Bukefalos 28 år!

Bukes jul 2017

Hemma hos oss var det alltid pappan i grannfamiljen som skötte tomtandet (och min pappa tomtade hos dem). Men ett år har vi fortfarande inte lyckats lista ut vem tomten var!!

Först kom "riktiga" tomten...

Sedan någon timme senare knackade det på dörren och två tomtar stod utanför och sa att de ville önska God Jul i stugan. Mamma och pappa blev helt förbluffade och än idag har vi ingen aning om vilka det var som kom förbi - vårt alldeles eget julmysterium :love:

INGEN annan i byn fick besök av dessa extratomtar och ingen har gett sig till känna att det var de som var ute

Åh så häftigt, vilket mysterium! :up: :love:
 
Lagom dag.
Jag har ätit långfrukost med stora koppar te. Gick utomhus vid lunch och körde ett gäng skottkärror ved från förrådet till källaren och staplade den.
Tittat på lite SVTPlay.

Bror ringde och önskade god jul. Det är hans rara jultradition.

Imorgon ska jag försöka ta tag i lite städning och manglade av vittvätt. Och köra mer ved.

En sak saknar jag från hästtiden. Det är juldagens morgon när jag tidigt smög till stallet och och sjöng När juldagsmorgon glimmar (jag vill till stallet gå) och sedan satt i ro och hörde mina ston äta och morna sig.
 
Jag tänkte försöka mig på stuvad grönkål till revbensspjällen. Är det någon som brukar göra det? Jag har bara ätit grönkål i form av chips innan, men det är ju vansinnigt gott.
 
God jul på er :love:

25016817_532486980463499_2259564775253999616_n.jpg
 
Varit ute på promenad med hundarna i mörkret längs med kanalen,det är så lugnt ute både väder/bil och människomässigt.
Nu blir det Ris a la malta o sen kaffe.
 
:confused: Nej, ombonat med levande ljus och en brasa i vedspisen. Din kommentar gjorde mig faktiskt ledsen, det enda jag menade med bilden är att det är mysigt.
Aha,då missuppfattade jag,jag tänkte att du brukar alltid ha något gott på spisen och annat pyssel.
Förlåt! Det var inte meningen att göra dig ledsen :heart
 
Just ja, jag har tänt marschallerna längs vägen in till huset också. Fd grannen undrade vilken sort det var som brann så ordentligt, jag svarade att det är de billigaste från Dollarstore. Vad jag inte sa var att jag dränker in veken med diesel och låter det bli en bottenskyla av den också, det gör underverk när det blåser :angel: :D
 
Jag är också hemma själv med hundarna nu. Den här julen vaktar jag min hundvakts hund (hängde ni med?:p) eftersom hundvakten är utomlands. Så jag har nu ett väldigt glatt gäng bestående av tre cockerdamer på 9,5 + 12,5 + nästan 13 år. Den äldsta och den yngsta är väldigt "på" - så pass att jag känner mig lite utmattad. De ska kolla in precis, exakt allt och hänger med så fort jag rör mig.

Igår kväll var vi på middag + dricka vin i stallet, så vi sov över där. Ja, eller... jag var ute med hundarna mitt i natten. Det var nog inte bara vi tvåbenta som ätit för mycket julmat:angel:. I morse gjorde jag julbrunch medan de övriga fixade stallet. Det blev diverse julmat plus äggröra (eftersom en av mina kompisar älskar min äggröra). Och så lite klapp på hästarna innan vi styrde kosan hemåt. Jag har ringt mina syskon och önskat god jul och hade tänkt att sova lite, men hundarna var så jäkla taggade och for runt som galningar. Så jag fick gå ut med dem istället.

Nu tycks de dock ha däckat hela gänget så med lite tur kan jag kanske få lite lugn. Jag hoppas att jag får sova inatt!

Imorgon ska jag eventuellt hem till en vän och käka middag. Hon ville att jag skulle komma idag, men jag kände att jag behövde vara hemma och ta det lugnt efter att jag kom från stallet. Ville inte ha något "måste" utan kunna stanna där så länge jag kände för det. Bra val!
 
Proppmätt efter middagen. Testade för första gången mammas berömda brunsås. Tro fasiken den är berömd; smält smör som blandas med grädde, i med lite buljong för smak och soja för färg. Späd med mer grädde. :angel:

Nu ska jag smälta maten till Karl-Bertil. :d
 
Just ja, jag har tänt marschallerna längs vägen in till huset också. Fd grannen undrade vilken sort det var som brann så ordentligt, jag svarade att det är de billigaste från Dollarstore. Vad jag inte sa var att jag dränker in veken med diesel och låter det bli en bottenskyla av den också, det gör underverk när det blåser :angel: :D
Min granne hade också tänt marschaller så jag var tvungen att matcha,fint är det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp