Bukemännen och kvinnorna

Och deras kor är så feta att det inte är konstigt om dom får svåra kalvningar. Och när Herr Mandelmann skulle dra ut lammungen som satt fast. Herregud han bara drog i panik.
Och sen säger dom flera gånger att hundarna bor utomhus. Men på julafton får dom komma in?Terriern bor ihop med hönorna? Det skulle jag vilja veta om det är sant.
 
Och deras kor är så feta att det inte är konstigt om dom får svåra kalvningar. Och när Herr Mandelmann skulle dra ut lammungen som satt fast. Herregud han bara drog i panik.
Och sen säger dom flera gånger att hundarna bor utomhus. Men på julafton får dom komma in?Terriern bor ihop med hönorna? Det skulle jag vilja veta om det är sant.
Satte precis på tvn och reeeklam :arghh:
Han se att de satte kött i en grop.

Men va :confused:? Varför bor terriern med hönorna :crazy:? Vad är vitsen med det?
 
Hästar mår ju inte bra av att dela stall med höns (pga damm, kvalster eller nåt?), men hundar då?

Nyfiken fråga helt bortsett övrig lämplighet i arrangemanget.
 
Ur en artikel;
"Hos paret Mandelmann är det viktigt att alla gårdens invånare får ta del av julstämningen. Gustav tar en tur bland djuren och ser till att de får lite extra julgott att äta. Han delar ut äpplen, nötter och andra godsaker samtidigt som hönorna får flytta in i värmen liksom fåren. Också hundarna Saffran och Siri får komma inomhus."
Från deras facebooksida;
"Gårdshunden Siri är en arbetshund som sedan späd ålder är van och tränad att skydda hönsen mot rovfåglar och andra inkräktare, och bor i sitt eget hus intill hönsens. Hon rör sig lika fritt som hönsen på en jättestor yta (som växlas med flyttbara staket över året). Hon får också självklart mycket kramar och samspelar med oss människor här på gården varje dag, både under arbetspass (som t ex trädbeskärning och hönsaktiviteter), men också på promenader och vilostunder inomhus. Hennes favoritplats inomhus är intill sättugnens brasvärme i vardagsrummet."
Min kommentar
Hönsen går bakom elstaket så Siri måste ju då alltså bli in o utsläppt för att ens komma fram till bostadshuset.
 
Ur en artikel;
"Hos paret Mandelmann är det viktigt att alla gårdens invånare får ta del av julstämningen. Gustav tar en tur bland djuren och ser till att de får lite extra julgott att äta. Han delar ut äpplen, nötter och andra godsaker samtidigt som hönorna får flytta in i värmen liksom fåren. Också hundarna Saffran och Siri får komma inomhus."
Från deras facebooksida;
"Gårdshunden Siri är en arbetshund som sedan späd ålder är van och tränad att skydda hönsen mot rovfåglar och andra inkräktare, och bor i sitt eget hus intill hönsens. Hon rör sig lika fritt som hönsen på en jättestor yta (som växlas med flyttbara staket över året). Hon får också självklart mycket kramar och samspelar med oss människor här på gården varje dag, både under arbetspass (som t ex trädbeskärning och hönsaktiviteter), men också på promenader och vilostunder inomhus. Hennes favoritplats inomhus är intill sättugnens brasvärme i vardagsrummet."
Min kommentar
Hönsen går bakom elstaket så Siri måste ju då alltså bli in o utsläppt för att ens komma fram till bostadshuset.
Ja jag är glad att inte jag är hund och bor på Djupadal :cool:
 
dogs-are-for-people-whoneed-to-worshipedas-gods-cats-are-3446833.png

@Hyacinth :p:p:p
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 383
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp