gjort bara ett par månader tidigare...

Stämmer, Cassiopeia fick ett brustet blodkärl och föll ihop i hagen, endast 5 år gammal.. Var en riktigt sorg. Är snart 5 år sedan de hände, men minns de som igår.. Min fina tjej :love:

19september07-032_68950876.jpg
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*

Roligt att flera minns min häst!
Det stämmer tyvärr att han numera bor hos en fodervärd då min pappa (hans ägare och ständiga följeslagare) tyvärr gick bort i somras.



Och om ni minns vår kallblodstravare så hänger han med än! 28 år och still going strong! :D Han har fått ett nytt hem hos en barnfamilj på landet där han trivs jättebra!

a023b8786cbe11e38d2d124f5a37a0a1_8.jpg

Eftersom jag sällan är här inne så har jag missat detta :(
Beklagar verkligen sorgen och minns din pappa :(
 
Sv: Bukehästar vi minns

Tack!
Tack också till Mysko

Pappa ville absolut att just denna tjej skulle ha hästen så det var aldrig aktuellt att sälja honom. Fördelen var att hon var hans medryttate så pappa visste hur mkt hon tyckte om honom och att han inte kunde få det bättre hos ngn annan. Pengar var aldrig viktigt för pappa, han älskade sin häst helt enkelt. Det gick snabbt för pappa (han gick bort på några veckor) men skönt nog hann vi prata om hästarna innan han gick bort. Vi satt en kväll i stallet och pratade igenom allt så när pappa gick bort visste han hur det skulle bli.

Jag äger hästen men medryttaren har honom som sin egen. Jag hoppas att hon vill ha honom livet ut. Det går jättebra för dom, hon åker själv iväg med honom i transporten på träningar och tävlingar. Och han är ju världens snällaste i alla lägen. Känns skönt att han kommit till någon som tycker så mycket om honom.
 
Sv: Bukehästar vi minns

Vilken lättnad att få veta innan och att det fungerar så 110% bra!!

Beklagar din pappas bortgång, minns dina gamla bilder!
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag minns även Pysen och Ella, shettisarna som blev stulna och fortfarande är borta:(

De två shettisarna tänker jag ofta på. Hur kan två shettisar bara försvinna?! Med tanke på hur uppmärksammat det blev på Buke borde någon ha reagerat. Undrar om det skulle funka med efterlysning på FB - så det görs nu med hundar och katter etc... Jag tycker så himla synd om ägaren :(.

/Lizzie
 
Sv: Bukehästar vi minns

Verkligen tråkigt det som hände :(

Hon var så fin. Syrran hade häst i stallet där hon växte upp, så har sett henne en del :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Ja, det stämmer nog! Hoppas han blir helt bra igen.

Jag har fått några andra ponnyer som dykt upp i huvudet de senaste dagarna, bland annat en lite tjock skimmel d-ponny vid namn Yster, ett fuxd-ponnysto med bläs som jag tror hette Mira (hette ägaren Evergreen?) och en d-ponny som jag tror hette Philippa ("Ippa") och var fjordkorsning. Och så just det, någon som jag tror bodde kring västerås, hade en d-ponnyskäck som hette DJ :p
 
Sv: Bukehästar vi minns

Jag minns en stor skimmel? som hette Helge. Ägarinnan hade nog en häst till tror jag och hon hette något kort som sanna kanske?

Var mycket problem med denna Helge, men kommer inte ihåg exakt vad som fattades honom. Följde deras kamp många gånger med tårar i ögonen och tror att han fick tas bort till slut.

Fina Stella var också en favorit :heart

Kan det ha varit Spirits skimmeltravare Helge? Isåfall så vilar han under ett träd i Ramsåsa.. ( Jag var med när han avlivades).
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar vi minns

Där finns en annan stor skimmel som hette Helge vars ägare hette Sanna. Tror han hade något problem med nerver och koterna i halsen och att det gjordes en operation. Den Helge lever fortfarande :) Hon hade en också en stor brun valack.

Oklart vem hon menar :)
 
Sv: Bukehästar vi minns

Nu är det ett gäng år sedan jag hände här men jag vill minnas att Zaras underbara skimmelsto Lalla var något alldeles extra. I dag har dottern en ungponny som ser nästan likadan ut. Undrar varför jag föll för ponnyn redan i annonsen...? :angel: Även hennes Itzy minns jag att jag tyckte var fin.
 
Sv: Bukehästar vi minns

De kanske är min connemaravalack Zinzano du tänker på. Han har figurerat här sedan det hette stallet.com

Han lever fortfarande men har haft en oroväckande höst med utredningar in och ut på klinik och även specialfolk ut till stallet. Han är för frisk för att behandla men för dålig för att friskförklaras och ingen hittar direkt felet. Bara en massa gissningar och prova att sakta men säkert lyfta bort alternativ... Eller hur man ska säga..
Vi ska in igen till kliniken nästa vecka för nya provtagningar. Men han är pigg och glad och går i sin hage med sina kompisar så det går nog ingen större nöd på honom!


Själv är de första hästnamnen jag får upp i huvudet: Tuben, Jacson och Super!

Tänkte också att det borde vara Z eller möjligtvis Tiger. Finns det många fler skimmelmaror här tro? Tiger var dock väldigt mörk på bilderna för längesedan, nu:

wpid-wp-1392616094120.jpeg
 
Sv: Bukehästar vi minns

*kl*
Kom igår att tänka på en fux som ägdes av en med användarnamn Gunther. Undrar om inte hästen hette så också?
 
Sv: Bukehästar vi minns

Vad söta ni är som minns Tompe-Fjompe :o

Tom låter hälsa att han har det helt ok, han har nu uppnått den ålder då han faktiskt börjar bete sig vuxet i alla fall ibland och är goare än någonsin. Mattes hjärta!!!

231154_10150206825677137_5718355_n.jpg
 
Sv: Bukehästar vi minns

JO det var hästens namn. Han togs tyvärr bort tror jag. Ägaren skaffade ny häst men när den togs bort tror jag de slutade med hästar. Iaf med buke.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp