Bukes fotoutmaning!

Jag hade förresten jättebra idéer när jag valde tema. Nu? Nu känns ingen av dem lika bra längre och allt blev jättesvårt :D får hoppas på fint väder och en villig barnmodell på lördag ;)
 
Jag hade förresten jättebra idéer när jag valde tema. Nu? Nu känns ingen av dem lika bra längre och allt blev jättesvårt :D får hoppas på fint väder och en villig barnmodell på lördag ;)
Jag har en idé, men det känns som jag har gjort den lite redan... (se min avatar liksom.. :p) Men det får bli en nödlösning om jag inte kommer på någon annan, bättre idé! Jag blir väldigt nyfiken på din idé :D
 
Jag skulle vilja vara med! Låter som en rolig utmaning :D
Tänkte på hur gamla fotona får vara. Menar då om det är okej att lägga upp en bild som är 2 - 3 månader gammal? Eller måste den vara dagsfärsk?
 
Jag skulle vilja vara med! Låter som en rolig utmaning :D
Tänkte på hur gamla fotona får vara. Menar då om det är okej att lägga upp en bild som är 2 - 3 månader gammal? Eller måste den vara dagsfärsk?
Som jag sa tidigare - visst kan man ta en gammal bild om man vill, men det är ju ingen tävling utan en utmaning där vi ska utvecklas som fotografer så det är ju roligare och mer lärorikt med nytagna bilder :)
 
Jag startar veckans tema med min bild då, det blev ingen fjäder utan fjäderlätt regn! Det känns också som veckans tema här i Skåne... Fast kanske inte fjäderlätt hela tiden :p

10177487_10154804803140061_4816327200399139952_n.jpg

(Och för sakens skull kan jag ju meddela att den är inte manipulerad utan bara lätt redigerad :D )
 
@warg - jag har också försökt det där, det är assvårt! Men du lyckades bra tycker jag :)

---------------
Här kommer mitt bidrag. Duvor är inte heller så lätta att regissera ;) Inte väder heller. Först hade jag tänkt en vanlig flygbild, men så fick jag den här och känner att det är ju verkligen lätt! Ja för duvan iaf, ett sånt där konststycke för oss gör den lätt som en plätt, och det ser ganska maffigt ut dessutom!
64263_10152886346700712_8393242050792714340_n.jpg

Jag hade lite svårt med brus i bilden för den är tagen i duggregn/dimma, och när jag drog på brusreduceringen för högt så försvann fjädrarnas kontur. Men jag gillar den ändå! :)
 
@warg - jag är så intjatad på det här med tredjedelsregeln nu så det är den jag går efter när jag beskär ;) Men jag ska nog testa att pilla lite mer med den om jag orkar! :) Den kan nog bli bra i svartvitt och mer närbild!
 
Vad kul att se era bilder! :) Jag hade helt glömt bort att jag skulle fota, ligger hemma och snorar :p Men jag vill gärna vara med, så jag drog fram kameran och gjorde helt klart en egen tolkning på temat, haha. Min bild anspelar mer på "lätt" som i "enkel, okomplicerad". En vit orkidé-blomma i all sin enkelhet :) Hoppas den tolkningen var ok på temat.

dsc_0463.jpg
 
Vad kul att se era bilder! :) Jag hade helt glömt bort att jag skulle fota, ligger hemma och snorar :p Men jag vill gärna vara med, så jag drog fram kameran och gjorde helt klart en egen tolkning på temat, haha. Min bild anspelar mer på "lätt" som i "enkel, okomplicerad". En vit orkidé-blomma i all sin enkelhet :) Hoppas den tolkningen var ok på temat.

dsc_0463.jpg
Helt ok tolkning! Och väldigt fin bild :)
 
Jag startar veckans tema med min bild då, det blev ingen fjäder utan fjäderlätt regn! Det känns också som veckans tema här i Skåne... Fast kanske inte fjäderlätt hela tiden :p

10177487_10154804803140061_4816327200399139952_n.jpg

(Och för sakens skull kan jag ju meddela att den är inte manipulerad utan bara lätt redigerad :D )

Snyggt! Det är inte helt lätt att fota vattendroppar, talar av erfarenhet :D
 
10570367_10204997308246038_8755093871373213473_n.jpg

Jag fick inte riktigt till det som det såg ut i min fantasi, löv är svårregisserade visade det sig :-) .

Kul idé! Kastade du löven omkring dig eller blåste det? :p Måste vara svårt att hitta fokus! Eventuellt att en annan bakgrund hade varit fint, tänker mig lite mer natur typ.
 
Här kommer mitt bidrag. Duvor är inte heller så lätta att regissera ;) Inte väder heller. Först hade jag tänkt en vanlig flygbild, men så fick jag den här och känner att det är ju verkligen lätt! Ja för duvan iaf, ett sånt där konststycke för oss gör den lätt som en plätt, och det ser ganska maffigt ut dessutom!
64263_10152886346700712_8393242050792714340_n.jpg

Jag hade lite svårt med brus i bilden för den är tagen i duggregn/dimma, och när jag drog på brusreduceringen för högt så försvann fjädrarnas kontur. Men jag gillar den ändå! :)

Jag är också inne på det @warg säger: Tightare beskärning och svartvit. Gärna mycket kontrast. Gjorde ett försök i photoshop, kan visa om du vill se hur jag menar. Inte för att jag är någon expert precis, men men :p

Jag gillar idén! Det är verkligen häftigt hur lätt de gör sånt där. Jag tänker på småfåglarna som lätt som en plätt sätter sig på en liten kvist. Småfåglar är dock svårare att få med på bild om man inte har spejsad utrustning :angel:
 
Snyggt! Det är inte helt lätt att fota vattendroppar, talar av erfarenhet :D
Tack! Eller hur, jag har försökt fånga vattendroppar hemma i köket, det resulterar bara i frustration och huvudvärk :p Mycket lättare när det regnar ute! :D

@Ninnurur - inställningarna är F/5,6, 1/25 sek och ISO 200. Sen har jag bara beskurit den en hel del och dragit upp kontrasten! Gillar din bild men håller med de andra, croppa lite hårdare (jag är skoningslös och beskär hellre nära nära motivet) och svartvitt så blir det nog en superbild!
 
@warg Ett tips kan vara att hålla ett löv framför kameran för att sätta fokus sen ställer du om kameran till manuell fokus och kastar löven på ungefär samma ställe där du har fokusen, om du förstår hur jag menar :confused::D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp