Bukefalos 28 år!

Bukes jul 2017

God Jul till dej och alla andra!

Sitter i soffan med morgonkaffet snart uppdrucket, en hund på vardera sidan om mej, snusandes efter frukost och promenad. :heart
Snart hoppar jag in i duschen för att sen bege mej till killens föräldrar på jullunch. I em/kväll åker vi till moster med familj för umgänge och julklappsspel.
 
Ligger på soffan här down under. Ingen julstämning, ingen julmat, sambon jobbar...

Kl är 18.00 här nu.. han kommer hem runt 21.30-22.00 då blir det paketöppning, skypesamtal till brorsan i Sverige och sen gå över till grannen och dricka lite drinkar...

I morgon är dagen det egentligen firas här. Sambon jobbar mellan 09-16 men jag går nog ner till stranden då annat löst folk kommer fira där med bbq och drinkar...
Jag har införskaffat kängru-grillspett, crackers och hummus. Julmat javisst :cry:

Ikväll blir det ris och kyckling :meh:


Som jag saknar traditionell julmat vi har i sverige :(:(:(
 
Ikea brukar ordna julbord men närmsta ikea är i Brisbane... sist jag körde mellan där och här tog det 3 dagar enkel väg... går nog att göra på 2 dock :up: :cool:
 
25591620_10155350904084426_4920900619970953057_n.jpg

God Jul till alla på Bukefalos !
 
Jag började dagen med utsläpp av hästar, nu blir det snart lunch med närmsta familjen. Sedan är det enda som står på agendan en till sväng ner till stallet. Annars ska jag stanna hemma, äta godis, dricka extrema mängder julmust och glögg, gosa med hundar, kanske kolla på Kalle, sitta vid datorn och så får vi se om jag provar på den där ris a la maltan som jag varit sugen på att testa göra :)
God jul alla!
 
Vansinnigt trött och på så där lagom buttert humör. Slängt ner revbenen i pottan men vaknade av ett telefonsamtal en halv timme innan klockan ringde, kvart över elva. Nu vill jag sova igen men a) ubertrött men inte sömnig och b) det kommer ringas igen är jag rädd. Bah humbug! :mad:
 
Jag trycker i mig pepparkakor med färskost och gör körschema för tomtandet. Det kom in en beställning till så nu är det 7 barn som ska få besök av tomtemor!

Åh vilken bra idé, jag ska nog kolla om det finns behov av en tomtemor här nästa år! :up: Vi hade alltid "extern" tomte vilket gjorde att vi kusiner trodde på tomten vääldigt länge :D Pappa tomtade också för andra familjer så det är nog många här i byn som trott på tomten länge :laugh:
 
Åh vilken bra idé, jag ska nog kolla om det finns behov av en tomtemor här nästa år! :up: Vi hade alltid "extern" tomte vilket gjorde att vi kusiner trodde på tomten vääldigt länge :D Pappa tomtade också för andra familjer så det är nog många här i byn som trott på tomten länge :laugh:
Ja det blir kul. Och jag gör lite nytta. De skänker pengar till barncancerfonden som tack. Så fint så hälften vore nog. :p
 
Tog sovmorgon i morse och var sedan ut på en kort pokemon-runda där jag träffade lite av stammisarna och vi önskade varandra god jul. Sedan blev det en julfika med bästa vännen här hemma och nu sitter jag framför "Ensam Hemma" och äter praliner ur Alladinasken :D

Snart Kalle och därefter dags att ställa ut julmaten på bordet (och äntligen få börja läsa mina julklappsböcker ;) )
 
Åh vilken bra idé, jag ska nog kolla om det finns behov av en tomtemor här nästa år! :up: Vi hade alltid "extern" tomte vilket gjorde att vi kusiner trodde på tomten vääldigt länge :D Pappa tomtade också för andra familjer så det är nog många här i byn som trott på tomten länge :laugh:

Hemma hos oss var det alltid pappan i grannfamiljen som skötte tomtandet (och min pappa tomtade hos dem). Men ett år har vi fortfarande inte lyckats lista ut vem tomten var!!

Först kom "riktiga" tomten...

Sedan någon timme senare knackade det på dörren och två tomtar stod utanför och sa att de ville önska God Jul i stugan. Mamma och pappa blev helt förbluffade och än idag har vi ingen aning om vilka det var som kom förbi - vårt alldeles eget julmysterium :love:

INGEN annan i byn fick besök av dessa extratomtar och ingen har gett sig till känna att det var de som var ute
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp